کسب و کار محلیمجله عمومی

آشنایی با انواع الکتروموتور چینی در بازار

آشنایی با الکتروموتورهای چینی + معرفی بهترین برند

الکتروموتورهای چینی در توان‌های مختلف تولید می‌شوند. تولید این محصولات توسط طراحان چینی، باعث رشد بازار الکتروموتور چینی شده است. الکتروموتورها در نوع الکتروموتور چینی تک فاز و الکتروموتور چینی سه فاز تولید می‌شوند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرند. الکتروموتورها دارای ویژگی‌هایی بسیاری است که همین ویژگی‌ها باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کنند. اگر می‌خواهید آشنایی با الکتروموتورهای چینی پیدا کنید و اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور یک نوع ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. موتورهای الکتریکی بین میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی در سیم پیچ کار می‌کنند، تا نیرو را تولید کنند. الکتروموتور چینی نیز به همین صورت عمل می‌کند. نیرو موتورهای الکتریکی را می توان با استفاده از منابع جریان مستقیم یا منابع جریان متناوب و ژنراتورهای الکتریکی تأمین کرد.

الکتروموتورها با ابعاد و مشخصات استاندارد، قدرت مکانیکی را برای کاربردهای صنعتی ایجاد می‎کنند. الکتروموتور چینی برای فشرده سازی خط لوله و ذخیره‌سازی پمپاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین موتورهای الکتریکی در فناوری‌های صنعتی، ماشین آلات، لوازم خانگی، ابزارهای برقی بسیار کاربردی است. در ترمز موتورهای کششی از موتورهای الکتریکی به صورت معکوس به عنوان ژنراتور برای بازیابی انرژی استفاده می‌شود که به ‎عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع الکتروموتور است.

    موتور کششی (انگلیسی: Traction motor) گونه‌ای از موتورهای الکتریکی هستند که در جهت پیش‌گرانش ماشین‌آلاتی چون لوکوموتیو یا ماشین‌آلات جاده برقی استفاده می‌شود.

همه چیز درباره الکتروموتور چینی

همان‌طور که اشاره شد الکتروموتور چینی یا همان موتورهای الکتریکی کاربرد گسترده‌ای در صنایع داشته و مورد تأیید تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفته‌اند. در واقع، کشور چین یکی از کشورهای پیشرو و فعال در عرصه تولید الکتروموتور است و با بهره‌گیری از نیروهای ارزان‌ قیمت و متخصص خود موفق به تولید الکتروموتورهای باکیفیت و درجه‌ یکی شده است.

موتورهای الکتریکی چینی از لحاظ اندازه، جنس، توان تولید قدرت بر اساس اسب بخار و … با یکدیگر تفاوت دارند و صنعتگران بایستی با توجه به نوع نیاز خود نسبت به خرید الکتروموتور اقدام کنند. همچنین چندین برند در این کشور فعالیت دارند که هر یک از آن‌ها موفق به تولید الکتروموتورهای استاندارد و خوش قیمتی شده‌اند.

بهترین برندهای الکتروموتورهای چینی

انواع مختلفی از این مدل الکتروموتورها توسط تولیدکنندگان مختلف در کشور چین تولید می­‌شود. مهمترین برندهای الکتروموتور در صنعت چین به شرح زیر است:

برند کایجیلی

الکتروموتور کایجیلی یکی از بهترین برندهای الکتروموتور است. این برند با دریافت استاندارد بین المللی و تولید انواع مختلفی از این الکتروموتورها یکی از برترین تولیدکنندگان است. دلیل اصلی محبوبیت این الکتروموتور کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصول نسبت به سایر تولیدکنندگان است.همچنین این محصول در انواع مختلف الکتروموتور تک فاز و سه فاز برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده است.

برند گوانگلو

برند گوانگلو یکی از پرطرفدارترین برندهای الکتروموتور چینی است و بین رقیب‌های خود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برند گوانگلو، الکتروموتور‎های سه فاز و تک فاز را تولید می‎کند. یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت الکتروموتور ترمزدار هست.

شرکت گوانگلو یک مجموعه تولیدی در شهر تایژواست، که به‌ عنوان یکی از برندهای معتبر تولیدکننده‌ الکتروموتور است. این شرکت انواع الکتروموتورها را در اندازه و تیپ‌های مختلف تولید می‌کند. در واقع الکتروموتورها در توان‎های مختلف از کوچکترین سایز تا سایزهای بسیار بزرگ را تولید می‌کند و استحکام بالایی دارند. این شرکت با داشتن ویژگی‌هایی مانند راندمان بالا، طول عمر بالا، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت مطلوب در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین تمامی الکتروموتورهایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند از استاندارد بین المللی IEC پیروی می‌کنند و در سطح کیفی بالایی قرار دارند.

برند ایده آل

الکتروموتور چینی ایده آل یکی از برندهای برتر کشور چین است که موتورهای الکتریکی خود را در توان‌های مختلف و یه صورت فازهای تکی و سه فاز، تولید و طراحی کرده است. محصولات این شرکت به دو حالت دوار یا خطی تولید می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند؛ همچنین توان الکتروموتور چینی ایده آل بین ۱۸/۰ الی ۲۰۰ KW  هست.

برند دایانگ موتور

این شرکت به ‎عنوان یکی از شرکت‌های معروف در تولید الکتروموتور چینی  در کشور چین است و یک تامین‌کننده پیشرو در مقیاس بزرگ محصولات مشابه موتور در جهان است که در صنعت‌های مختلف و برای تولید لوازم خانگی، اتومبیل، موتور سیکلت، لوکوموتیو برقی، کنترل اتوماتیک و صنایع دیگر بسیار کاربردی است. این محصولات شامل موتورهای ناهمزمان خازن تک فاز، موتور DC، موتور سری تک فاز و… است.

برند NJM

شرکت NJM یکی دیگر از کارخانه‌های بسیار معروف و شناخته شده چین است، که طرفداران زیادی دارد. این شرکت در زمینه تولید الکتروموتورهای چدن فعالیت دارد. شرکت  NJMبرای تولید محصولات خود از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه مانند: پوسته چدن و سیم‌پیچ مس استفاده می‌کند؛ همچنین این برند مانند سایر برندهای چینی، الکتروموتورهای خود را در فازها و توان‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

برند Zhejiang Wolong Motor

این شرکت، در تولید انواع موتورهای صنعتی، موتورهای میکرو، موتورهای خانگی، باتری‌های برقی، دوچرخه‌های برقی و مجموعه‌های کامل الکتریکی در انواع مختلف فعالیت دارد. محصولاتی با این نام به‌ عنوان یک مارک معروف چین رتبه‌بندی شده است و در صنعت و تجارت به عنوان یک علامت تجاری شناخته شده در چین است. این برند در سال‌های متوالی در صنعت تولید موتور چین رتبه اول را دریافت کرده است؛ به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

برند استریم

استریم نیز یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده الکتروموتور در چین است. که محصولات مختلفی مانند الکتروموتور، پمپ، ژنراتور و … را تولید می‌کند. کیفیت محصولات این برند بسیار بالا است طوری که باعث واردات این محصول شده است و به‌عنوان یک نقطه عطف در صنعت ایران می‌باشد. جنس الکتروموتورهای استریم از نوع چدن است و برای بسیاری از فعالیت‌های صنعتی سنگین مانند ماشین‌آلات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین توان الکتروموتورهای ایده آل بین ۳۷/۰ الی ۳۲۰ KW است.

برند Jinlong

برند الکتروموتور چینی Jinlong محصولات باکیفیت و انعطاف‌پذیری را برای مشتریان خودطراحی و تولید می‌کند. این شرکت گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست، گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را به صورت متوالی کسب کرده است. این برند الکتروموتور چینی، با موفقیت تعدادی از فن آوری‌های تولید میکرو را طراحی کرده است و الکتروموتورهایی با توان‌ مختلف را تولید می‌کند.

برند Huali

این برند الکتروموتور چینی یک شرکت بسیار بزرگ و شناخته شده‌ای است که کار اصلی آن توسعه و ساخت موتورهای الکتریکی هست. که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم الکتریکی و تجهیزات چین است. این شرکت در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و دارای ۸ شرکت شامل کارخانه موتور، کارخانه سیم آهن ربا و ریخته‌گری است و به دلیل تولید محصولات باکیفیت توانسته است محبوبیت بسیاری را بین مشتریان خود کسب کند.

سخن پایانی

الکتروموتور چینی دارای ویژگی‌های بسیاری مانند افزایش اتوماسیون و افزایش سرعت به فرآیند تولید، تولید الکتروموتورها در توان‌های مختلف، قیمت پایین، کیفیت بالا و قابلیت استفاده در صنایع مختلف است. اگر قصد خرید این محصول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از مراکز فروش این محصول است که آن‌ها را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

سوالات متداول

بهترین و معروف‌ترین برندهای الکتروموتور چینی کدامند؟

معروف‌ترین برندهای الکتروموتور چینی عبارتند از: برند Huali، برند Jinlong، برند استریم، برند Zhejiang Wolong Motor، برند NJM، برند دایانگ موتور، برند ایده آل، برند گوانگلو و برند کایجیلی.

مزایای استفاده از الکتروموتور چینی چیست؟

  • قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوبی است.
  • دارای حداکثر توان الکتریکی است.
  • سبب بالا بردن سرعت تولیدمی‌شود.
  • اتوماسیون را بالا می‌برد.
  • راندمان و بازدهی بالایی دارند.

از الکتروموتورهای چینی در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

از این الکتروموتورها در بالابرهای سبک، نوار نقاله، دستگاه های تراش، آزمایشگاه‌ها، دینام دمنده، موتور ماشین لباسشویی، هواکش صنعتی، خشک‌کن، ماشین ظرفشویی و… استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا