کسب و کار محلیمجله عمومی

راهنمای عملی برای ایجاد محتوای جذاب که در اکسپلور اینستاگرام برجسته شود

اینستاگرام این شبکه اجتماعی بسیار محبوب برای ما ایرانی ها نیازی به معرفی ندارد و تقریبا همگی آن را می شناسیم! اما بیشتر کسب و کار هایی که در اینستاگرام مشغول فعالیت و بازاریابی هستند، یا حتی بیشتر پیج های شخصی تنها یک خواسته دارند آنهم ورود به اکسپلور اینستاگرام است! (موضوع مقاله ما نیز راهکار دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام است).

ورود به اکسپلور instagram بدین معنی است که اینستاگرام به شما علاقه نشان داده و احساس کرده که لایق دیده شدن بیشتر هستید. هر اکانتی که پست هایش در اکسپلور نمایش داده شوند، مشهور تر می شود و امکان فروش یا تعامل بیشتر فراهم می شود.نکته: اکسپلور اینستاگرام بخشی از این نرم افزار است که برای هر کسی منحصر به فرد است و براساس سلیقه ی هر شخص که اینستاگرام بطور هوشمند از قبل تشخیص داده، پست هایی را پیشنهاد می دهد.

نکته:برای اطلاعات بیشتر جهت خرید بازدید استوری اینستاگرام با ما همراه شوید.

راهکار دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید یا فردی که به هر دلیلی می خواهد در اینستاگرام مشهور تر شود، پس راهکار دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام که ارائه می دهیم مناسب تان خواهد بود.اما قبل از هر چیز بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا می خواهید در اکسپلور باشید و هدف واقعی تان چیست؟

A practical guide to creating engaging content that stands out in Instagram Explorer

چرا می خواهید در اکسپلور باشید؟

در اصل سوال باید این باشد که چرا نخواهید در اکسپلور باشید؟ دلیل اصلی بودن در اکسپلور این است که محتوای شما با قرار گرفتن در اکسپلور، دسترس پذیر تر می شود و در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد.
اگر در اکسپلور قرار بگیرید، مزایای آن عبارتند از:
محتوای شما بیشتر اشتراک گذاری می شود.
محتوای شما بیشتر سیو، لایک و کامنت می گیرد.
اگر در محتوای خود یک CTA دارید، تبدیل‌های بیشتری خواهید داشت (مشتریان بیشتر!)
اگر محتوایتان جذاب باشد، فالوور های بیشتری جذب می کنید.حال بیایید به راهکار های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام بپردازیم.

6 راهکار دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

1. محتوای جذاب به اشتراک بگذارید

همیشه عالی بودن و اشتراک گذاری مطالب بی نهایت مفید ساده نیست!. اما باید همیشه مطمئن شوید که محتوایی را به اشتراک می‌گذارید که می‌دانید مخاطبان خاص شما آن را دوست خواهند داشت و با آن درگیر خواهند شد! اگر می‌خواهید وارد اکسپلور شوید، تعامل راه شماره 1 برای رسیدن به آنجا است. عکس‌ها و ویدیوهای گذشته را مرور کنید تا ببینید چه چیزی باعث بیشترین تعامل در فید شما شده است. عکس بوده؟ ویدئو؟ آیا راهنمایی و ترفندی ارائه می دادید؟ آیا پستی با ظاهری معرکه بود؟ چیزی واقع گرایانه یا از گروهی خاص بود؟ به مخاطبان خود آنچه را که می‌خواهند بدهید، تعامل مورد نیاز خود را به دست آورید و منتظر باشید تا در اکسپلور ظاهر شوید.

2. Reels را امتحان کنید

ریلز در واقع قابلیتی از اینستاگرام است که برای نسل جوان بی اندازه محبوب است و به زبان ساده به تهیه ویدیو های کوتاه (15 ثانیه ای) و خلاقانه با استفاده از افکت های متنوع گفته می شود که امکان دارد افراد زیادی در آن مشارکت کنند. اگر می خواهید در اکسپلور باشید، باید reels بسازید!

3. زمانی که فالوورهایتان آنلاین هستند پست بگذارید

الگوریتم اینستاگرام به موقع بودن و تعامل سریع را در هنگام ارسال پست در اولویت قرار می دهد، بنابراین مطمئن شوید که در واقع زمانی که فالوورهای شما فعال هستند، پست می گذارید.

4. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

یکی از راه‌های مهمی که می‌توانید در اکسپلور قرار بگیرید، تگ کردن از نظر جغرافیایی، تگ افراد و هشتگ گذاشتن در محتوای خود است. بیشتر اوقات، افراد از اکسپلور برای جستجوی هشتگ ها، مکان ها و حساب ها استفاده می کنند. یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام در حال حاضر این است که می توانید یک هشتگ خاص را در حال حاضر دنبال کنید. اگر هشتگ‌ها را به خوبی انتخاب کنید، افرادی که از آن هشتگ پیروی می کنند، محتوای شما را می توانند همیشه ببینند.

تگ های افراد همچنین راهی برای دستیابی به مخاطبان جدید برای شما فراهم می کند. پست شما در صفحه کاربر در زیر برگه “تگ شده” یا “tagged” ظاهر می شود. بنابراین، اگر رستوران، فروشگاه یا هر چیز دیگری را تگ کنید، هر کسی که به دنبال چنین مواردی است می‌تواند محتوای شما را نیز ببیند.هرچه دسترسی و تعامل بیشتری برای پست هایتان صورت گیرد، احتمال اینکه در اکسپلور اینستاگرام قرار گیرد بیشتر می شود. هشتگ‌ها، برچسب‌های جغرافیایی و تگ‌های افراد به شما کمک می‌کنند تا به افراد جدید دسترسی داشته باشید و تعامل خود را افزایش دهید.

5. به Insights خود توجه کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، ببینید کدام یک از محتوای شما را مخاطبین دوست داشته اند و بهترین راه برای انجام آن چیست؟ با بررسی تجزیه و تحلیل خود! می فهمید که ادامه مسیر باید چگونه باشد، مثلا اگر نوع خاصی از محتوا با ظاهر خاص خود بیشتر تعامل داشته اند، پس منتظر چه هستید؟! این نوع محتوا را بیشتر نشر دهیدهنگامی که Insights خود را مرور می کنید، ببینید کدام پست ها بیشترین reach، impression و تعامل را دارند. و به این نکات به ظاهر کوچک توجه کنید.

می‌توانید با رفتن به آن پست خاص در اینستاگرام و کلیک کردن روی «View Insights» بررسی کنید که آیا محتوای شما به اکسپلور رسیده است یا خیر. سپس این بخش به شما می گوید که میزان دسترسی و تعامل شما از اکسپلور چقدر بوده است. اگر متوجه شدید که زیاد است، شروع کنید به ایجاد محتوای بیشتر و بیشتر شبیه آنچه در اکسپلور وجود دارد.

6. تبلیغات اکسپلور اینستاگرام

آخرین راهکار دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام صرف پول برای تبلیغات نمایش محتوای شما در مقابل بیشترین تعداد کاربران ممکن بسیار مفید است. و اگر واقعاً می خواهید در اکسپلور باشید، می توانید به راحتی با خرید یک تبلیغ در اکسپلور این کار را با کمک خود اینستاگرام انجام دهید.اکنون، باید اشاره کنم که این تبلیغات شما را مستقیماً در شبکه فید اکسپلور نمی‌آورند، بلکه شما را در فید قابل پیمایش عکس‌ها و ویدیوها قرار می‌دهند که وقتی شخصی روی یک پست کلیک می‌کند ظاهر می‌شود.

ورود به اکسپلور اینستاگرام می تواند یک چالش باشد اما انجام آن غیرممکن نیست. اطمینان حاصل کنید که  Insights خود را بررسی می کنید، محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما قرار است با آن درگیر شوند، و استفاده از تگ های مرتبط به شما کمک می کند تا در اکسپلور و در چشم کاربران بیشتر و بیشتر قرار بگیرید.اگر در گذشته در اکسپلور بوده‌اید، مایلیم بدانیم برای بودن در آن چه کردید. ما را نیز مطلع سازید! و سعی کنید همین روند را حفظ کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا