اقتصادی

شمارش معکوس برای غافلگیری انتخاباتی در دماوند

در فاصله ۳ هفته مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت نامزدهای انتخابات در اوج خود قرار گرفته و به نظر می رسد  در شهرهای کوچک تر مانند فیروزکوه، رودهن و دماوند که تنها یک نماینده در انتخابات خواهند داشت باید در انتظار یک غافلگیری بزرگ باشیم.

به گزارش مجله رز، براساس نظرسنجی های انجام شده، اگرچه در این منطقه حدود ۵۰ نفر تائید صلاحیت شده و به لحاظ قانونی وارد رقابت شده اند اما از آنچه در میدان و میان مردم مردم می گذرد اینطور برمی آید که رقابت نهایی بین ۴-۵ نفر خواهد بود و بقیه شانس چندانی برای پیروزی در این ماراتن نفس گیر نخواهند داشت.

از میان افراد تائید صلاحیت شده چهره هایی مانند سیداحمد رسولی نژاد، شاه رخ رامین، مهدی محمدباقری و حمیدرضا مشهدی عباسی گزینه های جدی‌تری به نظر می‌رسند و از همین حالا می‌توان حدس زد که پیروز کارزار انتخابات این منطقه نزدیک پایتخت یکی از آنها باشد.

بازخوانی سوابق اجرایی و عملیاتی هرکدام از آنها در این فاصله مانده تا انتخابات خالی از لطف نیست:

سیداحمد رسولی نژاد

نماینده فعلی مردم منطقه و از قضا مسن ترین کاندیدای این منطقه است. او اگرچه در ابتدا به دلایلی که اعلام نشد توسط هیات های اجرایی ردصلاحیت شد اما بالاخره توانست آنلاین تاییدی بر صلاحیت قانونی خود بگیرد. رسولی نژاد در طیف بندی جناح های سیاسی ایران اصولگرای کلاسیک یا به تعبیر دقیق تر راست سنتی محسوب می شود.  وی سال های زیادی را در عرصه سیاست سپری کرده و بارها از سوی مردم در این حوزه انتخابیه صاحب کرسی سبز مجلس شورای اسلامی شده است. وضعیت امروز منطقه دماوند و فیروزکوه با همه نقاط مثبت و منفی اش حاصل عملکرد او به عنوان نماینده مردم این منطقه در ۴ دوره محسوب می شود. رسولی نژاد برای رای آوردن بیش از همه بر رای سنتی منطقه حساب کرده است.

رسول نژاد مهمترین رقیبی که در این انتخابات دارد کارنامه خودش است. اگرچه بیشترین شانس را برای تصاحب صندلی سبز بهارستان دارد اما اگر قرار بر مشارکت گسترده مردم بخصوص جوانان باشد بعید است بتواند دوباره راهی بهارستان شود.

شاهرخ رامین

سیاستمداران پزشک کم نبوده اند اما لااقل شاه رخ رامین بیشتر پزشک بوده تا آنکه دستی بر عالم سیاست داشته باشد. بسیاری از مردم رودهن چشمان خود را پیش او معاینه کرده اند و چهره گمنامی برای آنها نیست. وی مدیرعامل بنیاد خیریه سفیر مدد ایرانیان است و شهرت بیشتر او برای جراحی های خیریه شنیده می شود.

وی در طیف بندی سیاسی ایران از رسولی نژاد مدرن تر محسوب می شود او هم اکنون دبیرکل حزب اسلامی قانون است که در سال ۱۳۹۸ و برای انتخابات ریاست‌جمهوری تاسیس شد و از چهره های سرشناس این حزب می توان به سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اشاره کرد. نام رامین فقط یکبار در انتخابات جدی تر شنیده شد و از قضا آن انتخابات هم به واسطه تخلفات گسترده توسط شورای نگهبان ابطال شد.

رامین یک بار در دوره هشتم کاندید شد و با شهرت پزشکی اش راهی میدان سیاست شد.  هنوز اما به واسطه شهرتش در پزشکی مردم  او را فردی شریف و جراحی سرشناس می دانند و همین هم در هنگامه انتخابات خود تبلیغی برای اوست.

مهدی محمدباقری

باقری اهل دماوند و یک مدیر اجرایی جوان است. در طیف بندی سیاسی از نزدیکان محمدباقر قالیباف شناخته می شود. وی با حدود ۴۰ سال سن توانسته در رده های بالای مدیریتی اعتماد قالیباف چه آن زمان که سکان شهرداری تهران را داشت و چه حالا که در مجلس است را کسب کند. بر خلاف رسولی نژاد و رامین اما اگر قرار بر مشارکت گسترده جوانان و زنان در انتخابات باشد او جدی ترین گزینه نمایندگی مردم این منطقه خواهد بود. نکته جالب درباره او اینکه تنها نامزد جدی انتخابات است که به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه که به گفته او سبب از دست رفتن طبیعت زیبای این منطقه نزدیک پایتخت است در همه جلسات انتقاد کرده است.

حمیدرضا مشهدی عباسی

از حزب موتلفه اگرچه تنها نامی در سپهر سیاست ایران مانده اما مشهدی عباسی همچنان خود را از آنها می داند. اصولگرای فوق سنتی که توانست یک بار در انتخابات میان دوره ای مجلس دو سالی را نماینده مردم منطقه باشد.

او هم مانند اغلب کاندیداهای پیروز این شهرستان ذاتا یک معلم است که تمامی خصوصیات یک معلم خوب را می توان در رفتار و عملکرد او دید و تنها در رده های میانی آموزش و پرورش مسئولیت هایی داشته است.

مشهدی عباسی به دلیل اقبال خوبی که در شهرستان دماوند دارد همیشه برای کاندیداهای دیگر یک خطر مهم محسوب می شود، چرا که با تمامی آنها در این شهرستان سبد رای مشترک دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا