چطور یک هواکش خانگی خوب بخریم؟

یکی از موارد مهمی که در زمان ساخت و طراحی منازل مسکونی باید مورد توجه قرار بگیرد، تهویه محیط است. به منظور تأمین تهویه مطبوع در منازل از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می‌شود که در این میان هواکش خانگی یکی از بهترین راه‌های برقراری تهویه مناسب در قسمت‌های مختلف ساختمان بوده و می‌تواند به منظور جلوگیری از تجمع بخار، رطوبت و بوی نامطبوع مورد استفاده قرار گیرد. هواکش خانگی ابزار مناسبی به حساب می‌آید که می‌توان از آن به منظور خارج کردن بوی نامطبوع از محیط‌اهای مختلف مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. هواکش‌های خانگی هوا را در داخل محیط به گردش درآورده و تهویه مناسب به منظور تأمین هوای مناسب را فراهم می‌کنند.

هواکش خانگی چیست؟

هواکش خانگی نوعی از فن به حساب می‌آید که می‌توان از آن به منظور ایجاد هوای تازه و مطبوع در محیط‌های مختلف و همچنین تهویه هوای محیط استفاده کرد. هواکش‌ها خاصیت خنک‌کنندگی ندارند اما می‌توانند هوا را جابجا کنند. هواکش‌های خانگی به شکلی طراحی شده‌اند که امکان استفاده از آن‌ها در محیط‌های اداری و خانگی به منظور تهویه هوا وجود دارد.

از این نوع هواکش‌ها می‌توان در محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و غیره استفاده کرد. در ساخت هواکش‌های خانگی معمولا از پلاستیک به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. آشنایی و شناخت کارکرد انواع هواکش خانگی به ما درانتخاب مناسب کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده ازهواکش خانگی در محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام که یک محیط مرطوب به حساب می‌آیند، جلوگیری از رشد کپک در محیط با فراهم کردن تهویه هوا است.

هواکش‌های خانگی می‌توانند با عملکرد خود از تجمع بخار آب و رطوبت در محیط جلوگیری کرده و از وارد شدن آسیب به رنگ یا کاغذ دیواری موجود در محیط جلوگیری کنند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد هواکش‌های خانگی جابجایی هوای نامطبوع در محیط‌های مختلف است و می‌تواند از ماندگاری بوی بد در محیط نیز جلوگیری کند.

انواع هواکش خانگی

هواکش‌های خانگی در مد‌ل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد بوده و می‌توانند در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. از مهم‌ترین انواع هواکش‌های خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هواکش خانگی پروانه‌ای

هواکش‌های خانگی پروانه‌ای ساده‌ترین نوع هواکش‌ محسوب می‌شود که ساختار ساده‌ای داشته و دارای 3 تا 6 پره هستند. در ساخت و تولید هواکش‌های خانگی پروانه‌ای معمولا از فلز یا پلاستیک استفاده می‌شود. در تولید و ساخت این نوع از هواکش‌ها ابتدا پره‌ها درون یک قاب خارجی قرار گرفته و در نهایت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به یک الکتروموتور متصل می‌شوند.

هواکش خانگی لوله محوری

هواکش‌های خانگی لوله محوری به نوعی طراحی و ساخته می‌شوند که قاب خارجی ندارند. در این نوع از هواکش‌های یک لوله استوانه‌ای شکل به جای قاب خارجی قرار گرفته و پروانه‌ها و الکتروموتور نیز در داخل این استوانه قرار می‌گیرد. شکل و نوع طراحی این هواکش‌ها به شکلی است که باعث می‌شود قدرت مکش بیشتری نسبت به مدل پروانه‌ای داشته باشند که باعث می‌شود از قیمت بالاتری برخوردار باشند.

هواکش خانگی پره محوری

هواکش خانگی پره محوری شباهت زیادی از نظر ساختاری به هواکش‌های لوله محوری دارد؛ تفاوت این دو نوع هواکش در این است که در نوع پره محوری قبل از پره‌های هواکش یک سری پره راهنما وجود دارد که باعث می‌شود تعداد پره‌ها در این نوع نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر باشد.

نکات مهم در انتخاب و خرید هواکش خانگی

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید هواکش خانگی در مواجهه با مدل‌های مختلف آن باید مورد توجه قرار بگیرد شامل موارد زیر می‌شود:

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین موارد در محیط‌های مسکونی تهویه برخی از قسمت‌ها مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و غیره است. این محیط‌ها به دلیل شرایطی که دارند مستعد رشد انواع کپک و عوامل بیماری‌زا هستند که به همین دلیل تهویه و تعویض هوای آن‌ها به صورت منظم از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهایی که برای تأمین تهویه در این محیط‌ها می‌توان مورد استفاده قرار داد، هواکش خانگی است. هواکش خانگی در واقع یک نوع فن محسوب می‌شود که قابلیت خنک کنندگی ندارد اما می‌تواند با جابجایی هوای محیط، تهویه آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل