اقتصادی

رویداد کرمان آیدکس موجب شکل‌گیری ذهن توسعه محور می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدمهدی فداکار، عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد “کرمان آیدکس ۲۰۲۴” در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک ماهان کرمان با بیان اینکه این رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان یک فرصت بسیار مغتنمی است که همه ذینفعان و موثرات در بحث توسعه حضور دارند گفت: کرمان ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی دارد که برخی از آنها در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فراهم شدن توسعه در هر کشور نیازمند توسعه فکری و فرهنگی باشد، افزود: در جامعه‌شناسی توسعه نظرات مختلفی در خصوص توسعه وجود دارد، اما طبق نظریه (شرایط لازم) باید بستر و شرایط لازم فراهم شود و توسعه فرهنگی اولین قدم برای رسیدن به موفقیت و توسعه است.

استاندار کرمان افزود: شاید در برخی کشورها زیرساخت‌های لازم برای توسعه وجود داشته باشد، اما به دلیل عدم توسعه فکری و فرهنگی توسعه لازم اتفاق نیفتاده است از طرف دیگر در برخی کشورها شاید امکانات خدادادی وجود نداشته باشد اما به دلیل وجود تفکر توسعه‌ای، موفقیت‌هایی هم کسب کرده است.

فداکار با اشاره به اینکه کارآفرینان موفق فرآیند توسعه فکری و ذهنی خود را تقویت کرده‌اند، افزود: پنل‌های تخصصی در رویداد کرمان آیدکس موجب شکل‌گیری ذهن توسعه محور می‌شود، لذا امیدوار هستیم یک فضای فرهنگی و اجتماعی در حوزه توسعه شکل بگیرد و موجب پیشرفت و توسعه در استان و کشور شود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا