پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

مقایسه پنجره های آلومینیومی و پنجره های UPVC را میخوانید. اگر قصد دارید از پنجره های دو جداره یا سه جداره برای ملک خود استفاده کنید. حتماً خواهید دید که سر دوراهی بحث انتخاب پنجره های آلومینیومی یا UPVC مطرح می شود. در این مقاله سعی می کنیم تمام جنبه های هر دو نوع پنجره را پوشش دهیم تا بتوانیم به شما در انتخاب آگاهانه کمک کنیم.

دوام پنجره های آلومینیومی و پنجره های UPVC

UPVC (پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک) از دهه 1980 یک انتخاب محبوب برای قاب های پنجره بوده است. این قاب ها می توانند در طول سالیان متمادی خراب شوند، بسیار کندتر از پنجره های چوبی و آهنی، اما با کیفیت و دوام پنجره های آلومینیومی مطابقت ندارند.

آلومینیوم یک فلز بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است این بدان معناست که عمر طولانی دارد و نیاز به نگهداری کمتری دارد پنجره های آلومینیومی با کیفیت بالا به راحتی می توانند بیش از 45 سال عمر کنند بر خلاف فلزات دیگر، آلومینیوم زنگ نمی‌زند، بنابراین لازم نیست نگران قاب پنجره خود باشید.

بهره وری انرژی پنجره آلومینیومی در مقابل پنجره های UPVC

UPVC همیشه یک انتخاب مناسب برای عایق حرارتی در شیشه های دو یا سه جداره است.

آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است، به این معنی که گرما می تواند به راحتی از آن عبور کند. امروزه در سیستم های درب و پنجره آلومینیومی از تیغه های پلی آمید و عایق حرارتی بالا استفاده می شود که از انتقال بیش از حد گرما و سرما جلوگیری می کند.

در نهایت، سطح انتقال حرارت ارائه شده توسط پنجره‌های آلومینیومی و پنجره‌های UPVC متفاوت است و به نوع محصولات و فرآیندهای ساخت مورد استفاده بستگی دارد. پنجره های دوجداره آلومینیومی می توانند شباهت زیادی به پنجره های UPVC داشته باشند. هر دو نوع ویندوز می توانند رتبه بندی A++ را ارائه دهند.

ایمنی پنجره های PVC و آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی و UPVC بسیار ایمن هستند و امنیت قابل توجهی را روی پنجره های چوبی ایجاد می کنند و در صورت آسیب دیدگی در معرض ورود اجباری قرار نمی گیرند. لازم به ذکر است که میزان امنیت یک پنجره به کیفیت یراق آلات و قفل های نصب شده به پنجره و همچنین استحکام قاب ها بستگی دارد.

فرقی نمی کند که آلومینیوم را انتخاب کنید یا UPVC. اگر قفل های بادوام، مدرن و همه کاره دارید، می توانید ایمنی پنجره های خود را تضمین کنید.

تفاوت صدا بین UPVC و آلومینیوم

پنجره های UPVC و پنجره های آلومینیومی ایزوله حرارتی دارای عایق صوتی عالی هستند.

لازم به ذکر است که بیشتر سر و صدا نه تنها از خط، بلکه از خود آتش می آید. تفاوت صدا بین پنجره های آلومینیومی و UPVC آنقدر کم است که نمی تواند عامل بزرگی در انتخاب بین آنها باشد.

تفاوت بین پنجره های آلومینیومی و UPVC

یکی از دلایل افزایش محبوبیت پنجره های آلومینیومی در سال های اخیر ظاهر براق آن ها است. قاب پنجره های آلومینیومی می توانند نازک تر از UPVC باشند و ظاهری تمیز و ظریف به آن ها ببخشند و در خانه های مدرن بسیار محبوب شوند.

پنجره های آلومینیومی به دلیل استحکام آلیاژ آلومینیوم می توانند فریم های کوچکتر و سخت تری داشته باشند. پنجره ای با فریم آلومینیومی نازک و شیشه های ضخیم خانه را جذاب تر می کند و همچنین پنجره را بزرگتر و بهتر نشان می دهد.

همچنین شایان ذکر است که علیرغم فریم باریک، آلومینیوم آنقدر قوی است که می تواند پانل های شیشه ای بزرگ را نگه دارد. این بدان معنی است که مناظر بهتر و نور طبیعی می تواند وارد خانه شما شود.

از سوی دیگر، آلومینیوم به راحتی ساخته می شود و بنابراین بهترین فلز برای طراحی ساختمان های مدرن است. اگر به دنبال نمای ساختمانی خاص و منحصر به فرد هستید، پنجره های آلومینیومی بهترین گزینه هستند. آلومینیوم بسیار انعطاف پذیر است و می تواند تنوع رنگ زیادی داشته باشد.

ویژگی های پنجره های UPVC:

رنگ متفاوت اما محدود

ظاهر پلاستیکی

قیمت پایین

ویژگی های پنجره های آلومینیومی

براق

تنوع رنگ نامحدود و منحصر به فرد

دسترسی بهبود یافته

نور طبیعی بیشتر

پنجره های UPVC به دلیل ظاهر بزرگ و نامناسب طرفداران کمی دارند و ظاهر پلاستیکی مورد توجه صاحبان خانه هایی است که خواهان ظاهر برجسته تری برای خانه خود هستند.

UPVC سفید نسبتاً ارزان است و بنابراین رایج ترین رنگ مورد استفاده است. البته پنجره های یو پی وی سی در رنگ های دیگری مانند طرح چوب نیز موجود است.

اکثر پنجره های آلومینیومی با روکش پودری هستند که دوام و ظاهر شیک آنها را افزایش می دهد.

پوشش پودری در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است. ما 180 رنگ RAL و هر رنگ استاندارد و سایه های Farrow و Ball را ارائه می دهیم.

پنجره های آلومینیومی با طرح های چوبی اصلی و بسیار طبیعی نیز موجود است. برای کسانی که ظاهر کلاسیک و سنتی چوب واقعی را دوست دارند، اما دوام آلومینیوم را به چوب ترجیح می دهند، عالی است.

مقایسه قیمت پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی به دلیل هزینه بالای مواد و ساخت، گرانتر از UPVC هستند. با این حال، متوجه خواهید شد که آلومینیوم کمتر از UPVC خورده می شود و می تواند راه حل مقرون به صرفه تری در دراز مدت باشد.

علاوه بر این، پنجره های آلومینیومی ظاهری مدرن و شیک ارائه می دهند. در نتیجه نسبت به UPVC قیمت کمتری دارند و ارزش بیشتری دارند و به همین دلیل سرمایه گذاری ارزشمندی برای آنها ایجاد می شود

بنابراین، به سختی می توان گفت که قیمت پنجره های آلومینیومی چقدر است. زیرا متغیرهای زیادی دخیل هستند:

اندازه باز شدن

تعداد صفحات در پنجره

شیشه (دو یا سه جداره)

مکانیزم قفل

رنگ

کیفیت آلومینیوم استفاده شده (صفحه آلومینیوم اولیه یا ضایعات آلومینیوم)

لازم به ذکر است که پنجره های آلومینیومی به دلیل محبوبیت روزافزون به تدریج مقرون به صرفه تر می شوند. زمانی که تولیدکنندگان تولید پنجره های خود را افزایش دهند، می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و در طول سال ها این امر باعث کاهش هزینه برای مصرف کننده می شود.

اگر پنجره های آلومینیومی برای شما جذاب است، اما به مسائل مالی شک دارید. نگران نباش!!!

بسیاری از تولید کنندگان مدل های مختلف پنجره را با بودجه های مختلف ارائه می دهند. به همین دلیل برای تهیه پنجره ای متناسب با بودجه شما ارزش دارد با یک متخصص صحبت کنید.

هنگام مقایسه قیمت های UPVC و آلومینیوم، مواردی مانند شیشه، رنگ قاب، دستگیره ها، قفل ها و یراق آلات را در نظر بگیرید زیرا این عوامل بر هزینه کل پنجره شما تأثیر می گذارد.

در نهایت، صرف نظر از UPVC یا آلومینیوم، هر چه پنجره کارآمدتر و ایمن تر باشد، گران تر خواهد بود.

همه چیز به شما بستگی دارد. می توانید قاب UPVC ارزان تری را انتخاب کنید و قفل ارزان تر و مطمئن تری را انتخاب کنید. با این حال، اگر سبک مهم است، می توانید برای قاب های آلومینیومی هزینه بیشتری بپردازید و برای یک پنجره زیبا از شیشه های دوجداره و سه جداره استفاده کنید.

پنجره آلومینیومی برای بیمارستان مناسب است یا UPVC؟

کارفرمایان برای کاهش هزینه ها ممکن است در مواردی تصمیمات اشتباه بگیرند و دلیل اصلی آن بی توجهی افراد و ناقص بودن اطلاعات و اطلاعات در دسترس آنها به دلیل آتش گرفتن میدان در و پنجره است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در این بخش می بینیم استفاده از درب و پنجره های UPVC در بیمارستان هاست که در بیمارستان ها فقط باید از درب و پنجره های آلومینیومی استفاده شود زیرا آلومینیوم قدرت پاک کنندگی بهتری دارد.

عموماً کارفرمایان دانش و دانش فنی کمی در مورد دیوار خشک یا کرتین وال دارند و پیمانکاران هر کدام به روش خود محصول را ارائه می دهند که در نهایت منجر به سردرگمی کارفرما می شود و این سردرگمی بیش از 80 درصد آنها است. انتخاب اشتباه است. در پنجره آفتاب در مورد پنجره هافمن بیشتر بخوانید.

کارفرمایان و پیمانکارانی که در زمینه درب و پنجره بیمارستان ها کار می کنند معمولاً سعی می کنند هزینه ها را کاهش دهند. به همین دلیل در صورت وجود ویروس در محیط بیمارستان که نه تنها در اتاق، بلکه در اجسام نیز منتشر می شود، به جای پنجره های آلومینیومی به دنبال نصب پنجره های UPVC می باشد، بنابراین باید در بیمارستان ها از مواد و محصولاتی استفاده شود که قابل استفاده باشد. تمیز شده، درب و پنجره های UPVC قابل تمیز کردن نیستند، اما برای درب و پنجره های آلومینیومی امکان پذیر است.

آیا آلومینیوم را انتخاب می کنید یا PVC؟

آلومینیوم در مقابل UPVC! این همه به ترجیحات شخصی، بودجه شما و عواملی که برای شما مهم هستند بستگی دارد.

در طول 10 سال گذشته، پنجره های آلومینیومی از نظر قیمت، دوام و راندمان حرارتی برتر بوده اند و ما انتظار داریم که محبوبیت آنها همچنان رو به رشد باشد. با این حال، UPVC به دلیل مقرون به صرفه بودن، جایگاه خود را حفظ کرده است.

خروج از نسخه موبایل