مجله ورزشی

قوانین جراحی زیبایی در اروپا سخت‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقامات بهداشتی فرانسه نسخه‌ پزشک را برای استفاده از هیالورونیک اسید تزریقی اجباری کردند.

با افزایش محبوبیت هیالورونیک اسید برای درمان‌های زیبایی، استفاده از آن توسط افراد غیر حرفه‌ای در فرانسه افزایش یافته است به همین منظور اخیرا مقامات بهداشتی این کشور قوانین جدیدی برای استفاده از این محصول وضع کرده‌اند. 

وزارت بهداشت فرانسه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از این پس برای دریافت محصولات «مبتنی بر اسید هیالورونیک تزریقی» نسخه پزشک اجباری است.

اسید هیالورونیک (HA) یک ماده محبوب در لوازم آرایشی است که از آن به صورت تزریقی در درمان‌های زیبایی از پر کردن چین و چروک گرفته تا حجم دادن به لب‌ها یا گونه‌ها استفاده شود.

این ماده به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود و احتمال کمی دارد که باعث ایجاد آلرژی یا عوارض جانبی شود. هرچند عوارض جانبی این محصولات نادر است اما  زمانی که یک فرد غیرمتخصص این درمان‌ها را انجام می‌دهند، خطر ایجاد عوارض این محصولات بیشتر می‌شود. آلرژی، نکروز، عفونت یا حتی نابینا شدن از جمله عوارض این محصولات است.  

افزایش محبوبیت روش‌های زیبایی غیرجراحی، معروف به «ترفندها» و تبلیغات افراد غیر متخصص در رسانه‌های اجتماعی منجر شده برخی از افراد برای جوانسازی، ایجاد تغییر در صورت خود با روش‌هایی از جمله تزریق موادی مانند هیالورونیک اسید با قیمت پایین‌تر به مراکز غیر مجاز روی بیاورند.

وزارت بهداشت فرانسه می‌گوید: « چندین سال است که یک بازار غیررسمی و پرسود ایجاد شده است که افراد غیر متخصص در آن با استفاده از هیالورونیک اسید تزریق‌های زیبایی انجام می‌دهند». 

طی سال‌های اخیر چندین نفر در فرانسه به دلیل انجام تزریقات زیبایی غیرقانونی محکوم شده‌اند از جمله دو خواهر در سال ۲۰۲۳ و  یک اینفلوئنسر آلمانی در اینستاگرام که در سال ۲۰۱۹ به چهار سال زندان محکوم شد. 

دولت بریتانیا اواخر سال میلادی گذشته اعلام کرد که در حال بررسی یک روند قانونی جدید برای ایمن‌تر کردن روش‌های زیبایی غیرجراحی در این کشور است. این کشور همچنین  از سال ۲۰۲۱ استفاده از مواد تزریقی برای افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع کرده است.

برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که بریتانیا همچنان در وضعیت وخیمی قرار دارد و اسکاتلند «بدترین کشور در اروپا» برای عمل‌های زیبایی پرخطر است. گفته می‌شود ممنوعیتی برای اقدامات زیبایی زیر سن قانونی در اسکاتلند وجود ندارد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا