مجله عمومی

۱۰۰ شاغل خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خلیل احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به عملکرد ماهانه طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی، گفت: در دو ماه اول ۲۳۰ بازرسی در قالب طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی در سطح استان انجام شده که براساس آن ۱۰۰ نفر اتباع خارجی غیر مجاز در کارگاه‌ها و کارخانجات شناسایی شده اند که با پیگیری صورت گرفته، پنج نفر جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی شدند.

وی ادامه داد: در راستای برخورد قانونی با متخلفان این بخش، ۵۴ برگ جریمه به میزان دو میلیارد و ۲۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۸۰ ریال به متخلفان ابلاغ شده که از این میزان تاکنون یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۶۰ ریال در حق دولت وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای مالی دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل یازده میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضائی معرفی می‌شود.

سلامی با تأکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان از طریق بازرسی‌های مستمر، با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی فاقد پروانه کار برخورد قانونی می‌شود، اظهار کرد: به منظور صیانت از اشتغال، لازم است کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی از به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز جداً خودداری کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا