کسب و کار محلیمجله عمومی

راهدرب های اتوماتیک، راهبند و جک پارکینگ، سه مورد از پرکاربردترین امکانات روزمره!

هرکدام از تولیدات سیستمهای امنیتی در حال افزایش ما برای مقاومت در برابر نیروهای ضربه بالا طراحی شده و آزمایش شده اند و در همه شرایط محیطی با قدرت و آرامش و سرعت کار می کنند. آنها همچنین به عنوان بیسهای امنیتی در حال افزایش شناخته می شوند و کاربرد آنها شامل مناطقی با ترافیک زیاد است که استقرار و عقب نشینی با فرکانس بیشتر است.

راهبندهای ستونی در برابر ضربه و فشار دارای مقاومت بالایی هستند و قادر به متوقف کردن و متلاشی نمودن اتومبیل های غیر مجاز که با سرعت زیاد قصد ورود به اماکن حفاظت شده را دارند می باشد. انواع راهبند ستونی معمولی و تقویت شده قادر به توقف خودروهایی با سرعت 50 تا 80 کیلومتر در ساعت هستند. ضخامت استوانه محرک و نوع آلیاژ تولیدی نیز روی استحکام راهبند تاثیر دارد.

پک قفل مقابل برقی برای درب ضد سرقت

از راهبندها در مکان­های عمومی شلوغ برای نظم دادن و کنترل سرعت وسایل نقلیه استفاده می­شود که در صورت هرگونه مشکلی حتما باید تعمیر شود و در صورت غفلت می تواند آسیب های جبران ناپزیری وارد کند. فروش راهبند پارکینگ بنابر استفاده و مدل آن آمار مختلفی دارد و همچنین تقاضا برای تهیه راهبند پارکینگ نسبت به بقیه راهبندها بیشتر می باشد. شناسایی راهبند استاندارد و داشتن اطلاعات کافی در زمینه فروش راهبند پارکینگ نقش مهمی در امنیت این فضاها دارد.

محتویات جعبه شامل: یک عدد کابینت با موتور

به عبارت دیگر راهبندهای بازویی مقامت چندانی در برابر برخورد با وسایل نقلیه ندارند و در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگری از راهبند با مقاومت بالا در برابر برخورد استفاده شود که به راهبند ضد تهاجم یا راهبند ستونی شناخته میشوند . این راهبند با به کار گیری یک سیستم هیدرولیکی میتواند نیزه هارا از زمین خارج کرده و لاستیک وسایل نقلیه را منهدم کند و مانع ادامه حرکت وسایل نقلیه شود.

این سره نیزه ها از جنس فولاد آب دیده بوده و با ارتفاع 10 تا 40 سانتی متر موجود است.این راه بند با توجه به نیاز و محل قرار گیری میتواند عرض طول و یا حتی ارتفاع متفاوتی داشته باشد. موتور راهبند برقی بتا سری B-400 دارای توان مصرفی 90 وات بوده که قادر است بوم 6 متری را در 6 ثانیه و تا حداکثر زاویه 90 درجه باز و بسته نماید. مدار الکترونیکی این محصول با ولتاژ 220 کار می کند که با کلاس حفاظتی IP44 قادر به تحمل برودت 20- و حرارت 50 درجه سانتیگراد می باشد.

مهم ترین اجزای یک راهبند

نکته دوم – محل احداث فونداسیون تا حد امکان به اتاق و کیوسک نگهبانی نزدیک باشد. هم استفاده میشود.بنابراین با استفاده از این چشمی اینه کوچک و مخصوصی را در طرف دیگر قرار داده و ان را با چشمی اصلی تنظیم میکنیم. به عبارت ساده طبق قانون الکترومغناطیس در اطراف هر سیم حامل جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که اندازه آن متناسب با شدت جریان الکتریکی می باشد.

حال اگر یک جسم فلزی در این میدان مغناطیسی قرار گیرد، خطوط میدان مغناطیسی تغییر یافته و در نتیجه جریان عبوری از سیم تغییر می کند. حال اگر سیم را به صوت حلقه قرار دهیم اثر میدان مغناطیسی تشدید شده و در نتیجه حضور جسم فلزی درون میدان مغناطیسی تغییر جریان بزرگتری ایجاد می کند.

به کلیه راهبند هایی که ورود و خروج وسائل نقلیه یا اشخاص را از دسترس افراد خارج کرده و مبتنی بر تشخیص سیستم برد اتوماتیک راهبند می باشد، راهبند اتوماتیک یا برقی میگویند. در مکان هایی که علاوه بر کنترل رفت و آمد امنیت مکان تحت الحفظ نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد نظیر ارگان های نظامی و سفارت خانه ها می بایست از راهبند ستونی استفاده شود .

ضخامت بدنه بولارد ماکزیمم ۲۰ میلی متر به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر از سطح زمین می باشد و بعلاوه ۴۰ سانتی متر آن داخل زمین است تا در صورت برخورد خودرو با بولارد بتواند به راحتی وسیله نقلیه را کاملا درجا متوقف نماید. راهبند شرکت فک FAAC دارای چند مدل مختلف می باشند که هر کدام از آنها نسبت به کارایی مختلفی که دارند در مکان های متفاوت استفاده می شود.

انواع برند راهبند اتوماتیک

برخی از تولیدکنندگان برای تطابق بهتر محصولاتشان با مکان‌های مختلف از بازوی تلسکوپی استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود به راحتی بتوان راه بند را در مکان‌های مختلف نصب کرد. در این‌گونه مکان‌ها ورودی می‌تواند 5 متر باشد درحالی‌که ارتفاع سقف کمتر از 3 متر باشد، پس بازو نمی‌تواند تا زاویه 90 درجه بالا رود. برای حل این مشکل تولیدکنندگان بازوهای تاشونده را روانه بازار کرده‌اند.

افتخار دارد به عنوان نمایندگی انواع برندهای مطرح ایرانی و اروپایی راهبند اتوماتیک پارکینگ کشور با گارانتی اصلی آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت محصول با واحد فروش و کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. در این مقاله سعی داریم به شما اطلاعاتی در جهت خرید راهبند اتوماتیک مناسب قرار دهیم تا بتوانید بهترین راهبند اتوماتیک با شرایط پارکینگ خود انتخاب نمایید و حداکثر بازدهی و کارایی را از راهبند انتخابی خود داشته باشید.

شما می‌توانید با خرید راهبند از این سایت نصب و راه‌اندازی راهبند خود را نیز به ما بسپارید. برای خرید راهبند هیدرولیکی می‌توانید با سایت تجهیزات ترافیک نارون تماس بگیرید و سفارش بدهید. با توجه به برخورد خودرو با ستون داخل پارکینگ، ضربه گیر ستون از برخورد مستقیم و ایجاد خسارت جلوگیری می‌کند. ضربه گیرستون معرفی شده دارای یک ورق آلمنیومی در زیر ضربه گیر ستون است که علاوه بر محافظت از خودرو، از آسیب رسیدن به ستون نیز جلوگیری می‌کند.

قدرت بولارد تا اندازه ای است که نوع قدرتمند بولاردهای می توانند ماشین های سنگین با وزن 5 تن با سرعت 50 کیلومتر را منهدم کرده اجازه عبور ندهند. درصورتی که کنجکاو هستید درمورد این راهبندهای امنیتی بیشتر بدانید می‌توانید در وب جستجو کرده و ویدئوهای تست فنی نوع ستونی یا بولارد را مشاهده نمایید. این راهبندها نیز قبلا به معرفی آن ها پرداخته ایم و دراین بخش تنها به عنوان یک راهبند امنیتی می خواهیم به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم.

راهبند ها میتوانند در نقاط پر تردد مانند رمپ ورودی دانشگاه، عوارضی بزرگراه, پارکینگهای عمومی, ورودی اداره، کارخانه، پاساژ، پادگان، مجتمع های مسکونی اداری, شرکت کنترل ترافیک, موانع سرقت و امور انتظامی شهری مورد استفاده قرار میگیرند. راهبند سطحی یک محصول کاملا انتحاری و امنیتی است که دارای قدرت ضربه پذیری بسیار بالایی می باشد. این راهبندها به صورت کاملا مهندسی وطبق استانداردهای نظامی بازدارنده طراحی و ساخته شده اند و برای ساخت آن ها از متریال فوق خاص ضد تروریسم به همراه ورقه های فولادی به کار برده اند.

ویژگی های راهبند پارکینگ

لازم به ذکر است در صورتیکه ناگزیر به کابل کشی روکار هستید مسیر کابل کشی را طوری انتخاب کنید که در معرض برخورد پای عابر پیاده و یا چرخ وسایل نقلیه نباشد. برای ایجاد قدرت بیشتر در نگهداری مسیر ، در انتهای این راهبند لنگر و یا قسمتی اضافی را در نظر گرفته اند تا به کمک وزن آن مانع دارای قدرت بیشتری گردیده و بصورتی بسیار بهتری قادر به اعمال کنترل بر روی مسیر باشد. همان طور که در ابتدا گفتیم راهبند پارک خودرو بمنظور اعمال کنترل بر روی قسمت های دارای دسترسی به منطقه پارک خودرو، محدوده های ارائه خدمات خودرو، و یا محدوده هایی که به منظوری خاص قرار است مسدود گردد، بکار گرفته می شود.

لوازم و تجهیزات

آنها به گونه ای نصب می شوند که وسایل نقلیه از هر نوع و هر اندازه ای باید از آنها عبور کنند که آنها را به یک راه حل یک برای همه تبدیل می کند. راهبندها نقش مهمی در حفظ جان عابرین پیاده نیز دارند زمانی که ترمز اتومبیل بریده شود که این یک اتفاق تصادفی است و یا از روی عمد کسی بخواهد با سرعت وارد محدوده حفاظتی که پر از تردد عابرین پیاده است، بشود، راهبند مانند سد از ورود آن اتومبیل جلوگیری می کند.

موتور راهبند اتوماتیک به دو صورت هیدرولیک و الکتروموتور وجود دارد که نوع هیدرولیک آن برای تردد های بسیار بالا و الکترومتور برای تردد های کمتر استفاده میشود ،همچنین متور راهبند در دو ولتاژ ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت وجود دارد. لازم به ذکر است موارد بیان شده در فوق درخصوص کاربرد لوپ دتکتور برای کنترل حرکت راهبند، در مورد سایر درب های اتوماتیک مانند درب های پارکینگ لولایی و ریلی (کشویی) و بولارد (راهبند ستونی) نیز قابل اجرا می باشد.

راهبند میله ای

در بیشتر موارد میزان نیاز امنیتی شما نوع راهبندی را که نصب خواهید کرد تعیین می‌کند. در زمینه سیستم های کنترل عبور و مرور و بخصوص راهبندها نیز از لوپ دتکتور استفاده می شود. به عنوان مثال در پارکینگ های مجهز به سیستم کنترل ورود که نیاز به خروج بدون بازرسی (خروج آزاد) دارند، یک لوپ پیش از راهبند در زمین کار گذاشته می شود تا به محض نزدیک شدن خودرو به راهبند، سیستم لوپ دتکتور حضور وسیله نقلیه را تشخیص داده و به مرکز کنترل راهبند فرمان باز کردن مسیر عبور را صادر کند.

راهبند بتا 300 یا دولوکس مدل لوکس شرکت بتا میباشد.این راهبند 220 ولت و الکتروموتور است و ظاهر زیبایی نسبت به مدل 400 این شرکت دارد.راهبند اتوماتیک بتا 300 دارای بازوی 5 متری است ودرکنار بدنه راهبند 2 ردیف LED ودر بالای راهبند نیز فلاشر وجود دارد. قیمت راهبند ستونی به دلیل امنیت و اطمینان بالا و دار بودن ساختاری خیلی محکم نسبتاً بالاتر راهبندهای مشابه می باشد. راهبند ستونی برقی یا همان راهبند بولارد به صورت کاملاً اتوماتیک کار خود را انجام می‌دهد و ماندگاری بالایی در برابر ضربه دارد.

ایران راهبند با وجود چندین پروژه موفق در حوضه راهبند مکانیزه پارکینگی می توان یکی از بهترین شرکت ها برای خرید و نصب راه بند در شهر شیراز باشد . امروزه با زیاد شدن حجم تردد ماشین ها به پارکینگ ها امکان استفاده از راه بند های دستی به صفر می رسد زمان مهمترین فاکتور برای انسان ها است و اگر مدت زمان طولانی پشت صف پارکینگ بمونن برای آنها بسیار آزار دهنده است .

جنس این سازه فلزی از آلیاژ ورق فولادی با رنگ الکترو استاتیک است که از بهترین آلیاژ های موجود در بازار ساخته شده است تا محصولی با کیفیت و در عین حال زیبا در اختیار هموطنان عزیزمان قرار بگیرد. یکی از مهمترین نقش های راه بند در ورودی مجموعه ، جنبه بازدارندگی و هشدار به تردد وسایل نقلیه می باشد .

در میان انواع تولیدات راهبند های کمپانی BFT محصولی جدید با قابلیت های نوین به چشم میخورد که با نام تجاری راهبند جیوتو بی اف تی Giotto به بازار عرضه شده است. بولارد یا همان راهبند ستونی که در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید میشود شامل یک یا چند ستون است که برای مسدود کردن راه مورد استفاده قرار میگیرد. راهبند ستونی اتوماتیک که تشکیل شده از چندین ستون استوانه ای و یا مکعبی است به کمک نیروی هیدرولیکی در زمین بالا و پایین میرود و راه را مسدود یا باز میکند.

راهبند ها قابلیت ارتباط با که با کلیه دستگاه های اکسس کنترل ، دوربین پلاک خوان و … لوازم کنترل تردد را دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی راهبند فراهم است. در ادامه به سیستم های کنترل ترددی که امکان اتصال به راهبند ها را دارند و منجر به اتوماتیک و هوشمند شدن بیشتر سیستم کنترل تردد ورودی شما میشوند می‌پردازیم.

بهتر است راهبند برقی پارکینگی برای مکان هایی استفاده شود که دارای اتاقک نگهبانی می باشند. زیرا راهبند برقی دستگاهی است که تنها وظیفه کنترل تردد را دارد و نمی تواند مانعی برای تردد محسوب شود بهتر است جهت نظارت دقیق تر بر تردد از نگهبان استفاده گردد. در مقالات گذشته تعدادی از انواع راهبند ها را معرفی کردیم حال قصد داریم تا با راهبند های جدیدتری آشنا شویم . تعمیرکاران شرکت الودر تعمیر انواع راهبند پارکینگی صنعتی هوشمند را در تهران ، انجام می دهند.

راهبند هایی با سرعت بالا، برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در ورودی و خروجی ها، راه حل خوبی را ارائه می دهند. مقاوم در برابر تغییرات جوی از منفی 10 تا مثبت 55 درجه سانتی گراد این امکان را فراهم کرده تا در تمامی شرایط اقلیمی این راهبند BFT کارایی داشته باشد .از نکات مثبت راهبند بی اف تی مدل STOPPY قابلیت فرمان از روی ریموت یا کارت خوان است و از طرف دیگر قابلیت ضد آب و گردوغبار بودن این برند برتر اروپایی است.

راهبند فک مدل B680H HYBRID 24V قابلیت اتصال به دستگاه های کارت خوان، پلاک خوان، ریموت کنترل و… راهبند ها سیستمی دارند به نام سیستم برخورد که بدین گونه عمل میکند که وقتی شی و جسمی زیر راهبند باشد با سنسور هایی که در راهبند قرار داده شده است . این ابزار مانع را تشخیص داده و میله بالا میرود تا خودرو مورد نظر و آن جسم از آن عبور کند.

مزیت وجود این دوربین­های مدار بسته ثبت پلاک تمامی خودروهاست که در صورت بوجود آمدن مشکل بویژه در پارکینگ­های عمومی، براحتی می­توان به آن رسیدگی کرد. این نوع راهبند ها، ارزانتر از سایر راهبندها بوده اما برای حجم زیاد عبور و مرور مناسب نیستند و لازم است که هزینه بیشتری استفاده کرده و مدل بهتری خریداری نمایید.

ساختار فنی راهبند الکترومکانیک 220 ولت بدین صورت است که دارای موتور و گیربکس است و موتورش از نوع ولتاژ 220 ولت می‌باشد. جدید ترین نسل راهبندهای بازویی که به منظور رفع نواقص دو سری راهبند قبل ارائه شدند راهبندهای الکترومکانیک 24 ولت هستند که هیچگونه محدودیت ترددی ندارند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا