بازی های EA play چیست؟

سرویس EA PLAY چیست و چه کاربردی برای ایرانی‌ها دارد؟

سرویس EA ACCESS (به EA PLAY تغییر نام یافته) اشتراکی است که کمپانی الکترونیک آرتز (خالق بازی FIFA) ارائه کرده تا با شارژ اکانت خود در سایت EA، به کلکسیونی از بازی‌های مهیج ورزشی و غیرورزشی آن دسترسی داشته باشید. خرید گیفت کارت EA access از ایران موجو، بهترین فرصت برای دسترسی به بازی‌های قدیمی و جدید EA روی کنسول PS4 و PS5 و کنسول‌های ایکس باکس و پی سی است تا امکان دانلود رایگان بازی‌های این شرکت را داشته باشید. در این گفتار، آنچه درباره گیفت کارت EA PLAY باید بدانید اشاره شده است.

سرویس EA ACCESS چیست؟

بسیاری از غو‌ل‌های فناوری و فعالان صنعت سرگرمی مثل تولیدکنندگان و عرضه کنندگان بازی‌های ویدیویی یا موبایلی، به منظور تسهیل و تسریع دسترسی کاربرانشان به خدمات عرضه شده، سرویس‌های خود را تحت حساب کاربری ارائه می‌کنند. کاربران با ایجاد حساب کاربری و دریافت کد و رمز عبور، می‌توانند با شارژ حساب خود، به خدمات سرویس دهنده دسترسی داشته باشند.

خواه اسپاتیفای باشد، خواه اپل موزیک یا نتفلیکس و غیره. در واقع EA ACCESS هم حساب کاربری شما در کمپانی عرضه کننده بازی‌های کنسولی و آنلاین الکترونیک آرتز را شارژ می‌کند. سرویس اشتراکی EA PLAY، از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراکی بین گیمرها بوده و در ازای پرداخت مبلغی در ماه، حساب شما در EA شارژ و امکان استفاده از بازی‌های الکترونیک آرتز را خواهید داشت.

سرویس EA ACCESS از سال 2014 میلادی توسط کمپانی EA عرضه شده اکنون صدها بازی از طریق شارژ اکانت EA PLAY در اختیار گیمرهای سراسر جهان قرار دارد. توجه داشته باشید که EA PLAY ، نام جدید و یکپارچه سرویس‌های EA ACCESS و ORIGIN ACCESS  کمپانی الکترونیک آرتز است. با این حال، EA ACCESS با EA ACCESS PRO  تفاوت‌هایی دارد.

2 سال بعد از عرضه EA ACCESS روی پلتفرم XBOX ONE و استقبال گسترده از آن، سرویس جدیدی در سال 2016 میلادی با نام ORIGIN ACCESS نیز ارائه شد. کاربران پلتفرم پی سی قادر هستند با عضویت در این سرویس، بازی‌های منتخب EA را از فروشگاه اوریجین دریافت و به صورت رایگان بازی کنند.

از سال 2019 میلادی بود که سرویس EA ACCESS برای صاحبان کنسول ps4  نیز منتشر شد و اکنون این سرویس در اختیار دارندگان کنسول پلی استیشن 4 نیز قرار دارد. از اواسط سال 2020 میلادی، سرویس EA ACCESS به  فروشگاه استیم که بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های آنلاین است، راه پیدا کرد و میلیون ها کاربر EA  ACCESS اکنون قادر به دانلود و نصب بازی‌های استیم نیز هستند.

اکنون همان‌طور که گفتیم، نام EA ACCESS روی کنسول‌هایش و نام ORIGIN ACCESS روی پلتفرم PC به EA PLAY تغییر یافته است. لذا، سرویس ORIGIN ACCESS PREMIER که روی پلتفرم PC عرضه شده، به EA PLAY PRO تغییر نام یافت. این تغییر اسامی، ماهیت سرویس‌های مهیج کمپانی EA را دچار تغییر نکرد و صرفا، به منظور یکپارچه سازی سرویس روی پلتفرم‌های گوناگون، این اصلاحات انجام گرفت. پس سرویس اشتراکی گیمینگ الکترونیک آرتز امروزه با نام EA PLAY به فعالیت خود ادامه داده و کاربران سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف می‌توانند به مجموعه بازی‌های منتخب این غول تولید بازی‌های ویدیویی، دسترسی داشته باشند.

EA PLAY چه امکاناتی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، امروزه اشتراک EA PLAY برای دسترسی به بازی‌های منتخب کمپانی EA  معتبر بوده و به شما اجازه دسترسی به آن‌ها روی پلتفرم‌های گوناگون را می‌دهد. دسترسی سریع و فوری به شماری از بازی‌هایی که در آینده نسخه کامل آن عرضه می‌شود، از جمله امکانات داشتن سرویس اشتراکی EA PLAY است. برخی از پلتفرم‌های ارائه بازی‌های موبایلی و ویدیویی این امکان را به کاربران می‌دهند تا در یک بازه زمانی و با تخفیف  ویژه، محصولات جدید را تست کنند.

از دیگر امکانات سرویس EA PLAY، تجربه کامل با محدودیت زمانی روی کلیه خریدهای دیجیتالی محصولات کمپانی الکترونیک آرتز است. شما می توانید اشتراک EA PLAY را به صورت ماهانه روی پلتفرم‌هایی چون: PS4, XBOX ONE, PS5, PC دریافت کنید. حتی برای دارندگان کنسول های XBOX سری ایکس نیز در دسترس است.

اگر سرویس اشتراکی XBOX GAME PASS ULTIMATE مایکروسافت را دارید، می‌توانید این سرویس را روی کنسول های غول نرم افزار جهان نیز در اختیار داشته و بدون پرداخت اضافی، از بازی‌های مایکروسافت و الکترونیک آرتز بهره مند شوید.  پس اگر گیم پس آلتیمیت مایکروسافت را دارید، نیازی به سرویس EA PLAY ندارید. چون XBOX GAME PASS ULTIMATE بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی شما را با بازی‌های EA PLAY فراهم  کرده است.

در این سرویس، اطلاعات بازی، مراحلی که عبور کردید، همه ذخیره ‌ها روی دستگاه شما یا فضای ابری، ذخیره شده و مثل این است که بازی را کاملا خریداری کردید. به همه بازی‌ها در محدوده اشتراک، دسترسی دارید. لذا اگر اشتراک شما قطع شد و بعدا یکی از بازی‌ها را خریداری کنید، از آخرین نقطه‌ای که قبلا بازی کردید، کار را دنبال خواهید کرد.

امکانات THE PLAY LIST سرویس EA PLAY

از جمله امکانات و ویژگی‌های سرویس اشتراکی EA PLAY آن است که دسترسی UNLIMITED به مجموعه‌ای از بازی‌های کمپانی الکترونیک آرتز برای کاربران فراهم می‌کند که این مجموعه بازی در قالب THE PLAY LIST در دسترس است. تا زمانی‌که حق اشتراک شما معتبر باشد، به این فهرست دسترسی دارید و هر یک از بازی‌ها را می‌توانید تست کنید. روی کنسول یا PC خود دانلود و بازی کنید. بازی‌های مطرحی مثل BATTLEFIELD 5 و A WAY OUT FIFA 21 یا مجموعه DEAD SPACE و TITANFALL 2 برخی از بازی‌های این سرویس بودند که کاربران با پرداخت هزینه اشتراک از آن‌ها استفاده می‌کنند.

امکان EARLY ACCESS در EA PLAY

امکان EARLY ACCESS یا دسترسی زودهنگام به بازی‌های عرضه شده در سرویس اشتراکی EA PLAY از جمله مزایای آن است. ایده دسترسی زودهنگام یا همان بازی‌های EARLY ACCESS توسط غول بازی‌های آنلاین یعنی استیم در سال 2013 میلادی عرضه شده و اکنون در پلتفرم‌های مختلف توسط کمپانی های بازی دنبال می شود.

از دیسکورد تا گوگل پلی، هم‌اکنون سرویس دسترسی زودهنگام یا پیش از موعد را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند و به نظر می‌رسد تاریخ‌سازی استیم در رونمایی از سرویس EARLY ACCESS، سال به سال غول‌های جدیدی را به سمت این استراتژی خلاقانه در توسعه کسب‌وکار سوق می‌ددهد.

طبق امکان EARLY ACCESS سرویس اشتراکی EA PLAY ، شما اجازه دارید که 10 ساعت، بازی مورد نظر را تست کنید (TRIAL). با گیم پلی ارتباط برقرار کنید و آن را تجربه نمایید. یعنی می‌توانید اولین نفراتی باشد که آخرین نسخه بازی محبوب فوتبالی FIFA را تست می‌کنند. اما برای دسترسی کامل به بازی باید صبر کرد تا به PLAYLIST اضافه شده یا آن را بخرید.

برخی از بازی‌ها بعد از گذشت چند ماه، به کاتالوگ EA اضافه می‌شوند. اما بازی‌های معروف و بزرگ معمولا تا یکسال هم زمان نیاز دارد. 10 درصد تخفیف خرید بازی ها در اختیار دارندگان حق اشتراک EA PLAY قرار دارد. دقت کنید که عضویت EA PLAY PRO، تجربه متفاوتی را می‌تواند برای کاربران پلتفرم PC رقم بزند.

بازی‌های سرویس EA Play کدام‌ها هستند؟

نمی‌توان منکر این موضوع شد که الکترونیک آرتز یکی از بزرگ‌ترین ناشران دنیای بازی‌های ویدیویی است و آثار مختلف و بزرگی تحت نام این شرکت تاکنون در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است. از همین‌رو ما شاهد بازی‌های بسیاری در فهرست The Play List سرویس EA Play هستیم که هر کدام می‌توانند به‌تنهایی برای مخاطب خود بسیار سرگرم‌کننده باشند. البته لازم به‌ذکر است به‌علت قابلیت Backward Compatibility کنسول‌های ایکس باکس وان، سری ایکس | اس مایکروسافت، شاهد حضور بازی‌های قدیمی‌تر و به‌مراتب بیش‌تری روی سرویس EA Play این دستگاه‌ها هستیم. در ادامه می‌توانید فهرست برخی از بازی‌های این سرویس را مطالعه کنید.

  • Anthem
  • A Way Out
  • بتلفیلد 1
  • بتلفیلد V
  • Bejeweled 3 (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • Burnout Paradise Remastered
  • مجموعه کرایسیس (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • مجموعه دد اسپیس (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • Dragon Age: Inquisition
  • فیفا 20
  • Madden NFL 20
  • سه‌گانه اصلی مس افکت (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • مس افکت اندرومدا
  • Mirror’s Edge Catalyst
  • Need for Speed Heat
  • Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • تایتان فال 2
  • Unravel Two

سرویس EA PLAY روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/ اس و پی سی در دسترس گیمرهای گرامی قرار دارد. لذا باید اپلیکیشن EA PLAY را روی کنسول مورد نظر خود دانلود و نصب کنید. در واقع این برنامه، درگاه ورود شما به دنیای بازی‌های ویدیویی مهیج است اگر ایکس باکس دارید، از کانال GAME PASS به همه بازی‌ها دسترسی خواهید داشت.

پرسش‌های متداول

    EA Play چیست و چه تفاوتی با EA Play Pro دارد؟

    EA Play سرویس اشتراکی گیمینگ شرکت الکترونیک آرتز است که در ازای پرداخت مبلغی ماهانه معادل ۴.۹۹ دلار و سالانه ۲۹.۹۹ دلار امکان تجربه بازی‌های این شرکت را در کنار برخی مزایای دیگر در اختیار کابران قرار می‌دهد. از طرفی نسخه Pro این سرویس به اعضای خود اجازه می‌دهد تمامی بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز را از همان زمان عرضه تجربه کنند.

    مزایای سرویس EA Play چیست؟

    شما به عضویت در این سرویس می‌توانید به مجموعه‌ای از بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز دسترسی رایگان و نامحدود داشته باشید. تجربه ۱۰ ساعته بازی‌ها قبل از عرضه رسمی و تخفیف ده درصدی خرید تمامی محتویات دیجیتال بازی‌های این شرکت از دیگر مزایای سرویس EA Play به‌شمار می‌روند.

      آیا برای عضویت در سرویس EA Play اشتراک ایکس باکس لایو گلد یا پلی استیشن پلاس لازم است؟

    خیر. شما تنها برای تجربه آنلاین بازی‌های سرویس EA Play به سرویس‌های ایکس باکس لایو گلد پلی استیشن پلاس لازم دارید و قسمت‌های آفلاین بازی‌ها هیچ نیازی به عضویت در این سرویس‌ها ندارند.

      آیا بازی‌های سرویس EA Play را می‌توان با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس تجربه کرد؟

    در کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس شما با عضویت در نسخه آلتیمیت ایکس باکس گیم پس می‌تواند به‌صورت رایگان از سرویس EA Play بهره ببرید. درصورتی‌که در پلتفرم پی سی شما تنها کافی است عضو نسخه پی سی سرویس گیم پس شوید تا بازی‌های EA Play هم در اختیارتان قرار گیرد.

به نقل از:

https://yungcenter.com/product/ea-play-account/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا