کسب و کار محلی

نکات مهم در خرید ورق استیل که هر کسی باید بداند

نکات مهم در خرید ورق استیل که هر کسی باید بداند

آهن استیل آنلاین راهنمای خرید ورق فولادی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند قبل از خرید ورق فولادی صنعتی و تزئینی، دانش فنی خود را توسعه دهید تا بهترین ورق را انتخاب کنید. این ورق های فلزی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین اطلاع از قیمت ورق فلزی برای برآورد صحیح ارزش پروژه ضروری است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مهفا مراجعه کنید.

ورق های فولادی در دو نوع صنعتی و ورق استیل دکوراتیو تولید می شوند و در بازار موجود می باشند. در ابتدای راهنمای خرید ورق فلزی خود، در مورد این ورق ها، آلیاژهای مرتبط با آنها و موارد استفاده آنها صحبت می کنیم.

مروری بر ورق استیل صنعتی و آلیاژهای مرتبط

مواد مقاوم در برابر خوردگی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی یکی از پرکاربردترین مواد در مهندسی هستند. مقدار کمی کروم، مثلاً 5 درصد، مقاومت به خوردگی فولاد را افزایش می دهد، اما برای به دست آوردن یک ورق بدون زنگ، حداقل 10.5 درصد کروم.

304: سخت شده برای مخازن آب، هوای فشرده، سیمان و ماشین آلات.

316: مخازن، سیستم های صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی.

317: برای مخازن حاوی آب دریا.

ورق های فولادی صنعتی موجود در بازار ایران دارای ویژگی های زیر می باشد:

20, 430, 301, 304L, 114, Dh

این ترکیب بسته به ضخامت مورد استفاده به صورت ورق یا ورق موجود است. این ورق ها به صورت دو لایه (شستشو 2 بار) و تک لایه (فقط اسیدشویی) و همگی مات هستند.

رول ها معمولاً 1/22، 1/25، 1/5 و 2 متر عرض دارند. وزن آن بسته به ضخامت ورق 2.5-10 تن است.

استیل 301، 304 و 316 کشسان و نرم هستند و ابزار خاصی برای صنعت ماهیگیری و کارخانه های آرد می سازند. ضخامت آنها 0.05 تا 1 میلی متر و عرض آنها 20، 30 و 40 سانتی متر است.

ورق ها به صورت بافته شده (برش کارخانه) یا به صورت تکی (برش کارخانه) در دسترس هستند. ابعاد معمولی در زیر نشان داده شده است (همه واحدها متر هستند).

6*25، 6*145، 3*1/5، 2/5*1425، 1*2، 2/44*1/22

آلیاژ 420 پرمصرف ترین آلیاژ در صنعت چاقوسازی در بازار ایران عمدتاً به صورت پارچه ورق در سایزهای 1.25*2.5 و ضخامت 1.5 تا 4 میل به فروش می رسد. از چین و هند به تایوان سرایت کرده است.

در راهنمای خرید فولاد زیر، ورق آلیاژی 430 در ضخامت های 0.5 تا 15 میل را پیشنهاد می کنیم که اغلب برای ساخت بدنه خودروهای مقاوم در برابر رطوبت استفاده می شود و اغلب از چین و هند وارد می شود. ،

ورق های 304، 304 و 316L به صورت پارچه و کلاف (ضخامت 0.5 تا 12 میلی متر)، ضخامت 0.5 تا 70 میلی متر، عمدتاً در چین (De Tisco Mills)، کره جنوبی (PUSCO)، موجود در هند (Jindal). تولید شده در اسپانیا (Acerinox) و آفریقای جنوبی (Columbus). آلیاژهای 304 و 304L برای ماشین آلات صنعتی متوسط ​​خنثی، مخازن آب و مخازن پتروشیمی استفاده می شوند، در حالی که آلیاژ 316L عمدتا در مخازن پتروشیمی و اسید استفاده می شود.

با توجه به تیتانیوم، آلیاژ 321 مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایش دارد و در موتورهای سنگین و دیزلی، سوپرهیترها، ریخته گری بویلر و سایر کاربردها استفاده می شود. 0.5 تا 60 میلی متر در بازار ایران موجود است.

آلیاژهای 309S، 310S، 4841 در بازار ایران موجود است که عمدتاً به عنوان دیوار یا پانل کوره در صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی با ضخامت 0.8-70 میلی متر به صورت رول های 0.8-0.8 میلی متری 10 میل استفاده می شود. . ) و نامه ها، بیشتر از هند (Jindel)، آفریقای جنوبی (Columbus)، اسپانیا (Esrinux)، فنلاند (Autocampo) در دسترس هستند. حجم فروش این محصولات به شرح زیر است: از کاغذ عسلی تا کاغذ کمتر از یک تن و ضخامت بالا و حجم بالا به کیلوگرم.

نکات مهم در خرید ورق استیل که هر کسی باید بداند
نکات مهم در خرید ورق استیل که هر کسی باید بداند

بررسی اجمالی پانل های فلزی تزئینی

از این نوع اغلب در تولید نما، دکوراسیون و لوازم آشپزخانه استفاده می شود، این کاغذها را می توان به دو دسته تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شود:

گروه اول: ملحفه های درخشان و براق.

گروه دوم: بشقاب ها و نمونه های رنگی.

این ورق های آلیاژی 201، 430 و 304 با ضخامت 0.3 تا 2 میلی متر و به صورت ورق یا برش خورده و رول شده در بازار موجود می باشد.

رایج‌ترین اندازه‌های ورق آن ۲×۱، ۲/۴۴×۱/۲۲، ۲/۵×۱/۲۵ متر و عرض رول ۱، ۱/۲۲ و ۱/۲۵ متر است.

ورق های براق روی رول ها روکش PVC ندارند و نمی توان آنها را پارچه ای ساخت. ورق ها و رول ها با PVC پوشیده شده اند.

تخته لمینت به دو صورت لمینت پارچه ای که در کارخانه اصلی لمینت می شود و لمینت ایرانی که توسط شرکت های تهرانی لمینت می شود در بازار موجود است.

از این ورق برای ساخت کیسه زباله و ظروف آشپزخانه استفاده می شود و بیشتر این نوع ورق از تایوان و چین وارد می شود. خرید و فروش این ورق ها معمولاً به ازای هر کیلوگرم کمتر از یک تن کاغذ و بیش از یک تن می باشد.

قبل از خرید اینترنتی ورق استیل چه نکاتی را باید بدانیم؟

در راهنمای خرید فلزی بعدی به نحوه خرید اینترنتی این محصول فلزی می پردازیم. کارشناسان مربوطه قبل از انجام مراحل پیش فاکتور با اطلاعات دقیق قیمت تهیه و برای مشتری ارسال می کنند. پس از پذیرش صحیح پیش فاکتور توسط مشتری، متخصصین متالورژی پیش فاکتور بعدی را برای مشتری ارسال می کنند که شامل اطلاعاتی مانند محل سفارش، نحوه پرداخت و زمان سفارش می باشد. هدف از ارسال فاکتور دوم، تعیین محل تحویل، زمان تحویل و نحوه پرداخت می باشد.

از آنجایی که ورق های فولادی صنعتی و تزئینی وارد می شود، معمولاً از بنادری مانند تهران و بندرعباس بارگیری می شوند.

ورق های فولادی صنعتی و تزئینی معمولاً با لیفتراک بارگیری می شوند، اما گاهی ممکن است محصول در سوله باشد، بنابراین برای بارگیری از جرثقیل بازویی استفاده می شود.

سوالات متداول

در زیر به برخی از سوالات مطرح شده در این کادر پاسخ خواهیم داد، اگر سوال مورد نظر خود را در این قسمت نیافتید می توانید با شماره 02154712 با ما تماس بگیرید.

وزن خالص چقدر است؟

وزن خالص به وزن محصول در کارخانه اطلاق می شود و به دو صورت روی بست های پانل کارخانه اعمال می شود:

وزن خالص ناخالص: به معنای وزن کالا از جمله بسته بندی کالا است.

وزن خالص: که وزن خالص بدون پوشش محافظ است.

وزن اسکناس هر ورق چگونه محاسبه می شود؟

اگر ورق شما پارچه ای است، وزن کل بر تعداد ورق های بسته تقسیم می شود، اگر ورق را برش دهید، وزن کل رول بر تعداد ورق های دریافتی تقسیم می شود.

ضخامت صفحه فیس 2 چقدر است؟

اصولا 2 پل تا 3 مایل در بازار موجود است اما گاهی پل های تا 6 مایل نیز موجود است که استاندارد بازار نیست.

تفاوت اروپا و چین چیست؟

دو تفاوت عمده بین این دو کارت وجود دارد:

روش تولید و میزان عناصر به کار رفته در آن، اولاً تکنولوژی تولید مواد اروپایی بالاتر است و ثانیاً میزان عناصر مهمی مانند کروم و نیکل در فرآیند تولید متفاوت است. در واقع، درصد عناصر در برگ های چینی در انتهای پایین محدوده استاندارد و نزدیک به انتهای بالایی در برگ های اروپایی قرار دارد.

محصولات اروپایی تحمل ضخیم تری دارند. محصولات چینی و آسیایی تحمل را کاهش داده اند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا