چاپ فلکس بهتر است یا چاپ بنر؟

طی چند سال اخیر با پیشرفت علم، صنعت چاپ گزینه‌های مختلفی را برای تبلیغات هدفمند کسب و کارها ارائه کرده ‌است که انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه و بودجه مشتریان بستگی دارد. یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی و بازاریابی برای بهتر دیده شدن مشاغل کوچک، چاپ فلکس و بنر است. برخی از صاحبان کسب و کارها از تفاوت هایی که بین این دو ابزار تبلیغاتی وجود دارد مطلع نیستند و نمی دانند که چاپ فلکس بهتر است یا چاپ بنر.

به این ترتیب ما در این مطلب قصد داریم درباره چاپ فلکس و چاپ بنر توضیحاتی به شما ارائه دهیم و به بررسی تفاوت‌های بین این دو ابزار تبلیغات محیطی بپردازیم تا شما بهتر متوجه این موضوع شوید؛ پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

چاپ فلکس چیست؟

یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی، چاپ فلکس است. فلکس یا به‌ عبارتی فلکسی فیس متریال از جنس PVC است که برای تبلیغات فضای بیرونی (outdoor) و همچنین فضای درونی (indoor) به‌ عنوان تابلوی سر درب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، تبلیغات روی ساختمان‌ها، تابلوهای عابر پیاده و فضاهای نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ فلکس به ‌خاطر خاصیت عبور دهی نور، انعطاف‌پذیری بالا و جلوه‌های بصری متنوع و زیبا، طرفداران زیادی را به ‌سمت خود جلب کرده ‌است.

این نوع تابلوها بسته به نیاز مشتری و در ابعاد بزرگ به چاپ می‌رسند. از آنجایی‌ که تابلو فلکس دارای سیستم نور پردازی داخلی است، تابلو در فضاهای تاریک، ساعات کم ‌نور روز و شب به ‌راحتی قابل مشاهده است. چنانچه قصد تغییر یا تعویض طرح تبلیغاتی مورد نظر خود را دارید، چاپ فلکس بهترین گزینه برای شماست، چون با حداقل هزینه می‌توانید روی فلکس را تعویض یا تغییر دهید.

چاپ بنر چیست؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی، چاپ بنر است. این ابزار تبلیغاتی برای معرفی موسسات، برندها، محصولات و خدمات کسب و کارها، تبلیغات نمایشگاهی و فروشگاهی کاربردهای فراوانی دارد. نوع لارج فرمت یا عرض 5 متر، برای تبلیغات شهری بیلبوردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس و نوع متریال بنر از PVC ساخته ‌شده که کاملاً ضد آب و مقاوم به رطوبت بوده و نسبت به آسیب سطحی، تا خوردگی، فشار و کشش بالا، مقاوم هستند. هزینه بسیار پایین چاپ بنر نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی باعث محبوبیت این تبلیغات شده ‌است.

مقایسه کاربردهای چاپ فلکس و چاپ بنر

چاپ بنر و چاپ فلکس کاربردهای بسیار زیادی در تبلیغات فضای داخلی و خارجی دارد. ما در ادامه به مقایسه مهم‌ترین کاربردهای این دو ابزار تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

چاپ فلکس با چاپ بنر چه تفاوتی دارد؟

  1. تفاوت اصلی چاپ فلکس و چاپ بنر در قابلیت عبور نور در آن‌ها است. بافت متریال چاپ فلکس به‌ شکلی است که نور از آن به ‌راحتی عبور می‌کند، ولی بنرها معمولاً به‌ خاطر نوع ساختار از این ویژگی برخوردار نیستند. ولی می‌توانید برای روشنایی بهتر بنر در شب یا محیط‌های تاریک از پروژکتور استفاده کنید.
  2. بنر را می‌توان در فضاهای داخلی و خارجی به‌ راحتی نصب کرد. در حالی ‌که از فلکس فقط می‌توان در فضاهای خارجی استفاده‌ کرد. البته تابلوهای فلکسی در فضاهای داخلی هم قابل ‌استفاده هستند.
  3. بنر ممکن است در هر ابعاد و اندازه‌ای به چاپ برسد، اما در مورد چاپ فلکس به این صورت نیست. چون فلکس را نمی‌توان با چسب به یکدیگر چسباند.
  4. دستگاه چاپ اختصاصی یکی دیگر از تفاوت‌های بین بنر و فلکسی است. معمولاً کیفیت چاپ بنر به‌ خاطر تفاوت خاص در دستگاه‌های چاپ نسبت به فلکس، بیشتر است.
  5. فلکس داخل تابلو فلکسی قرار می‌گیرد، در حالی ‌که بنر بدون نیاز به تابلو و به آسانی نصب می‌شود.
  6. چاپ فلکس به‌ خاطر نورپردازی داخلی، چشم ‌انداز بهتری نسبت به بنر دارد و باعث می‌شود مشتریان بیشتر به ‌سمت کسب و کار شما جذب شوند.
  7. امکان تعویض رویه چاپ فلکس باعث می‌شود تا بتوانید به ‌سادگی از آن برای سالیان سال استفاده ‌کنید و همین ویژگی باعث محبوبیت بیشتر آن شده ‌است؛ در صورتی که چنین قابلیتی در بنرها وجود ندارد.
  8. چاپ فلکس و بنر از نظر قیمتی بسیار مقرون به ‌صرفه و اقتصادی هستند، زیرا ماندگاری و طول عمر بالایی دارد و هم می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده‌کنید.
  9. تفاوت بعدی این دو ابزار تبلیغاتی در نوع چاپ آنهاست. چاپ فلکس به‌ خاطر وجود لامپ مهتابی که در داخل تابلو فلکس وجود دارد نسبت به بنر کمی تیره‌تر چاپ می‌شود.
  10. متریال به کار رفته در چاپ بنر و فلکس از جنس PVC است که کاملاً ضد آب، ضد خش و مقاوم در برابر آسیب‌های محیطی هستند. به این منظور می‌توان از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده‌ کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به ‌طور کامل به تفاوت‌های بین چاپ فلکس و چاپ بنر پرداختیم. اگر به‌ دنبال بهترین مرکز برای خدمات چاپی خود هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. مجموعه چاپ سبحان با در اختیار داشتن به‌روزترین دستگاه‌های چاپ فلکسی و چاپ بنر آماده همکاری با شرکت‌ها، سازمان‌ها و انواع برندهای معتبر است. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به چاپ فلت بد، چاپ استیکر، خدمات چاپ نمایشگاهی، چاپ فلکسی، چاپ بیلبورد و چاپ فضای داخلی و خارجی اشاره کرد.

این مجموعه توانسته توجه مشتریان زیادی را از کیفیت و تحویل به‌ موقع و قیمت گرفته تا کیفیت چاپ و طراحی، به خود جلب کند. بنابراین شما به ‌راحتی می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را در سایت به‌ شکل آنلاین یا تلفنی ثبت کرده و در اسرع وقت تحویل بگیرند.

خروج از نسخه موبایل