کسب و کار محلیمجله عمومی

جعبه هارد باکس چه تفاوتی با سایر جعبه ها دارد

استفاده از جعبه به‌عنوان بسته‌بندی محصولات جزو رایج‌ترین و متداول‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌آید. تنوع جعبه‌ها بالا است و برای هر مدل محصول، در هر ابعاد و وزن و سایزی قابل انتخاب و استفاده است. یکی از متداول‌ترین انواع جعبه‌ها و هارد باکس هستند که در این محتوا به مقایسه جعبه مقوایی و هارد باکس می‌پردازیم.هر کدام از این جعبه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی بوده که آن را برای نوع خاصی از محصول یا کاربرد مناسب می‌سازد. پس ‌از مطالعه‌ی ویژگی این دو جعبه و بررسی عواملی نظیر کیفیت، دوام، قیمت و ابعاد می‌توانید به انتخاب درستی برسید. لطفا تا پایان این مطلب از سایت افراگرافیک با ما همراه باشید تا به‌خوبی با تفاوت جعبه مقوایی و آشنا شوید.

ابتدا برای مقایسه جعبه مقوایی و هاردباکس، نیاز است تا تعریف و ویژگی هر جعبه را بدانید. جعبه مقوایی جزو کاربردی‌ترین و متداول‌ترین انواع جعبه‌ها است که برای ساخت آن از مقواهای خاصی استفاده می‌شود. مقواهای به‌ کار رفته در تولید این جعبه دارای گرماژی بالا بوده و در نتیجه ضخامت و استحکام کافی به جعبه موردنظر می‌بخشد. این جعبه دارای ویژگی‌های خوبی نظیر موارد زیر است:

  • سازگاری با محیط ‌زیست
  • قابلیت بازیافت
  • حمل آسان
  • سبک بودن
  • هزینه تولید پایین
  • گستردگی در ابعاد

کاربردهای جعبه مقوایی گسترده‌تر از نمونه هارد باکس بوده و از آن برای بسته‌ بندی و حمل ‌و نقل رنج وسیعی از محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی، صنعتی و تجهیزات می‌توان استفاده کرد.

جعبه هارد باکس

نمونه دیگر که در این محتوا به آن اشاره می‌کنیم، جعبه هارد باکس است. این جعبه‌ها دارای ظاهری محکم و مقاوم و سخت هستند و از چوب یا ام دی اف ساخته شده‌اند. استحکام جعبه هارد باکس در مقایسه با نمونه مقوایی بسیار بالا است و عملاً هیچ‌ گونه خرابی در آن دیده نمی‌شود.

این جعبه‌ها را برای زیبایی با روکش‌های کاغذ رنگی، طلاکوبی، چرم و موارد مشابه تزیین می‌کنند و از آن به ‌منظور بسته‌بندی کالاهای لوکس استفاده می‌شود. جذابیت هارد باکس بسیار بالا است و ویژگی‌های مفیدی دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ماندگاری بالا
  • قابلیت طرح پذیری متنوع
  • ظاهری مدرن
  • قابلیت اضافه کردن امکانات خاص نظیر خاصیت مغناطیسی

از جعبه‌ی فوق برای بسته‌بندی انواع گل‌های زینتی، کالاهای لوکسی نظیر شکلات، عطر، ادکلن، تلفن همراه یا به‌ عنوان جعبه‌ هدیه استفاده می‌کنند.

تفاوت جعبه مقوایی و هارد باکس

در ادامه مقایسه جعبه مقوایی و هارد باکس، به بیان تفاوت این دو جعبه از لحاظ جنس، وزن، ضخامت، کاربرد، امکانات ویژه می‌پردازیم:

جنس

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو نمونه جعبه، متریال سازنده آن‌ها است. جعبه‌های مقوایی را از مقوای ساده تحریر، کرافت یا گلاسه می‌سازند که با توجه به ضخامت مورد نظر، گرماژ و تعداد لایه متفاوت است؛ اما هارد باکس را از مقوای بسیار محکم، ام دی اف و چوب می‌سازند و قابلیت اضافه کردن روکش‌های پارچه‌ای، مخمل، چرمی، لمینت، طلا کوبی و … دارد. پس جنس اولین تفاوت این دو جعبه است.

ضخامت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین جنبه تفاوتی جعبه‌های فوق که در عملکردشان تأثیر می‌گذارد، همین استحکام و ضخامت است. بدنه هارد باکس به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در مقابل ضربه و فشار، رطوبت، آب و سایر تغییرات محیطی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و برای حمل‌ونقل بسیار مناسب و قابل ‌اعتماد است، اما نمونه مقوایی صرفاً یک لایه نگه‌دارنده بوده و برای حمل‌ونقل‌های طولانی ‌مدت یا محافظت از محصول داخلی قابلیت اعتماد چندانی ندارد.

وزن

از دیگر مواردی که در مقایسه جعبه مقوایی و هارد باکس می‌توان به آن اشاره داشت، تفاوت وزن این دو جعبه است. از آن‌ جایی ‌که هارد باکس مقاوم‌تر بوده و متریال آن وزن بالاتری دارد، خود نیز وزن بیشتری دارد.

ابعاد

ابعاد هر دو نوع جعبه را می‌توان با توجه به محصول موردنظر تعیین کرد. این ابعاد به دستگاه‌های برش، داده‌شده و در نهایت اضلاع جعبه در سایز مورد نظر برش می‌خورند. در ادامه با استفاده از دستگاه‌های خاص اتصال قسمت‌های مختلف را داشته و جعبه تولید می‌شود.

جعبه مقوایی یا جعبه‌های هارد باکس؟

پس از بررسی ویژگی این دو جعبه و مقایسه آن دو به انتخاب بین هارد باکس یا مقوایی می‌پردازیم. این‌ که شما جعبه را برای چه نوع محصول یا چه مسافتی در نظر گرفته‌اید، در انتخاب مهم است. اگر صرفاً قصد قرار دادن یک کالای سبک در جعبه و رساندن آن به دست مخاطب را دارید می‌توانید از نمونه‌های مقوایی که تنوع بالا در طرح و رنگ و اندازه دارند و از قیمت مناسب‌تری برخوردارند استفاده کنید؛ اما اگر قصد دارید این جعبه را به‌ منظور هدیه، قرار دادن کالای لوکس، حمل مسافت‌های طولانی، محافظت از محصول داخل آن و … خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که جعبه هارد باکس را انتخاب کنید.

در قسمت هارد باکس و تفاوت‌هایش با جعبه مقوایی به مسئله‌ محافظت و استحکام و دوام آن اشاره کردیم.

پروسه تولید

از دیگر تفاوت‌های جعبه هارد باکس با مقوایی می‌توان به نحوه و پروسه ساخت آن‌ها اشاره داشت. برای تولید هر دو جعبه دستگاه‌های خاصی وجود دارد، اما جعبه‌های مقوایی به دستگاه ساده‌تری برای برش یا اتصال نیاز دارند و همچنین عملیات چاپ نقش، رنگ و چاپ طرح بر روی آن‌ها بسیار راحت است.

جعبه هارد باکس به دستگاه‌های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک نیاز دارد که پیشرفته‌تر هستند. برای تولید این جعبه تمامی کارها و برش‌ها و چاپ‌ها باید به وسیله دستگاه انجام شود و عملاً نیروی انسانی و دستی قابلیتی برای تولید این جعبه ندارند. همچنین برگرداندن لبه‌ی جعبه، اتصال قسمت‌های مختلف آن، درج لوگو و … بر روی این جعبه، توسط انسان امکان‌پذیر نیست و صرفاً و به کمک همین دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود.

طرح پذیری

در مقایسه جعبه مقوایی و هاردباکس می‌توان به تفاوت آن دو در طرح پذیری اشاره داشت. جعبه‌های مقوایی را می‌توان در انواع رنگ، مدل، شکل و ظاهر طراحی و تولید کرد. به‌ طوری ‌که طرح موردنظر را به دستگاه چاپ داده و آن را بر روی اضلاع جعبه پیاده می‌کنند؛ اما هارد باکس این قابلیت را ندارد و نمی‌توان هر طرح و رنگی را روی آن پیاده کرد. این مسئله به دلیل خاصیت مواد سازنده و استحکام بالا آن‌ها است که طرح پذیری را سخت می‌کند.

قیمت

تفاوت قیمت نیز از دیگر تفاوت‌های جعبه مقوایی و هارد باکس است که نمونه هارد باکس به دلیل متریال به‌ کار رفته و پروسه تولید کاملاً اتوماتیک و خاص، قیمت بالاتری نسبت ‌به نمونه‌های مقوایی دارد. به همین منظور استفاده از آن‌ها صرفاً برای کالاهای لوکس یا هدیه و یا بسته‌بندی کالاهای حساس به کار می‌رود. برای آگاهی از شرایط کلیک کنید.

سؤالات متداول

1- جعبه مقوایی و هارد باکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

جعبه مقوایی همان ‌طور ‌که از نامش مشخص است، از مقواهای مختلف با گرماژهای متفاوت تولید می‌شود، اما جعبه هارد باکس از ام دی اف و چوب و مقوای بسیار سخت است.

2- تفاوت جعبه مقوایی و هارد باکس در چیست؟

تفاوت این دو جعبه در بخش‌های مختلفی نظیر جنس و سایز، نحوه تولید، قیمت، وزن، استحکام و موارد دیگر است.

3- جعبه مقوایی بهتر است یا جعبه هارد باکس؟

انتخاب این جعبه با توجه به نوع کالا، نحوه حمل‌ونقل، وزن کالا، بودجه ‌در دسترس و … صورت می‌گیرد. معمولاً از جعبه هارد باکس برای بسته‌بندی کالاهای  لوکس و از جعبه‌ مقوایی برای بسته‌بندی رنج وسیعی از محصولات می‌توان استفاده کرد.

جمع‌بندی

تنوع بالایی در انواع وجود دارد که در این متن به مقایسه جعبه مقوایی و هارد باکس پرداختیم. هر کدام از این جعبه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی در متریال سازنده، جنس و گرماژ، وزن و ابعاد هستند که هر فرد و مجموعه متناسب با نوع نیاز، آن‌ها را انتخابب رای بسته‌بندی کالاها به طور کلی سه مدل جعبه، هارد باکس، معمولی و لمینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرکدام از این جعبه‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند که آن‌ها را برای کاربردهای متفاوتی مناسب می‌سازد. اگر بخواهیم از نظر لوکس بودن این جعبه‌ها را رتبه‌بندی کنیم، جعبه هارد باکس قطعاً بالاترین رتبه را می‌گیرد زیرا بهترین گزینه برای کالاهای لوکس و گران‌قیمت مانند موبایل، ساعت، جواهرات، عطر و غیره محسوب می‌شود؛ اما تفاوت با جعبه معمولی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوت کاربرد با جعبه معمولی بپردازیم و ویژگی‌های این دو را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هاردباکس چیست؟

امروزه بسته‌بندی محصولات بیشتر از هر چیز بر دیدگاه مشتری و تصمیم او به خرید محصول تأثیرگذار است. به همین دلیل، شرکت‌ها همواره سعی می‌کنند بسته‌بندی‌هایی شیک و لوکس طراحی کنند که علاوه بر کیفیت، از زیبایی ظاهری نیز برخوردار باشند. هاردباکس یک جعبه یا کارتن سفت و سخت است که با مقوایی محکم و چندلایه تولید می‌شود. در طراحی ساختار این جعبه معمولاً ایده‌های خلاقانه و جذابی به کار می‌روند و جعبه‌ها با یک روکش لوکس و زیبا مانند مخمل، چرم، چوب و غیره پوشانده می‌شوند. اگر نیاز به جعبه‌ای مقاوم دارید که علاوه بر زیبایی و لوکس بودن بتواند از محصول شما تا زمان رسیدن به دست مشتری مراقبت کند، هارد باکس بهترین گزینه است.

برای ، چند لایه مقوا را کنار یکدیگر قرار می‌دهند و پس از تشکیل ساختار جعبه، روی آن را با کاغذ رنگی یا هر متریال دیگری می‌پوشانند یا با استفاده از طرح‌های گرافیکی به آن زیبایی بیشتری می‌بخشند. این اصلی‌ترین تفاوت جعبه هاردباکس با جعبه معمولی است. همچنین می‌توان روی هارد باکس نام و اطلاعات یا لوگوی شرکت تولیدکننده محصول را درج کرد. جالب است بدانید جعبه‌های هارد باکس علاوه بر صنایع تجاری (برای بسته‌بندی بهتر و شکیل‌تر کالاهای لوکس)، در صنایع غذایی نیز برای حفظ و نگهداری بهتر مواد غذایی کاربرد دارند. هارد باکس‌هایی که توسط شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی و چاپ تولید می‌شوند، از کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتری نسبت به هارد باکس‌های دستی برخوردار هستند.در دنیای پرشتاب کسب و کار، افراگرافیک اهمیت بسته بندی سریع را درک می کند. به همین دلیل است که ما را ارائه می دهیم که نیازهای فوری شما رابا بهترین کیفیت برآورده می کند.

ویژگی های هاردباکس

جعبه‌های هارد باکس ترکیبی عالی از برندینگ چشم‌نواز، محافظت از محصول و پایداری هستند. این جعبه‌ها زمانی که محصول سنگین است و نیاز به حمایت و محافظت بیشتری دارد، بهترین انتخاب به شمار می‌روند. هارد باکس می‌تواند حتی در مواجهه با ضربه، رطوبت و تغییرات شدید دما سالم باقی بماند.

با وجود اینکه هیچ نوعی از بسته‌بندی کاملاً نفوذناپذیر نیست، جعبه‌های هارد باکس درصد بالایی از اطمینان را به شما می‌دهند که محصولتان در انبار سالم می‌ماند و بدون آسیب به دست مشتری می‌رسد. این ویژگی ارزش محصول را نزد مشتری افزایش داده و به او نشان می‌دهد که شما برایش اهمیت قائل هستید. این نیز یک تفاوت جعبه هاردباکس با جعبه معمولی است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا