بهترین تولیدکنندگان سازه فولادی در ایران کدامند

دسترسی سریع به محتوای این مطلب

زمان مطالعه: 10 دقیقه

پروفیل یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی مورد استفاده در صنایع ساختمانی و صنعتی است. در دنیای پیشرفته امروزی، تولیدکنندگان داخلی پروفیل توانسته‌ اند با استفاده از دستگاه‌ های مجهز به تکنولوژی روز دنیا این قطعه را تولید و به بازار عرضه کنند. اگر شما هم یکی از مصرف‌کنندگان هستید باید در مورد بهترین تولیدکنندگان ایرانی این محصول اطلاعات کافی داشته باشید، تا بتوانید انتخاب بهتر و مقرون‌ به‌ صرفه‌ ای داشته باشید. در این مقاله ما به معرفی 20 تولید کننده برتر پروفیل می پردازیم.

فایل صوتی

20 تولیدکننده برتر پروفیل ایران را بشناسید!

اولین پروفیل فولادی، در کشور انگلستان توسط وایت هاوس تولید شد. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات خودکار، کاربرهای این قطعه فولادی روز به‌ روز بیشتر شده و توسعه پیدا کرد. پروفیل‌ ها در دو دسته صنعتی (ساخت خودرو، لوله‌های گاز، دستگاه‌ های گرمایشی، سرمایشی، تجهیزات پزشکی) و ساختمانی (ساخت درب و پنجره) تولید و به‌ کار برده می‌ شود.

کارخانه‌ ها و تولیدکنندگان بسیاری در ایران این محصول را تولید می کنند و اغلب آنها به دانش فناوری روز دنیا مجهز هستند. به همین دلیل کیفیت محصول نهایی این کارخانه‌ ها با نمونه‌ های خارجی در حال رقابت است. در ادامه برترین تولیدکنندگان ایرانی را نام می بریم.

  1. شرکت جهان پروفیل پارس (تهران)

شرکت جهان پروفیل پارس یکی از بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان پروفیل و قوطی‌ های فولادی است که در سال 1361 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد. بیشتر قطعات این کارخانه در سطح مقطع مربع و مستطیل تولید و ضمن تامین بازارهای داخلی، سهم زیادی از بازارهای خارجی و صادرات را به خود اختصاص داده است.

پروفیل‌ های باکیفیت درب و پنجره، قوطی‌ های صنعتی و ساختمانی، ، لوله‌ های صنعتی و داربستی از جمله محصولات پرفروش این کارخانه هستند.

  1. شرکت نورد و لوله یاران (تهران)

کارخانه نورد لوله یاران به‌ صورت تخصصی بر روی تولید محصولات فولادی لوله و پروفیل، کار می کند و فعالیت خود را از سال 1382 در تهران آغاز کرد. ساخت انواع قوطی با سطح مقطع مربع و مستطیل و تولید پروفیل‌ های ساختمانی، لوله‌ های ساختمانی از جمله لوله شوفاژ، گاز خانگی و شهری و آب بر اساس استانداردهای ملی و بین‌ المللی از مجموعه فعالیت های کارخانه اسکلت فولادی  است.

  1. شرکت لوله و پروفیل صابری (تهران)

استفاده از تجهیزات و دستگاه‌ های به‌ روز دنیا در ساخت پروفیل برای تولید محصولات باکیفیت و جذب مشتری تاثیرگذار است. کارخانه تولید پروفیل صابری یکی از کارخانجات مجهز به ماشین‌ آلات نوین در ایران است که فعالیت خود را در سال 1387 در شهرک صنعتی عباس‌ آباد تهران آغاز کرد. این شرکت با استفاده از فناوری روز دنیا توانست محصولاتی مانند پروفیل‌ های درز جوش و باز، پروفیل‌ های چهارضلعی، پروفیل‌ درب و پنجره و چهارچوبی را باکیفیت بالا تولید کند.

محصولات این کارخانه در صنایع مختلف از قبیل ساختمان‌ سازی، سازه‌ های فلزی، آب و فاضلاب، پل‌ سازی، نفت و پتروشیمی، خودروسازی، مبلمان خانگی و شهری مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

شرکت لوله و پروفیل صابری – تهران

  1. شرکت پروفیل نیکان (اصفهان)

فعالیت شرکت پروفیل نیکان اصفهان از سال 1363 شروع شد و تا به امروز ادامه داشته است. این کارخانه در سال 1384 با به‌ روزرسانی و ارتقا ظرفیت‌ های تولیدی خود محصولاتی ازجمله انواع پروفیل، قوطی، میلگرد، تیرآهن، لوله، چهارچوب درب و سایر محصولات فولادی را تولید و به بازار عرضه کرد.

  1. کارخانجات نورد پروفیل ساوه (مرکزی)

این کارخانه در سال 1354 فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین کارخانه‌ های تولید لوله و پروفیل ایران است. محبوبیت این کارخانه به دلیل تولید محصولات در اندازه و تنوع بالاست.

این کارخانه علاوه بر فعالیت و تولید محصولات فولادی و پروفیل مانند لوله‌ های شبکه سراسری و شهری، لوله‌ های صنعتی گاز و آب، قوطی‌ های با سطح مقطع‌ مربع و مستطیل، پروفیل‌ های فرم دار صنعتی و مقاطع باز، در زمینه تولید محصولات دیگری مانند انواع مقاطع فلزی، سیم و کابل و سازه‌ های فلزی نیز فعالیت دارد.

  1. گروه صنعتی شرق (تهران)

یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی پروفیل که بخشی از محصولات خود را روانه بازار خارجی کرده، کارخانه صنعتی شرق تهران است. این مجموعه فعالیت خود را در سال 1380 باهدف تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی در منطقه خاتون‌ آباد پاکدشت آغاز نمود. محصولات این کارخانه به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، لبنان، گرجستان و ارمنستان صادر می‌ شوند.

مهم‌ترین محصولات این کارخانه انواع مقاطع باز، پروفیل‌ های درب و پنجره، پروفیل‌ های با سطح مقطع‌ مربع و مستطیل و انواع لوله‌ های ساختمانی و صنعتی هستند.

  1. شرکت صدرا پروفیل (تهران)

تولید پروفیل‌ های باکیفیت بالا و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه یکی از دلایل محبوبیت شرکت تولیدی صدرا پروفیل است. این کارخانه در سال 1381 با احداث در شهرک صنعتی شمس‌ آباد تهران آغاز به کار کرد. انواع لوله‌ های صنعتی و داربستی، انواع قوطی‌ پروفیل‌ های صنعتی و ساختمانی، پروفیل درب و پنجره و مقاطع باز از محصولات تولیدی این کارخانه است. ظرفیت تولید سالانه این شرکت به 180 هزار تن در سال می‌ رسد.

  1. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا (اصفهان)

این کارخانه با عنوان بهترین کارخانه تولید پروفیل در کشور شناخته می‌ شود که در سال 1383 در منطقه شهرک صنعتی جی اصفهان، محصولات پروفیل خود را در اندازه‌ ها و ابعاد مختلف تولید و روانه بازار کرده است. این کارخانه مواد اولیه محصولات خود را از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تهیه می کند، به همین دلیل جزو باکیفیت ترین پروفیل های ساختمانی است.

  1. پروفیل کیان پرشیا (تهران)

یکی دیگر از بهترین کارخانه‌ های تازه تاسیس شده در دو دهه اخیر، گروه تولیدی کیان پرشیا تهران است. این تولیدکننده در سال 1380 با تولید انواع لوله‌ های فولادی با ضخامت و قطر بالا، درز مستقیم و مقاطع پروفیل فولادی کار خود را آغاز نموده است.

کارخانه کیان پرشیا با فروش پروفیل‌ های مرغوب و باکیفیت شهرت زیادی بین مصرف‌کنندگان پیدا کرده است. تولید انواع لوله، قوطی‌ های صنعتی و ساختمانی در اندازه‌ ها و ضخامت‌ های متنوع، انواع پروفیل درب و پنجره در سبد محصولات این کارخانه قرار دارد.

  1. کارخانه لوله و پروفیل کیهان (تهران)

لوله و پروفیل کیهان

لوله و پروفیل کیهان با سابقه درخشان در تولید قطعات فولادی، فعالیت خود را از سال 1370 در شهرک صنعتی شمس‌ آباد تهران آغاز نمود. این مجموعه باگذشت سه دهه از فعالیت، هنوز هم جزو بهترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل در ایران به شمار می‌ آید.

محصولات تولیدی این شرکت شامل لوله‌ های صنعتی، لوله‌ های گاز، گارد ریل، تولید اشکال مختلف پروفیل مانند مربعی، مستطیلی، لوله‌ های سیاه‌ و سفید آب و تولید پروفیل درب و پنجره می شود. این محصولات زیر نظر کارشناسان و متخصصین کارآزموده با استفاده از تکنولوژی روز دنیا (جوش القائی فرکانس بالا و گالوانیزه کردن با میکرون بالا) تولید و پس از بررسی کیفیت به بازار عرضه می‌ شوند.

  1. گروه صنعتی سپاهان (اصفهان)

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان با هدف اشتغال‌ زایی و ارائه تنوع و کیفیت بالای محصولات، در سال 1352 در نزدیکی اصفهان آغاز به کار کرد. تولید انواع لوله‌ های فولادی در ضخامت و اندازه‌ های متفاوت موجب شده تا از این محصولات در صنایع گوناگون خودروسازی، لوازم‌ خانگی، موتور سیکلت، مبلمان و ساختمان‌ سازی استفاده شود. همچنین در اشکال مختلف به‌صورت شافت کولر، مشعل، کمک‌ فنر، اگزوز، فرمان، نرده و حفاظ، داربست، لوله گاز و… تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه علاوه بر تامین بازارهای داخلی، صادرات بازارهای جهانی و خاورمیانه را نیز پوشش می دهد.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا