اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

سفره خانه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

طراحی زیبا و شیک دکوراسیون رستوران سنتی

برای می توانید از دکوراسیون های سنتی و یا مدرن استفاده کنید. طراحی دکوراسیون رستوران سنتی کار نسبتا دشواری است از این رو بهتر است شما قبل از هر چیز با یک طراح داخلی با تجربه و با مهارت کافی مشورت کنید سپس اقدام به طراحی داخلی رستوران نمایید.

 دیزاین دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

در طراحی مغازه و رستوران سنتی از مصالح طبیعی نظیر چوب و سنگ و … استفاده می شود و علاوه بر این مبلمان و میزهایی که در فضای رستوران سنتی قرار داده می شوند باید از بین طرح های کلاسیک انتخاب شوند. علاوه بر قرار دادن وسایلی نظیر مبلمان و میز در فضای رستوران برای زیبایی و جذابیت بهتر است از دیوارپوش های لوکس و با طرح های سنتی استفاده کنید. انتخاب کف پوش مناسب برای رستوران یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت برای اینکه فضای رستوران سنتی و در عین حال لوکس به نظر برسد می توانید کفپوش رستوران را از بین طرح های کلاسیک و سنتی انتخاب نمایید.
علاوه بر چیدمان رستوران باید به رنگ های مورد استفاده در فضای رستوران نیز توجه کنید. رنگ های آرامش بخش و ملایم نظیر قهوه ای و آبی و کرم و … برای طراحی دکوراسیون رستوران های کلاسیک و سنتی انتخابی مناسب و ایده آل هستند.
تزیین دیوارها و فضای داخلی رستوران یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد شما می توانید برای تزیین رستوران سنتی از تابلوهای دیواری با طرح های سنتی استفاده کنید همچنین می توانید در فضای رستوران گلدان ها و گل های زیبایی قرار دهید.

 طراحی نورپردازی داخلی رستوران سنتی

طراحی داخلی مغازه طلا فروشی وجود نور کافی در فضای رستوران در میزان رضایت و آرامش مشتریان تاثیرگذار است بنابراین بهتر است شما برای طراحی نورپردازی رستوران از لامپ های تزیینی و زیبا استفاده کنید. اگر سیستم نورپردازی و روشنایی رستوران با دکوراسیون داخلی رستوران هماهنگ باشد محیطی جذاب در فضای داخلی رستوران ایجاد می شود. یکی دیگر از انواع ایده های خلاقانه و جالب برای تزیین دیوار رستوران و در عین حال ایجاد نورپردازی مناسب در فضای رستوران استفاده از مجسمه ها و تابلوهای نقاشی و هنری سنتی است که در آن ها قابلیت تابانده شدن نور وجود دارد.
برای طراحی نورپردازی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی می توانید چراغ های آویز را در بالای میزها و پیشخوان نصب کنید و اگر تمایل دارید فضای رستوران تان شیک و لاکچری به نظر برسد بهتر است از مدل لوسترهای کلاسیک برای نورپردازی داخلی رستوران استفاده کنید. برای ایجاد نورپردازی در سرویس بهداشتی رستوران سنتی نیز می توانید از چراغ های دیواری استفاده نمایید.

چگونگی طراحی داخلی سفره خانه سنتی

طراحی دکور صرافی وقتی یک طراح داخلی می خواهد دکوراسیون یک سفره خانه را طراحی کند، باید به نکات گوناگونی توجه نشان دهد. یکی از این نکات، استفاده از عناصر و مواد زنده و جذاب در محیط داخلی سفره خانه است. دومین نکته، توجه کردن به ملزوماتی می باشد که در فضای درون سفره خانه جای می گیرند. این ملزومات، عبارتند از تابلوهایی که روی دیوار جای می گیرند، نقوشی که روی سقف و دیوار اجرا می شوند، رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، نورپردازی فضا، توجه به کامل بودن امکانات موجود و دیگر موارد. طبیعی است که هر چقدر به این ملزومات و نحوه تعامل آن ها با هم، توجه بیش تری اعطا شود، نتیجه طراحی داخلی، مطلوب تر خواهد بود.

 بخش های مختلف در طراحی داخلی سفره خانه سنتی

بیشتر سفره خانه ها بخشی با عنوان بخش VIP دارند. این بخش به مهمانان خاص اختصاص دارد و معمولا عموم مردم نمی توانند به آن وارد شوند. در طراحی داخلی سفره خانه، فضاهای دیگری نیز وجود دارد که از میان آن ها می توان به سرویس بهداشتی های زنانه و مردانه، بخش صندوق، بخش سفارش و قسمت های جانبی مانند تزئینات داخلی فضا اشاره نمود. نبود یا کمبود هر کدام از این بخش ها یا عدم توجه کافی در طراحی آن ها تاثیر بدی روی عملکرد سفره خانه می گذارد. تکمیل بودن همه این بخش ها سبب می شود یک سفره خانه سنتی، مشتری های بیشتری را به خود جذب کند.

 جریان آب در طراحی داخلی سفره خانه

با توجه به تحقیقات انجام شده، استفاده از عنصر آب و صدای جریان آن در سفره خانه ها تاثیر خیلی خوبی دارد. آب، نه تنها سبب تلطیف محیط سفره خانه می شود، بلکه به وسیله تهویه هوا نیز نقش مهمی در ایجاد یک فضای دلنشین در سفره خانه ایفا می کند. به کار بردن جریان آب در طراحی داخلی سفره خانه، در صورتی که با کمی خلاقیت و اصول زیبایی شناختی همراه شود، می تواند بهترین ایده برای زیباسازی فضا و دلچسب کردن محیط آن باشد. به همین خاطر است که در اغلب سفره خانه ها حوضچه های کوچک به چشم می خورند.

به کار بردن جریان آب در طراحی داخلی سفره خانه می تواند حواس گوناگون انسان را فعال کند. صدای گوش نواز این عنصر، نوای آرامش بخشی است که ما می شنویم. جریان آرام و زیبای آب، یک منظره دلپذیر در برابر چشمانمان ایجاد می کند. نسیم خنکی که به خاطر جریان آب به حرکت در می آید نیز پوست ما را نوازش می کند. در ضمن، اگر در کنار جریان آب از فضای سبز نیز بهره گرفته شود، می توان رایحه خوش و لطیف آن ها که در محیط به جریان در می آید را نیز حس کرد. به این شکل است که آب می تواند از طریق حواس گوناگون ما به ایجاد حسی دلنشین منجر شود.

 چیدمان تخت ها در طراحی داخلی سفره خانه سنتی

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در دکوراسیون و طراحی داخلی سفره خانه سنتی  مد نظر قرار گیرد، چیدمان تخت هایی است که برای نشستن مشتری ها در نظر گرفته می شوند. این تخت ها می توانند فرم های مختلفی داشته باشند و در کنار هم جای گیرند. بسیار ضروری است که طراحان داخلی با توجه به نکاتی مانند مساحت، پلان سفره خانه، تعداد مراجعین، سبک دکوراسیون، سبک پذیرایی و دیگر موارد، این تخت ها را به بهترین شکل ممکن آرایش دهند تا حس حضور در سفره خانه های سنتی در افراد ایجاد گردد. می توان در فضای سفره خانه ها یک قسمت را نیز به صندلی ها و میزها اختصاص داد تا افرادی که به هر دلیل، نمی خواهند روی تخت بنشینند، بتوانند از گزینه دیگری که در اختیارشان قرار گرفته، استفاده نمایند.

 ملزومات جانبی در طراحی داخلی سفره خانه سنتی

ملزومات جانبی، مواردی هستند که دکوراسیون سفره خانه را تکمیل می کنند. به کار بردن آبنماهایی که در ساختشان از کاشی های ایرانی بهره گرفته شده است، یکی از ایده های جالب برای تکمیل سفره خانه هاست. گلدان های کوچک و بزرگ هم می توانند با قرار داده شدن در قسمت های مختلف سفره خانه، احساس شادابی و طراوت به فضا بدهند و آرامش را زیادتر کنند. از دیگر مواردی که در معماری سنتی سفره خانه ها کاربرد دارد، می توان به رواق اشاره کرد. رواق ها با توجه به فضا به شکل طاق های دکوری روی جداره های یکنواخت سالن قرار گرفته و باعث ایجاد ظاهری متناسب با معماری سنتی می شوند.

نورپردازی در طراحی داخلی سفره خانه سنتی

نورپردازی، عاملی است که در طراحی داخلی همه فضاها نقش مهمی دارد. نورپردازی دکوراسیون سفره خانه ها به شکل استاندارد و اصولی از مهم ترین مواردی می باشد که باید مد نظر قرار گیرد. زاویه نور و رنگ نور در نورپردازی فضاهای سفره خانه اهمیت دارند. در نورپردازی باید به وضعیت سفره خانه توجه کرد. ممکن است سفره خانه در محیط باز قرار گرفته باشد یا در فضایی سر پوشیده باشد. در صورتی که سفره خانه شما سر پوشیده است، پیشنهاد می شود از نورپردازی قوی استفاده کنید، اما اگر سفره خانه تان در فضای باز قرا گرفته است، نورپردازی را به صورت ملایم اعمال کنید

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا