برای دیوار راه پله سنگ بهتر است یا سرامیک

انواع سنگ و سرامیک از جمله بهترین مصالح ساختمانی می باشند. استفاده از سنگ از سال های دور برای استفاده در ساختمان ها مرسوم بوده است. به دلیل دارا بودن ایمنی و استکام بالایی که سنگ ها دارند می توان از آن در ساخت ساختمان های آسمان خراش استفاده کرد و به این ترتیب ایمنی و مقاومت آن ها را افزایش داد. امروزه در ساخت پله ها و نمای ساختمان به دلیل تاثیر گذاری که در نمای ساختمان دارند بیشتر از سنگ وسرامیک نسبت به دیگر مصالح استفاده می شود. برای راه پله های بیرونی و درونی پله ها را می توان از هر نوع از این دو مصالح استفاده نمود فقط باید با ویژگی های سنگ و سرامیک آشنا بود تا گزینه بهتری را انتخاب کرد.

ویژگی های راه پله سرامیکی

سرامیک را می توان از گزینه های مناسب برای پله های درونی و بیرونی ساختمان ها استفاده کرد. سرامیک ها به طور عمده از دو نوع لعابی و غیر لعابی تهیه می شوند. سرامیک های لعابی دارای سطحی براق می باشند و به دلیل لعابی شدن می تواندد در برابر نفوذ آب مقاومت کنند. اما باید دانست برای راه پله ها استفاده از این نوع سرامیک ها مناسب نمی باشد زیرا به دلیل بافت و ساختار براق این نوع سرامیک، پله ها لیز می شوند و ممکن است افراد را دچار آسیب کنند. سرامیک های غیر لعابی که روکش دار شده اند گزینه مناسبی برای پله ها می باشند. طرح و رنگ سرامیک های تولیدی امروزه بسیار بالا و متنوع است و افراد با سلیقه های متفاوت می توانند با توجه به سلیقه خود نسبت به خرید آن ها اقدام کنند. از جمله مزیت هایی که سرامیک برای راه پله دارد قیمت ارزان تر و مناسب آن نسبت به سنگ می باشد. انواع سرامیک را می توان هم در پله های درونی و هم پله های بیرونی مورد استفاده قرار داد.

ویژگی های راه پله سنگی

سنگ دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است و نسبت به سرامیک دارای طرح کلاسیت تری است. سنگ ها نیز می تواند از دو نوع طبیعی و مصنوعی برای راه پله ها مورد استفاده قرار گیرند. آن چه در مورد سنگ های طبیعی قابل ذکر است این است که این سنگ ها به دلیل دارا بودن تخلخل طبیعی و شکاف هایی که در آن ها وجود دارد در برابر آب مقاومت بالایی نخواهند داشت و حتی در فصل های سرد ممکن است دچار شکستگی و یخ زدگی شوند. به همین دلیل به طور معمول آن ها را با لایه های محافظ می پوشانند. اغلب به دلیل این ویژگی و هم چنین گران بودن سنگ های طبیعی از این نوع سنگ ها در پله های درون ساختمان استفاده می کنند.و زیبایی درون ساختمان را با زیبایی این سنگ های طبیعی دو چندان می کنند. پله های درون ساختمان در معرض سرما و بارندگی نیز قرار نخواهند داشت. سنگ های مصنوعی نیز می توانند گزینه های مناسبی برای راه پله ها باشند. قیمت این نوع از سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعینمای ساختمان یکی از مراحل پایانی ساخت هر بنایی است که برای آن معمولا از سنگ و یا سرامیک استفاده می شود. سنگ های متنوع و رنگارنگی که طبیعی هستند و یا سرامیک های با طرح های زیبا، همه می توانند گزینه ای برای نمای خانه شما یا راه پله آن باشد. اما به راستی سنگ بهتر است یا سرامیک؟ برای راه پله یا نمای ساختمان، چه انتخابی بهتر است؟

در این نوشتار، درباره انتخاب سنگ یا سرامیک برای پله و نمای ساختمان صحبت می کنیم.

برای نما سنگ بهتر است یا سرامیک؟

در اولین نگاه به ساختمان، این نماست که جلوه گری می کند. اینجاست که به اهمیت نما پی می بریم. سنگ محصولی است که علاوه بر دارا بودن ویژگی های خاص فنی و زیبایی شناختی، در طرح، رنگ و نقش هم تنوع دارد. از سنگ های طبیعی هم بسیار در نمای مجتمع ها استفاده می شود. بنابراین در جواب سوال عنوان باید گفت که استفاده از سنگ، زیبایی چشم نوازی را به نمای خارجی ساختمان می بخشد و از سنگ به جای سرامیک استفاده می شود.

اما برای نماهای داخلی می توان از سنگ و یا سرامیک استفاده کرد.

برای راه پله سنگ بهتر است یا سرامیک

از آنجایی که سنگ هم زیباتر است و هم اصطکاک بیشتری دارد و بنابراین از لیز خوردن جلوگیری می کند، برای نصب در راه پله توصیه می شود. برای پله بهتر است از یک سنگ کار استفاده کنید که در کار و حرفه خود مهارت و تجربه کافی داشته باشد.

بخوانید         

انواع سنگ مناسب راه پله

همان طور که گفتیم سنگ ها در برابر فشار و ضربه مقاومت زیادی دارند و در مقایسه با سرامیک، طرح و نمایی شیک تر و کلاسیک تر دارند. سنگ های ساختمانی بنابر کاربردی که دارند، دارای مصارف مختلفی هستند. هر سنگی در شرایط آب و هوایی متفاوتی، ماندگاری مخصوص به خود را دارد.

معمولا برای پله دو نوع سنگ تولید و کار می شود: طبیعی و مصنوعی.

  1. سنگ طبیعی
  2. سنگ مصنوعی
  3. سنگ مرمر
  4. سنگ گرانیت
  5. سنگ کوارتزیت

محبوب ترین سنگ مناسب راه پله

مرغوب ترین سنگ برای طراحی راه پله بوده که از بالاترین درجه مقاومت در بین سنگ ها برخوردار است. البته استفاده از سنگ گرانیت می تواند گران هم تمام شود. همچنین از سنگ گرانیت برای نمای ساختمان، پیاده رو سازی، کف سازی و راه سازی هم استفاده می شود.

سنگ کوارتزیت بسیار مقاوم و سخت است و آن را اغلب با سنگ گرانیت اشتباه می گیرند اما این سخت سختی بیشتری دارد و دچار ساییدگی نمی شود. ظاهر آن زبر و بلوری است و با وجود شباهت آن به سنگ گرانیت، قیمت آن خیلی ارزان است. از این سنگ برای پل ها، تونل ها و نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

از این سنگ برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. سنگ مرمر مقاومت بالایی در مقابل هوازدگی دارد. این سنگ ها طول عمر بالا و ظاهری لوکس دارند و برای طراحی راه پله بسیار مناسب هستند.

چه سنگی برای راه پله مناسب است؟

نماکاری ساختمان با سنگ و سرامیک

امروزه وارد هر کوچه و خیابانی بشوید ساختمان هایی را می بینید که هر کدام شان نمای متفاوتی دارند. بعضی از این نماها جدید و خوش آب و رنگ، بعضی ها قدیمی و بی روح. فکر می کنید علت بی روح بودن بعضی از این نماها چیست؟

جنس متریال به کار رفته در نما و شیوه نصب آن می تواند خیلی موثر باشد. سنگ های به کار رفته در آن یا سرامیک هایی که در نما استفاده شده؛ بله می توان از تلفیق سنگ و سرامیک هم برای تزیین ساختمان خود استفاده کنید. سرامیک با توجه به ویژگی های مثبتی که دارد می تواند به همراه سنگ یا به جای سنگ در نمای ساختمان استفاده شود.

سرامیک ها از جهت رنگ و اندازه تنوع بالایی دارند که می توانند هر سلیقه ای را راضی کنند. حتی اگر شما از آن کسانی هستید که طرفدار نماهای سنگی هستید اما نمی خواهید هزینه زیادی را برایش بپردازید می توانید از سرامیک طرح سنگ استفاده کنید. دیگر نیازی نیست بپرسید سنگ بهتر است یا سرامیک؛ چون با سرامیک با طرح سنگ می توانید جلوه و نمای زیبایی به ساختمان خود بدهید بی آنکه از سنگ های طبیعی یا گرانیت استفاده کنید و هزینه زیادی متقبل شوید.

اگر برای تان سوال بوده که برای نمای ساختمان، سنگ بهتر است یا سرامیک، اکنون به این آگاهی رسیدید که نیازی نیست حتما از سنگ استفاده کنید. سنگ های با طرح سرامیک طراحی و تولید شدند تا جایگزین مناسبی برای سنگ های گران قیمت باشند. البته این را هم بدانید که سرامیک به کار رفته در نمای بیرونی ساختمان، با سرامیکی که در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا کف سالن پذیرایی استفاده می شود متفاوت است.

کاشی های سنگی در مقابل کاشی و سرامیک: کدام یک را انتخاب کنید؟

برای استفاده از کاشی های سنگی و سرامیکی هیچ قانون سختی وجود ندارد زیرا می توانید از هر دو نقطه قوت آنها استفاده کنید.

فضاهای بزرگتر از اتاق نشیمن خود را با سنگ مرمرهای طراحی و پر کنید و اجازه دهید کاشی سفالین جذابیت فضاهای کوچکتر را به نمایش بگذارد.
سنگ های گرانیت و کاشی های سرامیکی درخشش به فضای آشپزخانه شما اضافه می کننداطمینان حاصل کنید که کاشی ها با دوام و ضد خراش هستند.

سنگ گرانیت، ماسه سنگ و تخته سنگ بدون جلا، سنگهای طبیعی عالی برای کف حمام هستند. کاشی و سرامیک لعاب دار روی دیوارهای حمام همراه با کاشی های بدون لعاب روی زمین بسیار عالی است. یکی از سنگ های مناسبی که به شما پیشنهاد می دهد سنگ گرانیت است.

کمتر است و دارای محدودیت در طرح و رنگ نیز نمی باشند.

 

خروج از نسخه موبایل