اقتصادی

نمایشگاه آثار خوشنویسی آموزشگاه های آزاد استان مرکزی برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، “حسین محمودی فردر حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی در محل فرهنگسرای آئینه اراک، اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور آموزشگاه‌های فعال خوشنویسی سطح استان برگزار و ۶۵ اثر از مدیران و هنرجویان آموزشگاه‌های خوشنویسی نیستان، سرمشق، شباهنگ، آوای قلم، پورهادی، ترنم قلم و سبحان از تاریخ بیست و سوم مهرماه جاری به مدت سه روز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار خود را ارائه کرده‌اند هم طهارت روح و هم تهذیب نفس دارند که در این زمینه هنری فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ثبت شدن هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای ناملموس ایران در یونسکو، بیان کرد: حضور هنرمندان جوان در این نمایشگاه نشان می‌دهد که هنر خوشنویسی که پیشینه تاریخی در فرهنگ ایران دارد، امروزه به عنوان هنری گرانبها برای جوانان و نوجوانان مبدل شده است.

محمودی فر تاکید کرد: رسانه‌ها و مسئولین به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش باید در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند چرا که این اقدام نه تنها به بالندگی بخش فرهنگ و هنر کمک می‌کند بلکه می‌تواند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

آرزو حیدری سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار فاخر هنرمندان استان شاهد برگزاری کارگاه خوشنویسی همچنین هم نویسی استادان در کنار هم هستیم.

در حاشیه این نمایشگاه مدارک استادی، سه تن از استادان خوشنویسی شهرستان اراک به نام‌های استاد اسماعیل دارابی منش، استاد سیدمحمد حکمتی و استاد علی احمدی قاسم آبادی تقدیم شد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا