فواید جوانه گندم برای بدنسازی

دانه های گندم سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین می‌باشد. همچنین گندم و فرآورده های آن دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین E و سایر ویتامین ها نظیر ویتامین B کمپلکس و B6 می‌باشد. از جمله مواد معدنی موجود در دانه گندم می‌توان به کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ید، روی و… اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم با خواص، فواید و مضرات جوانه گندم آشنا شویم.

جوانه گندم قسمت کوچکی از مغز گندم را تشکیل می‌دهد اما با این وجود دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن، تناسب اندام، زیبایی، پوست، مو و درمان و پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله سرطان، جلوگیری از دیابت و مشکلات گوارشی به حساب می‌آید. مصرف جوانه گندم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد و همچنین به افزایش عملکرد مغز، افزایش انرژی، رشد و افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. مواد مغذی و فیبر موجود در جوانه گندم به هضم بهتر غذا و در نتیجه کاهش وزن نیز کمک می‌نماید. در ادامه مطلب بیشتر با خواص این دانه شگفت انگیز آشنا می‌شوید.

کاربرد های گندم و جوانه گندم در صنایع غذایی

گندم یکی از دانه های مغذی است که مصرف آن به داشتن رژیم غذایی سالم در افراد کمک می‌نماید. مغذی ترین و پر ارزش ترین قسمت دانه گندم جوانه گندم است. قسمت های مختلفی از گیاه گندم جوانه، سبوس گندم و جنین گندم منابع مهمی برای تامین انرژی هستند.

از دانه های گندم بیشتر در صنایع غذایی، کیک و شیرینی برای تهیه نان، بیسکویت، انواع شیرینی ها، ماکارونی و کیک استفاده می‌شود.
از گندم های بهاره یا پاییزه که بافت نرم تری دارد بیشتر برای تهیه کیک و شیرینی استفاده می‌شود، اما از گندم های پاییزی که بافت سخت تری دارد بیشتر در نانوایی ها و برای پخت نان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از گذشته تا به امروز مصرف جوانه در میان ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده به طوری که از آغاز سال نو برای تهیه و پخت سمنو برای سفره هفت سین از جوانه استفاده می‌شود.

استفاده از جوانه گندم فقط مختص به ایران نیست بلکه کشور های دیگر جهان نیز به وفور از جوانه گندم برای در تهیه انواع غذاها و سالادهای مختلف استفاده می‌کنند.

همچنین مطالعات انجام گرفته در مورد خواص تغذیه ای جوانه گندم نشان می‌دهد پودر جوانه گندم دارای مقادیر بالایی اکتاکوزانول طبیعی است که برای بهبود عملکرد ورزشی افراد، افزایش قدرت و استقامت استفاده می‌شود از این رو ورزشکاران نیز به استفاده از مکمل های ورزشی حاوی جوانه گندم در رژیم غذایی روی آورده اند. البته، علاوه بر مصرف جوانه گندم دکتر بیز، باید به نکات زیر نیز توجه کنید تا بتوانید صورت خود را چاق کنید:

نحوه مصرف پودر جونه گندم در بدنسازی

در این قسمت طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای بدنسازی را نام بردیم:

✔ پودر جوانه گندم را روی ماست یونانی بپاشید تا طعمی آجیلی پیدا کنید.
✔ در اسموتی استفاده کنید یا روی کره بپاشید.
✔ به مواد کیک اضافه کنید.
✔ در خمیر پنکیک یا وافل مخلوط کنید.
✔ به دستور پخت سوپ مورد علاقه خود اضافه کنید.
✔ به عنوان پرکننده در کوفته یا انواع خورش استفاده کنید.

✔ در دستور پخت نان مورد علاقه خود استفاده کنید.

زمان مصرف پودر جوانه گندم در بدنسازی

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف پودر جوانه گندم قبل از خواب به تسریع فرایند ریکاوری عضلات کمک کند.

پودرجوانه گندم یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. همراه با ویتامین B و E (موجود در گندم) به ساخت و ترمیم عضلات کمک می‌کند. مصرف رژیم غذایی، غذاهای غنی از (ویتامین E) توده عضلانی را بهبود می‌بخشد و سایر آسیب شناسی های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.
شما می توانید جوانه گندم را به طرق مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گنجاندن آن در رژیم غذایی خود فقط چند بار در هفته می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی خوردن جوانه گندم با افزودن آن به وعده های غذایی روزانه آورده شده است:
• اسموتی
• ماست
• کلوچه
• پنکیک
• شیک های پروتئینی
• غلات صبحانه
• سوپ ها

در اینجا طریقه مصرف پودر جوانه گندم دکتر بیز برای چاقی صورت را می گوییم:

در اینجا چند دستور العمل برای مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت آورده شده است:

  • جوانه گندم و ماست: یک پیمانه جوانه گندم را به یک پیمانه ماست اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. این ترکیب را می توانید به عنوان میان وعده یا صبحانه مصرف کنید.
  • جوانه گندم و شیر: یک پیمانه جوانه گندم را به یک لیوان شیر اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. این ترکیب را می توانید به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف کنید.
  • جوانه گندم و سالاد: جوانه گندم را به سالادهای خود اضافه کنید.
  • جوانه گندم و نان: جوانه گندم را به نان های خود اضافه کنید.

  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • از استرس دوری کنید.
  • ورزش های صورت را انجام دهید.

با رعایت این نکات، می توانید به مرور زمان و با صبر و حوصله، صورت خود را چاق کنید.

سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز (بین استار) یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت بوده که دارای مصارف گوناگون در حوزه سلامتی می باشد. در ابتدا با این ماده غذایی ارزشمند آشنا شوید.

سبوس برنج قهوه ای یک ماده غذایی فراسودمند است که قسمت عمده ای از ارزش غذایی برنج را داراست، اما در مرحله آسیاب برنج، به عنوان یک محصول فرعی دور ریخته می شود.

همچنین بر خلاف تصور عموم، سبوس برنج دکتر بیز برای چاقی صورت می تواند اکسید شود که در این صورت مزه ای تلخ پیدا کرده و ویژگی های مفید غذایی آن از بین می رود.

خواص سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز برای لاغری

سبوس برنج از جمله مواد غذایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. از همین رو افراد زیادی برای بهره‌مند شدن از خواص سبوس برنج فرآوری شده دکتر بیز به مصرف کردن آن می‌پردازند.

طریقه مصرف سبوس برنج دکتر بیز برای لاغری

نحوه استفاده از سبوس برنج دکتر بیز متفاوت است و به روش‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

جهت لاغری و کاهش وزن، یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را ده دقیقه قبل از خوردن صبحانه درون یک لیوان شیر ریخته و میل کنید. این نحوه مصرف شور و نشاط شما را در آغاز صبح افزایش می‌دهد.

یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را درون یک کاسه ماست ریخته و مخلوط کنید، سپس ده دقیقه قبل از صرف نهار و شام آن را میل نمایید. این شیوه مصرف باعث چربی‌سوزی و لاغری در اندام می‌شود.

نکته: در صورتی که سبوس برنج را به صورت‌ روزانه مصرف می‌کنید، لازم است 3 تا 6 لیوان آب و مایعات در روز بنوشید.

شیوه‌های دیگر از مصرف این ماده غذایی پر ارزش به قرار زیر است:

جهت جوش خوردن برنج به ازای هر نفر یک ساشه اضافه کنید. همچنین برای جوش خوردن انواع خورشت جهت لعابدار شدن می‌توانید به ازای هر یک نفر یک ساشه سبوس اضافه کنید.

علاوه بر این، سبوس برنج قهوه‌ای دکتر بیز را می‌توانید همراه با ماست، شیر داغ، قهوه و نسکافه میل کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا