اقتصادی

۱۲ هزار متقاضی مسکن در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسینعلی مقصودی ظهر شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ثبت نام نهضت ملی مسکن در کشور در ۶ فاز انجام گرفت و بعد از ابلاغ قانون جهش مسکن، سهم استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص و ابلاغ شد. وی افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار مسکن شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی بود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود ۸۷ هزار نفر متقاضی در این استان ثبت نام کردند که بعد از احراز شرایط اولیه این تعداد به ۲۳ هزار نفر رسید. مقصودی عنوان کرد: ۱۹ هزار و ۱۵۴ نفر افتتاح حساب کردند، ۱۷ هزار و ۲۰۹ نفر واریز وجه انجام دادند و ۱۵ هزار و ۳۷۰ نفر نیز آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده است و برای بخش دیگر فرایند در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار متقاضی مسکن در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شدند، اضافه کرد: هم‌اینک عملیات اجرایی ۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان‌ها و حدود ۸ هزار واحد دیگر در مرکز استان آغاز شده است.

مقصودی بیان کرد: برای خانواده‌های که از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شوند زمین رایگان برای ساخت مسکن پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل افزایش نرخ تورم مقرر شد تسهیلات نهضت ملی مسکن در کل کشور به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا