اقتصادی

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطرات هوش مصنوعی

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطرات هوش مصنوعیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به خطرات پیشرفت هوش مصنوعی بر لزوم شدید مدیریت و نظارت مؤثر بر هوش مصنوعی تاکید کرد. وی با تاکید بر اهمیت اتخاذ تدابیر فعال پیشگیرانه برای تضمین توسعه مسئولانه و اخلاقی هوش مصنوعی به نفع بشر، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این موضوع حاد و بحرانی رسیدگی کند.
روشن است که هوش مصنوعی بر تک تک جنبه‌های زندگی ما، از جمله سه رکن سازمان ملل تاثیر دارد. این فناوری ظرفیت افزایش و تسریع توسعه و پیشرفت جهان را، از نظارت بر بحران آب و هوایی گرفته تا پیشرفت در تحقیقات پزشکی دارد. هوش مصنوعی ظرفیت تازه‌ای برای تحقق حقوق بشر به ویژه در زمینه بهداشت و آموزش ایجاد می‌کند. اما کمیسر عالی حقوق بشر درباره شواهد دال بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند موجب افزایش تعصب و تبعیض شود و امکان سطوح جدیدی از نظارت مستبدانه را ایجاد کند، هشدار داده است. از شورای (امنیت) می‌خواهم به این فناوری با فوریت، از دریچه دید جهانی و با ذهنیت یک یادگیرنده نگاه کند. چون آنچه که تاکنون شاهد بوده ایم تازه شروعش است. پیشرفت نوع آوری در زمینه فناوری هرگز دیگر به کندی امروز نخواهد بود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا