مجله اجتماعیکسب و کار محلی

زمان کفسابی سنگ ساختمان

بهترین زمان کف سابی چه زمانی است؟

شاید در ذهن شما موضوعی پیش بیاید که بهترین زمان کفسابی سرامیک چه زمانی می تواند ؟ و چه وقت نیاز است که کار کف سابی صورت پذیرد و این موضوعی است که باید به آن توجه شود و نسبت به زمان مناسب آن اقدام کرد.

چه زمانی نیاز است که کف سابی صورت پذیرد ؟

در صورتی که ساختمان شما کف آن سنگ می باشد و در اثر عبور و مرور های مختلف و متداول سبب شده است که سنگ ساختمان شما درخشندگی و تمیزی اولیه خود را از دست بدهد که اصولا به آن کدر شدن و مات شدن می گویند که سنگ جلوه زیبایی خود را از دست می دهد در این مواقع نیاز است که سنگ های شما کف سابی صورت بگیرد.

البته باید این موضوع را هم گفت که فقط برای سطح های کف سنگ کفسابی صورت نمی گیرد بلکه برای سطح سرامیک ها ، بتن ها، موزاییک ها ، کفپوش های لیمنت و پارکت و پی وی سی و … خدمات کفسابی صورت می گیرد و در صورتی که سطح های شما دارای کدربودن و همچنین ظاهر اولیه خود را از دست داده است می توانید با یک کفسابی سطح مورد نظر را مانند روز اول کنید.

اگر سطح شما دارای لکه هایی است که در اثر بی توجهی و بی دقتی رخ داده مانند ریخته شدن چای ، قهوه ، آبمیوه ، سرکه ، آبلیمو، جوهر نمک ، اسید و … بر روی سطح که سبب شده است که سطح شما کدر شود می توانید با استفاده از یک کفسابی اصولی می توانید این لکه ها را از بین ببرید البته باید دقت و توجه داشته باشید که اگر با استفاده از روش های سنتی و خانگی بخواهید موارد را برطرف کنید در خیلی از مورد ها مشاهده شده است که سطح مورد نظر چه بسا تمیز نگردیده و بیشتر لکه را به دل سطح مورد نظر فرو رفته تا نتوان خیلی تمیز گردد ولی همکاران ما در مجموعه کفسابی ایران اقدام می کنند تا بتوانند سطح را به حالت اولیه تحویل دهند.

برای اینکه بخواهید کفسابی ساختمان صورت پذیرد باید حتما به موارد اصولی کار کفسابی توجه داشت چرا که ممکن است خدمات کفسابی به در اثر بی توجهی مجموعه اصول را رعایت نکند و از فرد بی تجربه ای برای انجام خدمات استفاده کند ولی در مجموعه کفسابی ایران تمامی افرادی که در مجموعه مشغول می باشند حداقل 5 سال تا 20 سال تجربه کاری دارند و آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیزمان می باشند.

خیلی مواقع ساختمان را کار بازسازی انجام می دهند و سبب می شود که ملات ساختمانی بر روی سطح ریخته شود که اگر این ملات ساختمانی بلافاصله تمیز نگردد موجب می شود که بر روی سطح جا انداخته و موجب شود که نتوان تمیز کرد و نیاز باشد که خدمات کفسابی آن را تمیز کند. با توجه به این که خدمات کفسابی سبب می شود که دیگر لکه های ملات از قبیل گچ و سیمان بر روی سطح نماند.

کف سابی در چند مرحله انجام می شود ؟

کف سابی برای سطح های مختلف مراحل مختلفی دارند که به هرکدام از این موارد در مقاله های مربوطه اشاره شده است مثلا برای سطح های بتن ، موزاییک ، سرامیک ، پارکت و لمینت و … مراحل متفاوت می باشد ولی در این مقاله ما به کلیت کار در مورد سطح سنگ اشاره می کنیم که کف سابی در چند مرحله انجام می شود ؟ برای اینکه بخواهید در مورد چگونگی انجام مراحل آشنا شوید در ادامه با ما همراه شوید.

1- مرحله اول برای اینکه سطح به صورت همسان دربیاید استفاده می شود و می توان گفت که سنگ را با لقمه ساب 30 یا 46 استفاده می شود و از آن برای ساب زدن استفاده می گردد که این لقمه ساب زبر می باشد تا پستی و بلندی ها را از بین ببرد.

2- از لقمه ساب های 80 و 60 برای ساب زدن استفاده می شود چرا که نیاز است مقداری از زبری سطح مورد نظر کاهش پیدا کند.

3-در صورتی که نیاز باشد تا بتوان رزین کاری صورت بگیرد باید از دو لقمه ساب 120 استفاده شود و و از آن برای انجام خدمات رزمی و بتونه برای سنگ انجام می‌گیرد.

4- در این مرحله باید از لقمه ساب 200 برای اجرای صیقلی کردن و براق کردن سطح سنگ استفاده شود و اگر بخواهیم برای درخشان تر کردن سنگها استفاده کنیم از لقمه ساب 200 استفاده می شود.

5- یکی دیگر از لقمه ساب هایی که به لقمه لاکی معروف می باشد برای از بین بردن خط و خش های سطح سنگ از لقمه ساب های قبلی استفاده میشود.

6- در مرحله ششم از رقم حساب 600 استفاده می گردد چرا که این شماره نسبت به شماره های قبلی نرم تر می باشد.

7-8- از لقمه ساب های 800 و ۳/۴ استفاده می گردد و برخی از همکاران ما در کفسابی که قیمت پایین تری می دهند از این لقمه ساب استفاده نمی کنند.

9-در مرحله نهم از نانو ساب استفاده می‌شود که برای جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به داخل سنگ ها و درزها استفاده می گردد و این مرحله با توجه به توافق صورت گرفته بین کارفرما و کف ساب صورت می‌گیرد و و اگر کارفرما تمایل داشته باشد این مرحله انجام خواهد گرفت ولی هزینه اضافی را شامل می شود که به کل پروژه اضافه می گردد.

خدمات کفسابی در تهران شامل کفسابی انواع کفپوش پارکت و لمینت توسط مجموعه کفسابی ایران انجام می گیرد که در آن چندین روش از بالا که گفته شده بود انجام نخواهد شد چرا که نیاز است خدمات به صورت متفاوتی شکل گیرد برای همین از دستگاه مخصوص به کفسابی پارکت و کفسابی لیمنت انجام می گیرد که کار کفسابی را انجام دهند.

همانطور که گفته شد خدمات کفسابی موزاییک هم متفاوت است ولی به ناچار برای عنوان نمونه انجام کار که چگونه انجام می گیرد خدمات به صورت متفاوت است و برای همین برای مشاهده انجام پروژه کفسابی موزاییک کافیست به مقاله مربوط به آن مراجعه گردد.

کفسابی و سنگ سابی

کفسابی به سابیدن سنگ با دستگاه کف سابی می گویند در این فرآیند در واقع یک لایه بسیار نازک از روی سنگ برداشته می شود و اگر سنگ به هر دلیل آسیب دیده باشد مانند روز اول و چه بسا بهتر از روز اول می شود با کفسابی می توان سنگ را براق و آینه ای کرد و ایرادات سنگ را رفع کرد. اگر سنگ شما به هر دلیلی سیاه شده باشد یا هر ماده ای روی سنگ چسبیده باشد با کفسابی قابل رفع است.  در واقع علت سیاه شدن اکثر سنگها زبر شدن سنگ در پی تماس با مواد شوینده است که با کفسابی مانند روز اول سیقلی و براق می شود.

مزایای کفسابی:

  • اگر سنگ شما دارای پستی و بلندی باشد کاملا رفع می شود(منظور پستی و بلندی هر سنگ نسبت به سنگ کناری خود است که با کفسابی کاملا رفع می شود)
  • تیرگی ها و مات شدن ناشی از اسید خوردگی و ریخته شده مایعات اسیدی مانند سرکه ، جوهر نمک و … رفع می شود و براق می شود و مثل روز اول می شود.
  • سنگ اگر کهنه باشد با کفسابی نوسازی و مثله روز اول می شود(چه بسا بهتر از روز اول)
  • کفسابی باعث براقیت فوق العاده سنگ می شود(کفسابی ایتالیایی)
  • کفسابی باعث ترمیم سوراخ ها و درزهای سنگ می شود (رزین ساب که البته شامل سوراخهای خیلی ریز نمی شود)
  • خط و خش های سنگ از بین می رود و سنگ کاملا براق و درخشان می شود.
  • کفسابی باعث می شود نظافت سنگ راحتتر انجام شود.
  • همچنین کفسابی باعث از بین رفتن بند کشی شده و باعث تقویت سنگ می شود و باعث می شود که سنگ دیگر لق نزند.
  • در برخی موارد روی سنگ سیمان و ملات ساختمانی ریخته می شود که برای از بین بردن سیمان روی سنگ از کفسابی استفاده می شود
  • اگر قسمتی از سنگ آسیب دیده باشد (سوراخ شده باشد یا پریده باشد) با کفسابی این سنگ ترمیم می شود برای این کار از رزین ساب برای پر کردن آن قسمت استفاده می شود.

توجه کنید که برای جلوگیری از پاشش آب لاستیک دور دستگاه گذاشته شده است و این دستگاه سه فاز می باشد با قدرت هفت و نیم اسب بخار (دستگاه تک فاز هم دقیقا همین شکل ولی کوچکتر است و باالطبع قدرت آن سه و نیم اسب بخار است) سنگ سابی برای هر سنگی لازم است زیرا سنگها بعد از مدتی معمولا در اثر مایعات اسیدی ، گرما ،سرما ، جرم ها و … آسیب میبینند و کدر می شوند و کار تعویض سنگ هزینه بسیار بالاتری دارد لذا با سنگ سابی این موارد قابل رفع است.

تعرفه کفسابی:

تعرفه کفسابی بر اساس هر متر مربع می باشد و بر اساس پارامتر های مختلفی قیمت گذاری می شود که مهم ترین آنها نوع سنگ است (متراژ محیط و محل کفسابی از عوامل مهم دیگر هستند) .

در کفسابی هر چه متراژ محیط بالاتر باشد قیمت تمام شده بر اساس متر مربع پایین تر خواهد بود و در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می شود (در متراژ خیلی پایین قیمت کفسابی بر حسب متر حساب نیست )به طور مثال شما شرایط را می گویید و کفساب کار بسته به نوع سنگ و محل کفسابی قیمتی را پیشنهاد می دهد که یا مورد توافق حاصل می شود و یا نه. البته قیمت این نوع کفسابی ها معمولا به قدری پایین است که فقط هزینه کارگر و رفت و آمد کفساب کار است.

کفسابی و عوامل موثر در قیمت سنگ سابی:

قیمت سنگ سابی بر اساس هر متر مربع است و بسته به پارامترهای مختلف قیمت آن متغیر است که به شرح عوامل موثر در قیمت کفسابی می پردازیم.

  • نوع سنگ: مهم ترین عامل موثر در قیمت سنگ سابی است . هر چه نوع سنگ نرم تر باشد قیمت کف سابی ارزان تر است سنگهایی مثل موزاییک و سرامیک و تراورتن و صلصالی قیمت تقریبا پایینی دارند و قیمت کفسابی گرانیت به دلیل سختی سنگ و دشواری کار بالاتر است
  • متراژ محیط :هر چه متراژ محیط بالاتر باشد کار برای کف ساب به صرفه تر است( به لحاظ هزینه کارگر و رفت و آمد مواد استفاده شده و …)بنابراین قیمت تمام شده پایین تر خواهد آمد اما در متراژهای خیلی پایین (زیر ۲۰ متر) قیمت به صورت کلی گفته می شود و دیگر کار به صورت متر حساب نیست.
  • محل کف سابی : اگر محل کفسابی در داخل شهر باشد قیمت کف سابی پایین تر است و اگر در بیرون شهر باشد قیمت اندکی بالاتر است
  • سابقه ساب خوردن سنگ: اگر سنگ قبلا ساب خورده باشد مسلما ایرادات کلی آن مانند ناهمواری و … رفع شده است بنابراین قیمت تمام شده در مرحله بعد پایینتر خواهد بود
  • میزان ایراد سنگ و یا انتظار کارفرما: قیمت سنگ سابی به انتظار کارفرما هم بستگی دارد بعضی از کارفرمایان ملاکشان فقط تمیزی سنگ یا بتن است که مسلما قیمت این نوع سابزنی پایین تر است اما بعضی از کارفرمایان می خواهند سنگ ترمیم شود(سوراخها و درزها گرفته شود) و خاصیت آینه ای بگیرد که قیمت این نوع سنگ سابی بالاتر خواهد بود
  • وجود یا عدم وجود برق سه فاز در محل کفسابی: کفسابی با دو نوع دستگاه تک فاز و سه فاز کفسابی قابل انجام است نوع سه فاز هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ سرعت کار کف سابی و هم به لحاظ قیمت نسبت به نوع تک فاز مزیت دارد . اگر در محل کف سابی آسانسور (آسانسور با برق سه فاز کار می کند)موجود باشد ما می توانیم کار شما را با دستگاه سه فاز انجام دهیم.

هزینه کفسابی پله:

سنگ سابی پله معمولا زمانی استفاده می شود که روی راه پله مواد اسیدی مثل سرکه و آبلیمو ترشیجات ریخته شده و یا قصد تعویض موکت روی پله را داشته باشیم (که معمولا چسب و سایر مواد به سطح پله می چسبد)

معمولا پله نو را کفسابی نمی کنند زیرا ساب کارخانه با کیفیت ترین ساب برای سنگ پله است و پله های معیوب کفسابی می شوند

هزینه سنگ سابی پله در تعداد پایین (زیر ۲۰ عدد) کلی است و توافقی است و چون قیمت چشمگیری ندارد قانون خاصی هم ندارد و شما صرفا دستمزد کارگر را می پردازید اما در تعداد بالا به صورت تکی محاسبه می شود.

کفسابی ایتالیایی چیست؟

کفسابی ایتالیایی بهترین نوع از کفسابی است که سنگ شما را مثله آینه و شیشه می کند به همین دلیل در عموم به کفسابی آینه ای مشهور است البته کفسابی ایتالیایی یکی از ساب های کلی کفسابی است . یعنی به طور معمول در همه کفسابی ها از ساب ایتالیایی استفاده می شود که جهت براقی فوق العاده سنگ از آن استفاده می شود(البته برخی ممکن است به علت پایین آمدن هزینه نهایی این ساب را انجام ندهند به همین علت زیر بار قیمت پایینتر از عرف نروید)

کفسابی ایتالیایی به همراه چسب سنگ (که هزینه آن به طور عرف به عهده کارفرماست که می توانید با ما هماهنگ کنید تا چسب سنگ را خودمان بگیریم و در آخر کار تسویه کنیم)و یا دوغاب(ترکیب سیمان سفید و خاک سنگ به همراه آب را دوغاب میگویند) برای پر کردن درزها استفاده می شود که اگر سنگتان دارای درز زیادی نیست و مایل به صرف هزینه زیادی نیستید این نوع از پرکردن درز پیشنهاد می شود اما اگر کار خیلی خوب و در حد عالی میخواهید به شما توصیه می کنیم تا از رزین ساب استفاده کنید.

رزین ساب چیست؟

نکته: در پولیش های براق کننده سنگ ایرانی نام رزین سنگ درج شده این موضوع باعث شده که رزین ساب با براق کنندگی (ساب ایتالیایی)اشتباه گرفته شود.

رزین ساب زمانی استفاده می شود که سنگ شما دارای شکاف ، درز، یا سوراخ باشد ما در کفسابی ایران این درزها را با استفاده از مواد مخصوصی می گیریم که به آن رزین می گویند(رزین با بتونه کاملا فرق دارد زیرا رزین از جنس سنگ است) . رزین معمولا هم رنگ سنگ است و باعث ترمیم سنگ می شود.رزین ساب شامل دو مرحله است که معمولا یک روز برای رزین کاری و روز بعد برای سایر مراحل ساب سنگ البته اگر حجم کار کم باشد رزین ساب می تواند یکروزه انجام شود. هزینه رزین به طور عرف به عهده کارفرماست.

قیمت رزین ساب از کفسابی معمولی بالاتر است به دلیل رزین استفاده شده و اینکه رزین ساب حداقل دو روز زمان می برد که یک روز رزین کاری است و روز دیگر کفسابی در واقع رزین ساب هم جزیی از پروسه ۸ مرحله ای سنگ سابی می شود

رزین ساب برای سنگ تراورتن اکیدا توصیه می شود زیرا این سنگ کرم رنگ که بیشتر در نمای ساختمان استفاده می شود معمولا دارای سوراخهایی است که با ساب خوردن این سوراخها می تواند افزایش یابد بنابراین برای سنگ تراورتن توصیه می شود از رزین ساب استفاده شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا