کسب و کار محلیمجله اجتماعی

معرفی وسایل پنچرگیری دوچرخه در بازار ایران

دوچرخه سواری روشی اعجاب انگیز برای حفظ سلامتی و تناسب اندام است، چه برای ترددهای روزانه و چه برای گشت و گذار در طبیعت محل زندگی خود رکاب بزنید. همه دوچرخه سواران حرفه‌ای به ارزش کیت پنچرگیری دوچرخه واقفند چون پنچر شدن لاستیک دوچرخه اجتناب ناپذیر است. باتوجه به اینکه زمان در دوچرخه سواری از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل باید کیتی خریداری کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از آن بتوانید پنچری لاستیک دوچرخه را بگیرید.

خوشبختانه امروزه می‌توانید کیت‌های تعمیری فوق‌العاده‌ای را تهیه کنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیوب پنچر شده را وصله می‌زنند، سپس آنرا داخل لاستیک جا می‌اندازند و در انتها باد می‌کنند. ما بهترین تجهیزات پنجرگیری دوچرخه موجود از وصله پنجری خود چسب ساده گرفته تا کیت های مجهز به ابزارهای متعدد و حتی پمپ باد عرضه شده در فروشگاه‌های اینترنتی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا محصولی منطبق با نیازهای‌تان انتخاب کنید.

راهنمای خرید وسایل و کیت پنچرگیری دوچرخه

هیچ دوچرخه سواری از پنچری در امان نیست، چه افرادی که در تعطیلات آخر هفته به صورت تفننی دوچرخه سواری می‌کنند و چه دوچرخه سواران کوهستان. در این راهنمای خرید ساده، با تجهیزات ضروری پنچرگیری و همچنین چند توصیه در مورد ابزار اضافی که باعث تسهیل فرایند ترمیم تیوب پنچرشده می‌شوند آشنا خواهید شد.

پنچرگیری بدون چند وسیله ضروری امکانپذیر نخواهد بود

در صورت برخورداری از تجهیزات مورد نیاز، پنچرگیری تیوب برای هر دوچرخه سواری کار نسبتاً ساده‌ای خواهد بود البته هر چه بیشتر این کار را انجام دهید آنگاه اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد و این کار را بهتر انجام خواهید داد. اما برای اینکه از اعتماد به نفس اولیه برخوردار باشید لازم است که تجهیزات ضروری و ابتدایی را همراه خود داشته باشید تا با امنیت خاطر و بدون نگرانی درباره پنچری احتمالی رکاب بزنید.

کیت های پنچرگیری خیلی ساده، بسیار ارزان هستند اما طبیعتاً فاقد تمام وسایل مورد نیازند و باید خودتان چند وسیله ضروری را تهیه کنید. این نوع کیت‌ها دارای دست‌کم 4 وصله پنچرگیری، یک تیوب چسب پنچری، سمباده و کیف هستند،

کیت‌های مدرن اما وصله‌های پنچری خودچسب دارند که دیگر نیازی به چسب پنچرگیری نیست به همین دلیل کم‌حجم‌تر و سبک‌ترند و استفاده از آنها آسان‌تر است. این کیت‌ها مناسب دوچرخه سواران مبتدی هستند یا آنهایی که می‌خواهند بار بسیار کمی با خود حمل کنند.

این کیت‌های ساده ویژه دوچرخه سوارانی طراحی شده‌اند که هم‌اکنون دارای کیت مجهزترند اما برخی از وسایل مصرفی ضروری کیت‌شان به اتمام رسیده و باید آنها را جایگزین کنند. همچنین مناسب دوچرخه سوارانی هستند که ابزار مخصوص دوچرخه خود را قبلاً خریداری کرده‌اند و تنها به کیت پنچری ساده حاوی وسایل ضروری اولیه نیاز دارند.

حالا که با وسایل ضروری پنچرگیری دوچرخه آشنا شدید زمان آشنایی با سایر تجهیزات مفید می‌رسد

همواره امکان ارتقای کیت‌ها وجود دارد و لوازم پنچرگیری نیز از این قاعده مستثنی نیست چون بسیاری از برندها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از تمام تجهیزات اضافی در قالب یک کیت برخوردار باشید. در صورت برخورداری از کیت کامل محبوب همه خواهید شد اما در انتخاب خود دقت کنید.

وسیله‌ای برای علامت‌گذاری محل پنچری

هنگامی که کیت پنچرگیری می‌خرید، وسیله علامت‌گذاری معمولاً مداد شمعی یا گچ خواهد بود. وجود چنین وسیله‌ای باعث می‌شود که نقطه پنچری را که 10 دقیقه برای یافتن آن تلاش کردیده‌اید، گم نکنید. با استفاده از این وسیله به صورت واضح مشخص می‌شود که کدام ناحیه تیوپ را باید سمباده بزنید و سپس با چسب و وصله، سوراخ یا پارگی تیوب را ترمیم کنید.

همچنین از گچ برای صاف کردن باقی‌مانده چسب روی تیوب استفاده می‌شود که در هر صورت اطراف وصله پنچری بوجود خواهد آمد. انجام چنین کاری الزامی است چون باعث می‌شود که باقی‌مانده چسب به داخل لاستیک نچسبد چون اگر بچسبد، وصله پنچری شل شده و در نهایت پاره خواهد شد.

در صورت برخورداری از ابزار مناسب، خرابی والو مانع رکاب زدن نخواهد شد

خراب شدن والو تیوب به معنی نیاز به جایگزینی تیوب نیست. برخی از کیت‌های پنچرگیری از یک یا دو والو اضافی و همچنین ابزار آن برخوردارند.

وجود والو اضافی در کیت پنچرگیری تعویض والو دارای نشتی را با والو جدید امکانپذیر می‌کند که امتیاز ارزشمندی برای هر کیت پنچرگیری کامل به شمار می‌آید.

آچار چندکاره کیت پنچرگیری شما را بی‌رقیب خواهد کرد

آچار چندکاره نه تنها امکان جداسازی چرخ را از دوچرخه برای پنچرگیری مهیا می‌سازد بلکه قادر خواهید بود با استفاده از آن قسمت‌های مختلف دوچرخه را در صورت نیاز سفت یا شل کنید. مزیت این آچار زمانی که مشغول رکاب زدن هستید و دوچرخه‌ شما یا یکی از دوستان‌تان به تعمیر یا تنظیم نیاز پیدا می‌کند، بیشتری نمایان می‌شود.

آچار چندکاره معمولاً شامل یک سری آچار آلن، چند پیچ‌گوشتی، آچارهای استخوانی و احتمالا یک ست آچار بکس است. برخورداری از 16 ابزار در قالب وسیله‌ای که در جیب جا می‌شود باعث امنیت خاطر بیشتر شما حین رکاب زدن در مناطق دوردست می‌شود و مطمئن هستید که به دلیل نبود ابزار گیر نخواهید افتاد.

تیوب اضافه

بیایید فرض کنیم که برخی از بخش های دوچرخه شما خراب شده است یا حتی نمیتوانید پدال بزنید و می خواهید به خانه برگردید.  هرچند در نکات تعمیر دوچرخه اورژانسی توضیح داده ایم که با این مشکل و با شانژمان خودتان چطور کنار بیایید، اما اگر دوچرخه شما به هیچ طریقی نتواند به شما سواری دهد، پس باید همه مسیر را پیاده برگردید. برای همین همراه داشتن یک لاستیک مناسب سایز دوچرخه شما در هر سفری جزو ابزار ضروری تعمیر دوچرخه است.  شما در سرپایینی ها می توانید با یک دوچرخه که سیستم دنده اش خراب شده است حرکت کنید. یا حتی وقتی که طوقه لنگی دارد. اما با دوچرخه پنچر این موضوع خیلی خطرناک تر است.

پول و موبایل و کارت شناسایی

شاید به نظر این وسایل ابزار های تعمیر دوچرخه نیایند. اما شاید از بسیاری از ابزار های تعمیر دوچرخه در شرایطی که خیلی عجله دارید مهمتر هستند. هرگز خانه را بدون اینها ترک نکنید. همیشه پیش از ترک خانه این نکات را رعایت کنید:

حواس جمع باشید و به نزدیکانتان بگویید کجا می روید

مطمئن باشید که اگر حادثه ای رخ داد انتظارش را دارید.

ممکن است حمل کردن وسایل هنگام دوچرخه سواری مخصوصا در تور دوچرخه سواری سخت به نظر برسد. پس برای این کار یک کیف مناسب و کوچک بخرید و به محل مناسبی از دوچرخه وصلش کنید. فواید تلفن و کارت شناسایی مشخص است. همراه داشتن آنها نشان دهنده تعهد شما به کسانی است که دوستشان دارید و به این ترتیب خیالشان راحت تر خواهد بود. کارت بانکی هم گزینه خیلی خوبی است. اما اگر در مناطق روستایی دوچرخه سواری می کنید و دسترسی به باجه الکترونیک بانکی ندارید، پول از همه بهتر است.

نتیجه گیری

شاید به لیست فوق بسیاری از وسایل دیگر را نیز بتوان اضافه کرد. اما در حقیقت این وسایل از ضروری ترین وسایل هر دوچرخه سواری هستند که خانه را ترک می کند. به همراه داشتن حداقل های تعمیر دوچرخه به شما کمک می کند که با خیال آسوده دوچرخه سواری کنید و آموزش صحیح تکنیک های تعمیر دوچرخه نیز در این راستا بسیار می تواند شما را یاری کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا