اقتصادی

گردهمایی کودکان عاشورایی در ایلام برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عصر امروز یکشنبه گردهمایی کودکان عاشورایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با سراسرکشور با شعار «مهمانان کوچک امام حسین در دهه اول محرم» برگزار شد.

این آیین با حضور کودکان دختر و پسر ٦ تا ١٢ ساله عضو کانون و به همراه مربیان آنها در مسجد حضرت زینب (س) شهر ایلام انجام گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام گفت: کودکان و نوجوانان برای یاری دین خدا باید از همان سنین پایین با روحیه ظلم ستیزی و اجتناب از منکرات پرورش یابند و بزرگ شوند.

حجت الاسلام محمدصادق پیمایی اظهار کرد: بچه‌های نسل جدید می‌توانند با عمل و رفتار معصومانه و فطرت پاک خود یاریگر امام حسین (ع) و اشاعه دهنده اهداف قیام این امام بزرگ باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز گفت: این اجتماع موجب آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با حماسه باشکوه عاشورا، اهداف قیام کربلا، رشادت و حق خواهی و شهادت طلبی حضرت اباعبدالله (ع) فداکاری و دلاوری یاران باوفای حضرتش می‌شود.

فاطمه رستگار ادامه داد: معرفی جلوه‌های ایثار، شهادت و حق طلبی به زبان شعر، قصه، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی در مکان مقدسی چون مسجد بر ضمیر پاک مخاطبان کودک و نوجوان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و مشارکت خودجوش و پرشور کودکان و نوجوانان در این اجتماعات معنوی حس زیبای همکاری و هم افزایی معنوی را در میان آنها تقویت می‌کند.

نوحه خوانی، مدیحه سرایی، قصه گویی، شعرخوانی، سینه زنی و قرائت عهدنامه از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا