مجله هنر و فرهنگ

جلیلی هیچ جایی را اداره نکرده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری مجله رز، در دومین و آخرین مناظره دور دوم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دیشب در بحث هایی که شده اینطور تداعی شده که من خدمت سردار بزرگ ملی کشورمان شهید سلیمانی بی احترامی کردم، اما ایشان را یک غرور ملی، خار چشم دشمنان و الگویی که جوانان ما اگر بتوانند از ان استفاده کنند خیلی از مشکلات مملکت حل خواهد شود. چه در خارج‌به عنوان یک قهرمان ظلم ستیز و چه در داخل به عنوان یار و یاور افراد ظلم دیده از ایشان یاد می‌شود، روحش شاد و یادش گرامی. اینکه گفته شده قانون را قبول نداریم درست نیست از ابتدا گفتیم در چارجوب قانون هستیم. امکان ندارد چیزی که قانون است را اجرا نکنیم.

پزشکیان: قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو کنیم یا نکنیم!

وی ادامه داد: قانون اقدام راهبردی مشکلاتی دارد که باید با همکاری مجلس و شورای امنیت ملی، آن را حل کنیم.با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای امنیت ملی صحبت می کنیم تا به نگاه و زبان مشترک خواهیم رسید. اینطور نیست که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد ما به تعهدات پیشبینی شده عمل کنیم. فقط با یک گزینه وارد گفتگو و مذاکره نخواهیم شد.

پزشکیان افزود:هیچ حاکمیتی در درون قفس نتوانسته به رشد برسد مجبوریم برای رشد و شکوفایی اول با کشورهای منطقه تعامل و تبادل کنیم و بعد با کشورهای دیگر لازمه این کار داشتن گزینه های مختلف است و استفاده از کارشناسان و نخبگان و هماهنگی و تعامل و در نتیجه چهارچوبهای قانونی. هیچ وقت قرار نیست تمام تحریمها را لغو کنیم یا نکنیم. این یک گفتگوست؛ بستگی دارد که چه می دهیم و چه می‌گیریم. اول موضوع نگاه است؛ آیا می خواهیم مشکلمان را با دنیا حل کنیم یا خیر، معتقدم باید از بن بست خارج شویم تا مشکلات کشور را حل کنیم.

جلیلی گفت: آقای پزشکیان متاسفم که کشورمان را در قفس می دانید یعنی چه که در قفس هستیم؟

پزشکیان: جلیلی هیچ جایی را اداره نکرده است

پزشکیان گفت: یعنی با تحریم شما پرواز خواهید کرد؟ اینکه گفته می‌شود آمار من غلط است، آنچه من دیروز نشان دادم پولی چاپ شده دوره دولت رئیسی بوده است و اینکه پول مملکت چقدر استفاده شده است مشخص است. ای مردم شما در زندگی خود می‌توانید با پول خود می‌توانید گوشت و مرغ بخرید؟ چرا نمی‌توانید خانه اجرا کنید؟ مگر نمی‌گفتند اشتغال دو برابر می‌شود و سالی یک میلیون مسکن درست می‌شود؟ سه سال تورم بالای ۴۰ درصد بوده و حقوق فقط ۱۵ درصد افزایش داشته است.

پزشکیان گفت:زندگی در زمان آقای خاتمی بهتر بود یا نبود، زندگی و شغل بهتری داشتید یا نه؟ ایا برنامه دولت شهید رییسی را اجرا می‌کنند یا بار دیگر برنامه می‌نویسند، لطف کنند بگویند برنامه‌شان چیست؟۱۵۰ اقتصاددان از برنامه اقتصادی دولت من حمایت کرده‌اند.مردم خود قضاوت کنند آیا گروهی را می‌خواهند که بنشینند و دنیا را درست کنند؟ای کسانی که کارخانه دارید و در اقتصاد هستید اگر از روند موضوع راضی هستید به ایشان رای دهید. 

وی خطاب به جلیلی گفت: می‌دانید آلترناتیو چیست؟ گفت‌وگو راه‌حل دارد و شما هر جا مذاکره کردید پشت آن بن‌بست و قطعنامه شد.

ادامه دارد….

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا