مجله علمی و پزشکی

رژیم غذایی پرفیبر ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

ارش شفاف به نقل از سایت دیلی، مشخص شده است که مصرف فیبر رای سیستم گوارشی بسیار مهم است و همچنین دواری وار. اکنون، واهدی در ال ظهور است نشان می دهد فیبر رای مغز سالم نیز مفید است. ر مطالعه جدید، ژاپنی نشان داد که رژیم غذایی برای رژیم غذایی زوال عقل مرتبط است.

ر مطالعه در مطالعه بزرگ، بیش از 3500 بزرگسال ژاپنی در بررسی رژیم غذایی شرکت کردند و سپس به مدت دو دهه پیگیری رفتارار. نتایج نشان داد رگسالانی که ر ری مصرف می‌کردند، به ویژه فی محلول، کمتر در معرض دید به زوال عقل بودند. این یافته‌ها ممکن است به چندات بین روده و مغز مربوط باشد.

روفسور «کازوماسا اماگیشی»، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «زوال عقل یک بیماری مخرب است که معمولاً نیاز به مراقبت دارد. رخی از تحقیقات اخیر نشان می دهد فیبر ایی ممکن است نقش پیشگیرانه ای داشته باشد. ما این موضوع را با استفاده از اده‌هایی که از اران بزرگ‌تر برای مطالعه‌ای که شروع می‌شود با رو به رو شد.

راکت‌کاران نظرسنجی‌هایی را تکمیل کردند که رژیم غذایی آنها را بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۹ ارزیابی کردند. نها موماً الم و بین ۴۰ ا سال سن اشتند. نها از سال 1999 در 2020 مورد بررسی قرار گرفتن مشخص می شود که آنها به وال عقل مبتلا شده اند.

مبلغ داده‌ها را از مجموع ۳۷۳۹ رد بالغ بر اساس میزان فیبر موجود در رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم می‌کنند. گروه‌هایی نها ریافتند که میزان مصرف‌شان از میزان مصرف‌شان بالاتر است.

این مضمون بررسی می‌شود که تفاوت‌هایی برای دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبرهای محلول و نامحلول. رهای محلول که رهایی مانند جو و حبوبات می‌شوند، رای‌های مفیدی که می‌توانند زندگی کنند و همچند و همچنر شوند. رهای نامحلول موجود در لات کامل، سبزیجات و برخی مواد غذایی دیگر برای سلامت روده مهم هستند. محققین دریافتند که ارتباط بین مصرف فیبر و زوال عقل برای فیبرهای محلول بارزتر است.

روفسور اماگیشی می‌گوید: «مکانیسم در حال حاضر ناشناخته هستند، اما ممکن است امل فعل و انفعالاتی باشد که بین روده باشد. این احتمال وجود دارد که فیبر محلول ترکیبی از باکتری‌های روده را تنظیم کند. این ترکیب ممکن است بر روی عصبی ر ارد، که رع زوال عقل نقش دارد. مچنین ممکن است فیبر رژیمی، سایر وامل خطر وال عقل مانند بدن، ارخون، لیپیدها و سطوح گلوکز را کاهش دهد.»

مصرف در بسیاری از ورها، بسیار از مردم فیبر متری نسبت وصیه متخصصان تغذیه مصرف می‌کنند. ا ویق ادات ایی سالم با فیبر ایی بالا، ممکن است رخ دهد زوال عقل را کاهش داد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا