اقتصادی

توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی و غذایی در بین نیازمندان خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ محمد خراسانی ظهر سه شنبه در مراسم نهضت خدمت مومنانه اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در سطح استان ۱۳ هزار و ۲۶۸ بسته معیشتی و غذایی در بین نیازمندان در قالب طرح نهضت کمک‌های مؤمنانه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این بسته‌ها معادل ۱۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: ارزش هر بسته یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند به نحوه توزیع این بسته‌ها و شناسایی نیازمندان اشاره داشت و افزود: نیازمندان سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی خدماتی و خدمت‌رسان شناسایی شده‌اند و از طریق مساجد توزیع اقلام در بین نیازمندان صورت می‌پذیرد.

خراسانی با بیان اینکه توزیع بسته‌های غذایی ادامه اجرای رزمایش نهضت کمک‌های مؤمنانه بوده که در طول سال ادامه خواهد یافت، یادآور شد: دستگاه‌های مجری در نهضت خدمت مؤمنانه شامل کمیته امداد، بهزیستی استان، آستان قدس رضوی، هلال احمر، بنیاد علوی، اوقاف، دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرامین امام، خیران، گروه‌های جهادی و دانشگاه علوم پزشکی بوده که در دو قالب کمک‌های مؤمنانه و تسهیلاتی به نیازمندان کمک می‌شود.

وی یادآور شد: در مجموع در سال گذشته در مقوله تسهیلات ۱۳ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان و در بحث خدمات ۲۹۹ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان کمک صورت پذیرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خاطرنشان کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۱ خدمات و تسهیلات که به نیازمندان ارائه شده ۳۱۳ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان بوده است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا