مجله علمی و پزشکی

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر. بهرام عین اللهی در بازدید آجری از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون کامل نیست و صددرصد گزارش مرگ و میر عروق ویروس کرونا به دلیل واکسن های به اصطلاح تزریقی ویروس کرونا است. و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق ویروس کرونا قلب است.

وی افزود: این واکسن یک سال یا 100 سال است که در ایران برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها تولید نشده است، اما واکسن نیست. این یک کار علمی است.» ایران دارای سابقه طولانی در پزشکی است. همه افراد در حال مرگ را تحت تأثیر قرار می دهد، اما برای اطمینان از ایمنی مردم، واکسیناسیون مهم است که باید پوشش داده شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کرده ایم و متاسفانه مشکلات اساسی در این خوابگاه وجود دارد که قبلا دانشجویان از عدم رسیدگی کافی گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم 13 دولت باید به آن رسیدگی کند مشکلات و دانشجویان. آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی افزود: با واکسیناسیون ، ما توانایی و مشارکت افراد را در مدت زمان کوتاهی نشان دادیم و برای حدود دو ماه و نیم ، می توانیم بیش از 70 درصد مردم را در مرحله اول واکسینه کنیم. به دنبال دارایی های معتبر و خوابگاه های دانشجویی برای حل مشکلات هستند. ” از مردم، خیرین و سایر نهادهای مردمی و جدید تقاضا داریم در این کار خیر مشارکت کنند: امیدواریم در مدت زمان کوتاهی مشکلات کوتاه مدت دانشجویان از جمله مرمت و بازسازی ساختمان خوابگاه دانشگاه فیزیک را برطرف کنیم. اما برای حل اساسی مشکلاتی مانند تخریب جدید و ساخت و ساز خوابگاه ها زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران دو هزار و پانصد نفر ظرفیت خوابگاهی دارد که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه، ظرفیت یک هزار نفر را دارد. متاهلین در خوابگاه های این دانشگاه نیز مشکل دارند، اما بالغ بر 60 زوج در این خوابگاه تحصن کرده اند، اما بنا بر این است که ساختمان های علوم پزشکی دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان استخدام شود. اصلاح وضعیت خوابگاه یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه فیزیک دانشگاه تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا به این خوابگاه سر بزنم تا ببینم مشکلشان حل شده است یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابعی را صرف پروژه های لوکس و طلا و جواهر کرد، اما اولویت اول بهسازی خوابگاه دانشگاه پزشکان و در این راستا تا حد امکان در اختیار گذاشتن منابع لازم برای تهران است. ما دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان پزشکی عروق ویروس کرونا در دانشگاه‌ها واکسینه شده‌اند و اکثر افراد دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و اگر دانشجویی مریض باشد مراقب جداسازی آنها هستند.

به گزارش وبدا ، ادامه می دهد: “خوشبختانه با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور ، شرایط بیماری بهبود می یابد.” امروز تمامی دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زده بودند. یکی از مشکلات بزرگ کشور ما عدم اطلاع از برخی افراد در حوزه کرونا و واکسن است، اما بیشتر افراد به دلیل اینکه می دانند مقاومت بدن در برابر کرونری افزایش می یابد واکسینه می شوند.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا