کسب و کار محلیمجله هنر و فرهنگ

زمان پخش سریال بی گناه

 معرفی سریال بیگناه + نقدی بر سریال بی گناه

سریال بی گناه در سال 1400 فیلمبرداری شده و از زمانی که در خبرها اعلام شد قرار است این مجموعه از پلتفرم فیلیمو منتشر شود، سوال بسیاری از علاقه‌مندان سریال های جدید ایرانی این بود که سریال بی گناه کی پخش می شود ؟ اما خبر قطعی و رسمی از پخش این سریال در دسترس نبود، تا اینکه در شهریور ماه اعلام شد، تاریخ پخش سریال بی گناه  از 6 / 6 / 1401 آغاز شد و بر همین اساس قسمت اول سریال بی گناه روز یکشنبه ششم شهریور ماه ساعت 8 صبح بر روی پلتفرم فیلیمو قرار گرفت.برای دانلود فیلم سینمایی ایرانی کمدی و انیمیشن عاشقانه و انیمیشن های جدید لطفا کلیک کنید.

نام سریال            بی گناه

تعداد فصل           1

تعداد قسمت         22

ژانر        خانوادگی درام

پلتفرم     فیلیمو

تاریخ انتشار          6 شهریور 1401

روز انتشار            یکشنبه ها

نقد سریال بی گناه

سریال بی گناه یک درام اجتماعی است که در پلتفرم فیلیمو برای مخاطبان پخش می‌شود بی گناه توسط مهران احمدی به همراه مصطفی و محسن کیایی مثلث ساخت این سریال تازه هستند.

بی گناه موضوعی عاشقانه و درام دارد کـه داستان یک خانواده را روایت می کند کـه اتفاقی موجب دگرگونی روابطشان می شود و سرنوشت مسیر متفاوتی برایشان رقم می‌زند. بهمن مردانی برای کشف راز آنچه ۲۵ سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز می‌گردد، خانواده رشید فرشباف -استاد مشهور طراحی فرش- را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، هم چون آثار قبلی مهران احمدی موضوع آن درمورد دغدغه‌های اجتماعی با رویکردی انتقادی خواهد بود.

ستارگان سرشناسی در سریال سینمای خانگی بی گناه به ایفای نقش می پردازند که هریک به تنهایی می توانند یک سریال را سرپا کنند. احمدی پیشتر سابقه کارگردانی دو فیلم مصادره و سگ بند در سینما را بر عهده داشته است؛ وی که بیشتر در ژانر کمدی فعالیت کرده است اینبار قرار است با بی گناه به یک ژانر تازه روی آورد. بخش مهمی از این اتفاقات این سریال در دهه شصت رخ می‌دهد. سریال با فلش بک و فلش فوروارد های متوالی قرار است در سه زمان روایت شود. ظاهرا بازگشت به دهه شصت و القای یک حس نوستالژی به مخاطبان نسل جوان که تصوری از آن دوران ندارند، برای کارگردان‌های ایرانی همچنین مخاطبان جذابیت خاصی را به دنبال دارد.

برادران کیایی که مدتی قبل سریال هم‌گناه را در مقام تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده ساخته و پخش کرده بودند این‌بار در مقام تهیه‌کننده (مصطفی) و نویسنده و بازیگر (محسن) یک درام عاشقانه اجتماعی جذاب را تولید کردند و در ضلع سوم به ویژگی‌های کارگردانی مهران احمدی در مقام کارگردان اعتماد کردند.در طراحی و ساخت این اثر بامداد امینی به عنوان تنظیم کننده، علیرضا دریایی نوازنده ویولن، فرزان روزبهانی با بندیر، مسعود همایونی گیتاریست و میکس و مسترینگ بر عهده آرش پاکزاد است. ترانه این اثر هم توسط «حسین غیاثی» سروده شده است.

سریال «بی‌گناه» با بازی چهره‌هایی نظیر محسن کیایی، مسعود رایگان، ویشکا آسایش، رویا تیموریان و آتیلا پسیانی و… هر یکشنبه منتشر می‌شود. موسیقی متن این سریال هم ساخته «آرمان موسی‌پور» است.  مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی، تدوین: نیما جعفری جوزانی، موسیقی: آرمان موسی پور، جلوه های بصری: فرید ناظر فصیحی، مدیر تولید: شهاب علی بخشی، مدیریت هنری صحنه و لباس: سیامک احصایی، طراح صحنه و لباس: مهدی قوچانی، طراح چهره پردازی: عباس عباسی، صدابردار: امیر نوبخت، صدا گذار: امین شریفی، برنامه ریز: زینب نصرالهی، دستیار اول کارگردان: محمد مهدی رسول زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، مدیر تبلیغات: میلاد کیایی، منشی صحنه: سعیده دلیریان، عکاس: محسن کرمانی، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری و مجری طرح: محسن کیایی

خلاصه داستان سریال بی گناه

در خلاصه داستان سریال بی‌گناه آمده است: «بهمن مردانی برای کشف راز آنچه ۲۵ سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز می‌گردد، خانواده رشید فرشباف -استاد مشهور طراحی فرش- را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، موقعیتی بسیار عجیب…»

محسن کیایی که سابقه نگارش سریال‌های مطرحی چون هم‌گناه را در کارنامه دارد، در این سریال نیز به همراه عماد رضایی‌نیک و رضا علیپور داستانی پر پیچ و خم و پر قصه را به نگارش در آورده است که مخاطب را با تمام شخصیت‌های داستان همراه می‌کند. در قسمت نخست حتما با اتفاق‌هایی غافلگیر می‌شوید که در قسمت‌های بعد باید معماهای آن را در تار و پود شخصیت‌ها و روابط میان آن‌ها جست‌وجو کنید.

بازیگران و عوامل سریال بی‌گناه

تهیه کننده           مصطفی کیایی

کارگردان             مهران احمدی

سرپرست نویسندگان           محسن کیایی

نویسندگان           رضایی‌نیک و رضا علیپور

مدیر فیلمبرداری    حسین جلیلی

تدوین     نیما جعفری جوزانی

موسیقی آرمان موسی پور،

طراح چهره‌پردازی   عباس عباسی

بی گناه جدیدترین محصول فیلیمو به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی است که با سریال «هم‌گناه» در شبکه نمایش خانگی مخاطبان زیادی را جذب کرد. از طرفی این سریال اولین همکاری مهران احمدی و مصطفی کیایی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده است. سرپرست نویسندگان محسن کیایی است. عماد رضایی‌نیک و رضا علیپور نگارش بی‌گناه را به عهده داشته‌اند.

در این سریال عاشقانه و رازآلود، محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ماهور الوند، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، هدیه بازوند، نوید لایقی، منوچهر زنده‌دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی، مهران وثوقی، با هنرمندی: مسعود رایگان و مهرانه مهین‌ترابی و با حضور: رویا تیموریان و آتیلا پسیانی، به هنرمندی پرداخته‌اند. همچنین باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش نیز به عنوان چهره‌های جدید بازیگری در سریال بی گناه معرفی می‌شوند.

موضوع و داستان سریال بی گناه

ژانر تازه ‌ترین اثر مهران احمدی به گفته خودش درامی است اجتماعی که پیش تولید و انتخاب بازیگرانش آغاز شده و قصد دارد در کنار بازیگران با تجربه از چند چهره جدید هم برای نقش ‌های اصلی استفاده کند؛ اما به طور کلی تاکنون اطلاعاتی درباره محوریت کلی داستان «سریال بی گناه» رسانه ای نشده است.

سریال بی گناه چند قسمت است؟

به نقل از مهران احمدی کارگردان سریال، «بی گناه» در 15 قسمت 50 دقیقه ای ساخته می شود و همچنین ایده مرکزی «فصل دوم بی گناه» وجود دارد و می‌تواند فصل 2 آن با شکل و شمایل دیگر و لحن متفاوت‌تر ساخته شود اما در ابتدا باید شرایط تولید فصل اول مهیا شود.

اخبار و حواشی سریال بی گناه

توضیحات تکمیلی و حاشیه های سریال بی گناه به شرح زیر است:

  • مصطفی کیایی که همراه برادرش از سرمایه گذاران «پلتفرم فیلم نت» هستند، در نظر دارند «سریال بیگناه» را برای پخش آنلاین از پلتفرم «فیلیمو» و دانلود آن را برای سایت «پلازا» تهیه کنند.
  • سریال اجتماعی بی گناه دومین سریال نمایش خانگی مصطفی کیایی در قامت تهیه کنندگی در شبکه نمایش خانگی محسوب میشود. وی که با «سریال همگناه» حضوری قدرتمند را برای اولین بار در نمایش خانگی تجربه کرده بود؛ این بار قصد دارد بار دیگر خود را در این عرصه به چالش بکشد.
  • مهران احمدی علاوه بر کارگردانی سریال بی گناه، در نظر دارد به عنوان بازیگر این مجموعه هم جلوی دوربین برود.
  • مهران احمدی در کارنامه خود کارگردانی «فیلم کوسه (1399) ، فیلم لیپار (1399) ، فیلم ابلق (1399) ، فیلم وانتافه (1399) ، فیلم روز ششم (1399) ، فیلم سگ بند (1398) ، فیلم بی‌صدا حلزون (1398) ، فیلم من می‌ترسم (1397) ، فیلم زیر نظر (1397) ، فیلم مطرب (1397) ، فیلم قسم (1397) ، فیلم لیلاج (1396) ، فیلم آشفته‌گی (1396) ، فیلم مصادره (1396) ، فیلم روزهای نارنجی (1396) ، فیلم هزارپا (1396) ، فیلم من دیوانه نیستم (1395) ، فیلم کاکا (1395) ، فیلم شاید عشق نبود (1395) ، فیلم ماحی (1394) ، فیلم نفس (1394) ، فیلم کارگر ساده نیازمندیم (1394) ، فیلم تگرگ و آفتاب (1393) ، فیلم سیزده 13 (1392) ، فیلم تمشک (1392) ، فیلم تتل و راز صندوقچه (1392) ، فیلم شیار 143 (1392) ، فیلم آینه شمعدون (1391) ، فیلم از تهران تا بهشت (1391) ، فیلم روز روشن (1391) ، فیلم بغض (1390) ، فیلم یکی برای همه (1390) ، فیلم یک خانواده محترم (1390) ، فیلم آلزایمر (1389) ، فیلم خواب است پروانه (1389) ، فیلم صدای پای من (1389) ، فیلم سیزده 59 (1389) ، فیلم یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر (1389) ، فیلم اسب حیوان نجیبی است (1389) ، فیلم خواب‌های دنباله دار (1388) ، فیلم هیچ (1388) ، فیلم آن جا (1387) ، فیلم بیست (1387) ، فیلم آدم (1385) ، سریال چرخ و فلک (1394) ، سریال ابله (1393) ، سریال تا ثریا (1390) ، سریال مهرآباد (1390) ، سریال روزی بود روزی نبود (1387) ، سریال می‌خواهم زنده بمانم (1399) ، سریال ساخت ایران، سریال آخرین روزهای شاد بودن، سریال یادآوری، سریال خاتون، سریال زعفرانی، سریال جدال با سرنوشت، سریال ثقةالاسلام تبریزی، سریال روزهای مه‌آلود، سریال بیابان عشق، سریال روژان، سریال چرخ فلک، سریال آوای باران، سریال آشپزباشی، سریال پایتخت» را نیز دارد.
  • رده سنی: PG | مناسب برای تمامی سنین
  • پخش: نمایش خانگی

با توجه به این که این روزها بیشتر از گذشته شاهد ساخته شدن سریا‌ل ها با سرمایه‌گذار خصوصی هستیم، باید منتظر ماند و دید که آیا روزی می‌رسد که سریال‌های ایرانی هم مثل سریال‌های ترکیه‌ای طرفداران زیادی بین کشورهای آسیایی و اروپایی داشته باشند یا خیر.

سریال بی‌گناه را ببینیم یا نه؟

این اولین سریال مهران احمدی در مقام کارگردان است. احمدی پیش از این ۲ فیلم سینمایی سگ‌بند و مصادره را کارگردانی کرده بود که جزو آثار پرفروش در سینماها به حساب می‌آیند و همین نکته نشان‌دهنده این است که احمدی در حوزه کارگردانی به خوبی رگ خواب مخاطب در دستانش است.

برادران کیایی که مدتی قبل سریال هم‌گناه را در مقام تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده ساخته و پخش کرده بودند این‌بار در مقام تهیه‌کننده (مصطفی) و نویسنده و بازیگر (محسن) یک درام عاشقانه اجتماعی جذاب را تولید کردند و در ضلع سوم به ویژگی‌های کارگردانی مهران احمدی در مقام کارگردان اعتماد کردند.

ترکیب بازیگران سریال بی گناه متنوع و جذاب و کنجکاوی‌برانگیز است. کمتر سریالی در سال‌های گذشته تا این اندازه از حضور نسل‌های مختلف بازیگری بهره برده است. از حضور مجدد مهرانه مهین‌ترابی در قاب تصویر گرفته تا رویا تیموریان و مسعود رایگان و آتیلا پسیانی تا جوانانی که همواره حضورشان بر کیفیت آثار تصویری اضافه می‌کند.

در سریال بی‌گناه شاهد رفت و برگشت‌هایی به تاریخ و دهه ۶۰ هستیم و این یکی از جذابیت‌های داستانی سریال است که مخاطب را با لایه‌های درونی و انگیزه‌های فعلی شخصیت‌ها همراه می‌کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا