بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ | نکات خرید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟

در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین پمپ آب کم صدا برای منزل که می تواند شامل کاربری های متعددی اعم از بهترین پمپ آب خانگی، بهترین پمپ آب کشاورزی، بهترین پمپ آب صنعتی و غیره باشد آشنا کنیم. این مقاله حاصل بیش از بیست سال تجربه هایپر صنعت فامکو در زمینه مشاوره به بیش از 70000 مشتری حقوقی در صنایع مختلف کشور و همچنین سابقه فروش بیش از 200000 پمپ به افراد و یا صنعتگران مختلف و تا سال 1400 می باشد.

نکته زیر تجربه بیش از بیست سال سابقه فعالیت هایپر صنعت فامکو در زمینه طراحی، ساخت و تولید، واردات پمپ و همچنین مشاوره تکنیکال در زمینه انتخاب پمپ به تمامی صنایع، صنعتگران، کشاورزی و مصرف کنندگان خانگی می باشد.

    نکته بسیار مهم: بهترین پمپ آب خانگی، فقط و فقط، باید و باید توسط کارشناس فنی و همچنین بعد از مشاوره دقیق با کارشناسان سولارمکانیکال و همچنین بررسی محل نصب و چک کردن کلیه فاکتورهای تعیین کننده مانند وضعیت جغرافیایی، محل و موقعیت نصب و صدها فاکتور دیگر به شما عزیزان اعلام شود و صرفا نام بردن یک برند و یک مدل بدون بررسی تکنیکال کاری صد در صد غلط خواهد بود.

اصلی ترین نکات در زمان انتخاب بهترین پمپ آب

بهترین مارک پمپ آب خانگی کدام است؟

انتخاب و خرید پمپ آب خانگی بستگی و ارتباط مستقیم به بودجه مصرف کننده و خریدار دارد، صرفا انتخاب یک پمپ بر اساس برند شرط لازم برای خرید می باشد اما شرط کافی نیست. بدین معنا که بسیارند پمپ هایی که برندهای کمتر شناخته شده اند اما در یک مدل خاص بسیار قدرتمند تر و با کیفیت تر از دیگر برندها عمل می کنند. حال اگر صرفا به دنبال بهترین پمپ آب خانگی بر اساس برند می گردید، برندهای زیر به شما عزیزان معرفی می گردد. لازم به ذکر است که لیست زیر ترتیب خاصی یا اولویتی ندارد.

همچنین از جمله بهترین پمپ آب های خانگی ساخت کشور چین نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین پمپ آب خانگی ایرانی هم عبارت است از:

    دقت نمایید که خریدن بهترین برند یا بهترین مارک موجود در بازار بدان معنا نیست که شما بهترین انتخاب را انجام داده اید و دیگر مشکلی در فشار آب نخواهید داشت.

بهترین نوع پمپ آب خانگی کدام است؟

پمپ ها بر اساس ساختار خود و یا بر اساس فاکتورهای دیگر به دسته بندی های متعددی تقسیم بندی می شوند که از جمله آن می توان به نوع پمپ بشقابی، پمپ جتی، پمپ استخری اشاره کرد و یا همچنین بر اساس سیستم عملکرد می تواند در انواع پمپ با منبع تحت فشار، پمپ با کلید اتوماتیک و یا همچنینبه صورت بوستر پمپ به شما عزیزان ارائه گردد.

    یکی از نکات کلیدی در انتخاب بهترین پمپ آب، مشخص کردن دقیق کاربری پمپ می باشد.

هر کدام از انواع ذکر شده در بالا بنا به دلایل مهندسی و با کاربری های دقیق و مشخصی تولید شده اند، شما زمانی می توانید ادعا کنید که بهترین پمپ آب خانگی را دارید که با مشخص کردن دقیق کاربری خود، انتخاب اصلح را انجام داده باشید. پس اگر بستگان و یا دوستان شما دارای یک نوع پمپ و یا یک برند مطرح هستند، این بدان معنا نیست که آن پمپ نیز برای شما کارآمد خواهد بود.

راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی

لوله کشی آب شهری یکی از بهترین کارهای بشر بوده است که دسترسی انسان به آب را آسان کرد. هرچند سابقه لوله کشی در ایران به دوران باستان و عصر ساسانیان می‌رسد! شاید عجیب به نظر برسد اما ایرانیان در دوران باستان با استفاده از لوله‌های سفالین آب را به خانه‌های خود هدایت می‌کردند.

امروزه نیز شبکه لوله کشی آب شهری یکی از چیزهای ضروری است که دولت‌ها اقدام به توسعه و گسترش آن می‌کنند اما یکی از ضعف‌های سیستم‌های لوله کشی مشکل فشار آب است. برای حل این مشکل از پمپ آب خانگی باید استفاده کرد. این محصول انواع مختلفی دارد که شما باید متناسب با آپارتمان یا خانه خود یک پمپ تهیه کنید. در این مطلب ما هرچیزی که نیاز است شما قبل از خرید پمپ آب خانگی بدانید را بیان کرده‌ایم. از انواع پمپ آب خانگی تا میزان فشار، دبی و آب‌دهی آن‌ها و غیره.

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی نوعی الکتروموتور است که می‌تواند با تبدیل کردن انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و ایجاد فشار مکانیکی، جریان آب را شدت بخشیده و آنرا به صورت عمودی و افقی (هدایت به ارتفاع یا در سطح) هدایت کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر یک کارایی و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. برخی از آن‌ها برای آپارتمان‌ها مناسب است و برخی برای باغ و ویلا، برخی برای مجتمع‌های صنعتی خوب است و برخی دیگر برای محیط‌های کارگاهی.

بسیاری از مخاطبان فروشگاه اینترنتی ابزارینو با بیان این سوال که «پمپ آب خانگی چه مارکی خوبه؟» در پی خرید بهترین پمپ آب خانگی هستند. این امر بستگی به داشتن اطلاعات و آگاهی درباره انواع پمپ آب خانگی است که در زیر ما به مهم‌ترین نکاتی که در این باره باید به خاطر داشته باشید اشاره کرده‌ایم. امروزه تولید این محصول توسط کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان گفت یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات ساختمانی است. کشورهای مختلفی همچون چین، تایوان، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، بلژیک و غیره تولید کننده این محصول به حساب می‌آیند.

ایران نیز خود به یکی از تولیدکنندگان موتور پمپ آب خانگی تبدیل شده است.این دستگاه مبتنی بر فناوری موتور الکترونیکی است که جریان الکتریسیته را به چرخش تبدیل کرده و با استفاده از نیروی مکانیکی تولید شده آب را به حرکت در می‌آورد. این الکتروموتورها دارای سیم پیچی مسی هستند که به صورت استوانه‌ای شکل بوده و با ایجاد یک میدان مغناطیسی فرآیند خود را تکمیل می‌کند. ما در ادامه به صورت گام به گام تمام نکات مهم درباره خرید پمپ آب خانگی را ذکر کرده‌ایم.

گام اول- انواع پمپ آب خانگی کدام است؟

انواع پمپ آب خانگی در چهار دسته قرار می‌گیرند که عبارتند از:

بررسی پمپ آب خانگی جتی و مزایا و معایب آن

می‌توان گفت پرفروش‌ترین مدل در بین تمام پمپ‌های خانگی، پمپ آب خانگی جتی است. به این نوع پمپ، خودمکش هم گفته می‌شود برای همین می‌توان این پمپ را بالاتر از منبع تحت فشار آب نصب کرد و از آنجایی که خودمکش است آب را بهتر با ارتفاع می‌رساند. به عنوان مثال اگر یک پمپ آب خانگی برای ساختمان ۴ طبقه می‌خواهید یا حتی برای ساختمان‌هایی که ارتفاع و طبقات بیشتری دارند، انتخاب اول شما قطعا پمپ آب خانگی جتی خواهد بود؛

با این حال اگر به دنبال پمپ آب خانگی بی صدا هستید هرگز سمت این محصول نروید چون جزو پمپ‌هایی به حساب می‌آید که صدای زیادی تولید می‌کند. این پمپ از نوع پمپ‌های سانتریفیوژی است که با ایجاد خلاء و همچنین ترکیب هوا با آب، اقدام به سیال سازی کرده و در انتها با غلبه بر هوا، مایعات (آب) را پمپاژ می‌کند.

پروانه‌های این پمپ معمولا باید از آلیاژ برنز یا برنج ساخته شود با این حال تولیدکنندگان بسیاری با استفاده از فولاد ضدزنگ (استیل) این پروانه‌ها را می‌سازند. وجود پروانه‌های استیل این امکان را می‌دهد که بتوانید پمپ آب خانگی جتی را در مناطقی که آب شوری دارند نیز نصب کنید. به عنوان مثال اگر پمپ آب خانگی را در قم و مناطقی که آب آن املاح و نمک زیادی دارد می‌خواهید استفاده کنید بهتر است پمپ جتی با پروانه استیل خریداری کنید.سیم پیچی این پمپ از جنس مس است، توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که سیم پیچی پمپ آب خانگی جتی که خریداری می‌کنید حتما مسی باشد، متاسفانه محصولاتی وجود دارد که به هر دلیلی از جمله کاهش قیمت، از سیم پیچی آلومینیومی استفاده می‌کنند که برای این محصول مناسب نیست.

مزایای پمپ آب خانگی جتی معایب پمپ آب خانگی جتی
کاربری بالا از جمله استفاده برای مصارف کشاورزی و خانگی
حجم و اندازه کم
وزن سبک
هزینه تعمیر، نگهداری و نصب پایین
طول عمر مفید بالا
خودمکش بودن
سروصدای زیاد
نامناسب برای پمپاژ مایعات دارای ذرات جامد

بررسی پمپ آب خانگی بشقابی و مزایا و معایب آن

پمپ آب خانگی بشقابی مدل دیگری از انواع پمپ است که بعد از نوع جتی در رتبه دوم فروش قرار دارد. این پمپ آب نیز وسیله نیروی گردشی مایعات را انتقال می‌هد. این پمپ برای ایجاد نیروی چرخشی از چند روتور استفاده می‌کند.روتور یا چرخانه به بخشی از یک دستگاه مکانیکی گفته می‌‎شود که کار اصلی چرخش را به عهده دارد. این قطعه از فولاد ساخته می‌شود و با توجه به مدل‌های آن دارای قسمتی رزوه دار (چرخ‌دنده‌ای) و قسمتی استوانه‌ای شکل است.

با گردش روتورها، پروانه‌های پمپ آب خانگی بشقابی به گردش در می‌آیند. فرآیند اصلی کار در پمپ آب خانگی بشقابی، استفاده از نیروی گریز از مرکز است. به این شکل که با گردش روتور، پروانه به گردش در آمده و آب به سرعت وارد قسمت پروانه می‌شود. پروانه آب را با سرعت زیاد باعث ایجاد نیروی گریز از مرکز شده و آب به بیرون پرتاب می‌شود.

طراحی پروانه پمپ آب خانگی بشقابی متفاوت از نوع جتی است، پروانه‌های این پمپ دارای حفره‌های انحناداری است که بین دو صفحه قرار گرفته‌اند. به این ترتیب زمانی که آب وارد قسمت پروانه‌ها می‌شود با چرخش زیاد، از قسمت لبه‌های پروانه خارج شده و فشار آن بالا می‌رود. یک پمپ آب خانگی بشقابی گشتاوری بین هزار تا ۵ هزار دور در دقیقه دارد.

این دستگاه در دو مدل تولید و عرضه می‌شود:

از هر دو مدل برای انتقال آب استفاده می‌شود اما مدل عمودی آن برای انتقال آب در ارتفاع مناسب‌تر است.

مزایای پمپ آب خانگی بشقابی معایب پمپ آب خانگی بشقابی
مناسب برای مصارف کشاورزی حجم کم
صدای کمتر*
پایین بودن هزینه نصب، تعمیر و نگهداری
راندمان کاری بالا
مناسب برای انتقال مایعات با ذرات جامد
وزن بالا

*نکته: چیزی به اسم پمپ آب خانگی بی صدا در بازار وجود ندارد، تمامی پمپ‌های آب خانگی به علت چرخش در دور بالا صدا تولید می‌کنند اما برخی صدای کمتری داشته و برخی بیشتر؛ به عنوان مثال پمپ آب خانگی بشقابی صدای کمتری از نوع جتی دارد. بنابراین در هنگام خرید پمپ آب خانگی فریب بازارگرمی برخی فروشندگان را نخورید!

بررسی پمپ آب شناور و مزایا و معایب آن

این پمپ آب مناسب مصارف خانگی نیست بلکه بیشتر در امور زراعی و کشاورزی که نیازمندن کشیدن آب از چاه یا آب انبار است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ نیز دارای الکتروموتور بوده که با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، می‌تواند آب را با فشار زیاد به ارتفاع انتقال دهد. پمپ آب شناور مناسب استفاده برای آب‌های عمیق است.

به عنوان مثال بسیاری از مناطقی که آب لوله کشی ندارند و از مخزن یا منبع آب استفاده می‌کنند یا در زیر آن‌ها استخر آب برای مصارف روزانه احداث شده است باید از پمپ شناور بهره‌مند شوند. پروانه‌های این پمپ از جنس برنز است و در دو نوع تکفاز و سه فاز تولید می‌شوند. پمپ آب شناور به گونه‌ای طراحی شده است که بدون هیچ مشکلی داخل آب قرار بگیرد، اتفاقا از آنجایی که پمپ داخل آب قرار می‌گیرد، خنک شده و استهلاک کمتری پیدا می‌کند.

مزایای پمپ آب شناور معایب پمپ آب شناور
مناسب انتقال آب‌های آب تمیز
مناسب برای مصارف کشاورزی و زراعی
مناسب انتقال آب‌های با ذرات جامد (کمتر از ۳۰ گرم در هر لیتر)
مناسب پمپاژ آب از چاه و استخر
راندمان کاری بالا
قیمت بالا
هزینه تعمیر بالاتر

خروج از نسخه موبایل