برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار؟

دبی یکی از مقاصد جذاب و محبوب ایرانیان برای سفر است. جزیره دبی با علی رغم پیشرفت فراوان در زمینه تکنولوژی، مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات در بهترین هتل ها با انواع تفریحات و سرگرمی ها است. در کنار هزینه بلیط هواپیما و هتل که در کشور مبدا پرداخت می شود. در طول سفر برای پرداخت هزینه ها نیاز است که ارز همراه داشته باشید. حال سوال مهمی که پیش می آید این است که برای سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟ در این مقاله ما اطلاعاتی از واحد پول امارات و ارز مناسب برای خرید در سفر دبی را برایتان توضیح خواهیم داد.

پول دبی - در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ - الی گشت

واحد پول کشور دبی

در سفر به دبی چه ارزی همراه ببریم؟

مدت ها است که در سفرهای خروجی به مسافران مقداری ارز دولتی به صورت دلار یا یورو تعلق می گیرد که مسافران یکبار در سال می توانند این ارز را برای سفرهایشان حدود 500 یا 1000 یورو بسته به مقصد سفر، تهیه کنند و همراه ببرند. در سفر به دبی با توجه به اینکه واحد پول امارت درهم است، می توانید درهم همراه خودتان ببرید. اما تهیه درهم در ایران برای سفر به دبی شاید چندان مقرون به صرفه نباشد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که هزینه سفر و پولی که می خواهید به همراه ببرید، دلار یا یورو باشد. سپس در دبی، در صورت نیاز آن را به درهم امارات تبدیل نمایید. هتل ها و برخی از فروشگاه های دبی، دارای صرافی برای تبدیل انواع ارز هستند.

بنابراین نیازی نیست نگرانی از بابت این داشته باشید که در سفر به دبی چه ارزی همراه ببرید و یا اینکه مبادا نتوانید ارز همراهتان را به درهم امارات تبدیل نمایید.  زیرا در سطح شهر، مراکز تجاری و هتل های دبی، صرافی برای تبدیل ارز وجود دارد و نیاز نیست که از کشور خود درهم همراه ببرید و یا حتما در فرودگاه دبی ارزتان را تبدیل نمایید.

همچنین اگر سفر شما به دبی برای تجارت است یا اینکه مبلغ ارز همراهتان زیاد است، صرافی های بزرگ و مهم دبی مانند صرافی الفردان، صرافی شرف، صرافی الرستمانی و صرافی بین‌المللی امارات متحده عربی کلیه امور مربوط به تبدیل ارز، انتقال وجه و پرداخت صورتحساب را انجام می دهند.

در سفر به دبی چقدر پول همراه ببریم؟

اینکه سفر به دبی چقدر هزینه برای شما خواهد داشت، ارتباط مستقیم با نوع سفر، محل اقامت و هزینه هایی که برای خوراک و فعالیت ها می پردازید، دارد. یک سفر ارزان به دبی با اقامت در هتل های ارزان قیمت و حداقل هزینه ها حدود روزی 114 دلار هزینه خواهد داشت. اگر بخواهید سفری متوسط قیمت با انتخاب هتل های 3 یا 4 ستاره همراه با صرف غذا در فست فود و غذاخوری های محلی داشته باشید، روزی 291 دلار می بایست هزینه پرداخت کنید.

اما اگر به دنبال یک سفر لوکس در دبی با هتل مجلل، بهترین رستوران ها و تفریحات لاکچری هستید، میزان پولی که در سفر به دبی باید به همراه داشته باشید، حدود روزی 778 دلار خواهد بود. برای سفر به دبی ارزی که می بایست همراه خود ببرید، در هر نوع سفر ارزان یا لوکس می تواند درهم امارات یا دلار باشد.

قوانین مالی دبی که قبل از سفر می بایست بدانید

  • مسافران در سفر به دبی حداقل مبلغ صد هزار درهم یا معادل همین عدد ارزهای خارجی یا اسناد مالی می توانند همراه داشته باشند. اگر مسافران قصد ورود مبالغ بیشتری را به دبی دارند، می بایست فرم های مخصوص را در گمرگ تکمیل نمایند. در گمرک ماموران میزان پول همراه مسافران را جویا می شوند و اگر از صد هزار درهم بیشتر باشد، فرم های لازم را برای پر کردن به آنها می دهند.
  • سقف پول ورودی در سفر به دبی، برای افراد 18 سال به بالا است و میزان مبالغ مالی همراه افراد زیر 18 سال به ارزش اسناد مالی و پول نقد همراهان آنها اضافه می شود.
  • اگر برای سفر به دبی نمی دانید که چه ارزی با خود ببرید، لازم است بدانید برای استفاده از تاکسی در دبی، حتما باید مقداری درهم همراه خود داشته باشید.
  • اکثر مراکز خرید و اماکن گردشگری در شهر دبی، کارتهای اعتباری بین المللی همچون مستر کارت و ویزا کارت را دریافت می کنند.

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به‌دلیل نزدیکی به ایران همه روزه پذیرای گردشگران ایرانی زیادی است. از طرفی با توجه به قیمت تور دبی که بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد، این مقصد انتخاب تعداد زیادی از شهروندانی است که قصد سفر خارجی لوکس و در عین حال قیمت مناسب را دارند. تور لحظه‌آخری دبی نیز به دلیل ارزان بودن تقاضای زیادی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

با این تفاسیر، سوال اینجاست که در صورت تمایل برای سفر با تور به دبی، باید چه مقدار پول به همراه داشته باشیم؟ تعیین مقدار ارز مناسب برای سفر به دبی به هدف شما از سفر، روزهایی که می‌خواهید در دبی بمانید و همچنین روش سفر، بستگی زیادی دارد.

به این معنی که اگر قصد دارید با تور دبی سفر کنید، بسیاری از هزینه‌های خود مانند بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، برخی وعده‌های غذایی مانند صبحانه و… را پیش از سفر به آژانس مسافرتی پرداخت می‌کنید؛ ازاین‌رو با مشاهده قیمت تور دبی، پیش‌بینی دیگر هزینه‌ها، برای تفریح و گشت‌وگذار در شهر دبی، برای شما آسان‌تر خواهد بود.

چنانچه قصد سفر شخصی به دبی را دارید، هزینه‌های شما با توجه به سطح کیفی سفرتان به ارزان، معمولی و لاکچری تقسیم می‌شود و باید این بودجه را برای آن درنظر بگیرید:

  • هزینه سفر ارزان به دبی برای هر نفر در هر روز: حدود ۱۱۴ دلار
  • هزینه سفر متوسط و درعین حال اقتصادی به دبی برای یک نفر در یک روز: حدود ۲۹۱ دلار
  • هزینه سفری لوکس و لاکچری به دبی برای هر نفر در یک روز: حدود ۷۷۸ دلار

این هزینه‌ها تقریبی بوده و شامل هزینه بلیط هواپیما، هتل، غذا، گشت‌وگذار در شهر و انجام تفریحات می‌شود؛ اما اینکه بخواهید در این سفر به مراکز خرید بروید و لباس و لوازم موردنیاز خود را تهیه کنید، باید به مبالغ ذکر شده افزوده شود.

مقدار ارز مسافرتی برای دبی چقدر است؟

همان‌طور که در پاسخ به سوال در سفر به دبی چه پولی ببریم گفتیم، به تمام مسافرانی که قصد سفر خارجی دارند، ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد. ارزی که مزیت اصلی آن این است که قیمت آن از نرخ روز بسیار پایین‌تر است؛ اما باید در نظر داشته باشید که ارز مسافرتی فقط سالی یک بار به گردشگران و مسافران داده می‌شود؛ بنابراین اگر در طول سال چند سفر خارجی می‌روید، نمی‌توانید برای تمام سفرهای خود، از این امکان استفاده کنید. مقدار ارز مسافرتی با توجه به کشور مقصد متفاوت است.

برای خرید بلیط تفریحات دبی چه ارزی بهتر است؟

پس از رسیدن به پاسخ این سوال که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، باید برای هزینه‌های سفر و میزان بودجه‌ مورد نیاز برنامه‌ریزی کنید. اگر شما به قصد گشت‌وگذار در شهر و انجام تفریحات مهیج به دبی سفر می‌کنید، باید در لیست هزینه‌های خود جایی برای تفریحات دبی باز کنید.

بدون شک پیش‌بینی هزینه تفریحات در شهر گردشگری دبی برای شما سخت است؛ اما نگران نباشید. امکان خرید بلیط تفریحات دبی از طریق ‌وب‌سایت اقامت۲۴ با ارز ایرانی (ریال) برای شما فراهم شده است. این کار به شما در مدیریت هزینه‌های سفر و زمان‌بندی گشت‌وگذار و تفریح در دبی کمک می‌کند.

سخن پایانی

تمام کسانی که می‌خواهند برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود به شهر دبی سفر کنند، به دنبال پاسخ سوالات مختلفی هستند. رایج‌ترین دغدغه مسافران اغلب این است که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟

توجه به این موضوع که در سفر به دبی چه پولی ببریم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باید در مقابل خدماتی که به شما ارائه می‌شود، پولی بپردازید که برای افراد محلی قابل دریافت باشد. برای پاسخ به این دغدغه و نگرانی شما، در این مطلب به بررسی کامل این موضوع که ارز مناسب برای سفر به دبی چیست، پرداختیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا