مجله علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

به گزارش شفاف شروین شکوهی در خصوص افزایش آمار مبتلایان به اومیکرون، گفت: در حال حاضر حاضر هر مریضی که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می کند، اولین تشخیص و درمان را به اومیکرون می دهد و باید دوران قرنطینه خود را در منزل طی کند.

وی با اشاره به این که افراد سرماخورده نیازی به تست کردن ندارند، اشتباه می شود گفت: به دلیل اینکه 50 درصد تست ها با رو به رو می شوند و همچنین با توجه به این که آنها را آزمایش نمی کند به دلیل اشتباه رخ می دهد که خود را قرنطینه نمی کند بنابراین. نیاز است همه رماخوردگی‌ها اومیکرون تلقی شده و مدت لازم را برای قرنطینه طی نند.

شکوهی با اشاره به کیتهای اومیکرون با دلتا فرقی ندارد، افزودن: تستی از بیماران به اومیکرون هیچ تفاوتی با سویه های دیگر ندارد و همان تست تشخیصی است که گفته می شود اومیکرون نیاز به تست خاصیت دارد.

بیمارستان عفونی لقمان حکیم گفت: افزایش آمار مبتلایان روزانه در آمریکا و اروپا نشان می دهد که اومیکرون بسیار بالاست بنابراین لازم است به منظور حفظ سلامت مردم قوانین اجرا شود و تا زمانی که مدارس حضور داشته باشند، سینماها باز هستند. و رایط عادی تلقی شود، با افزایش روزانه آمار مبتلایان رو به رو شود.

وی اظهار داشت: نباید اومیکرون را ساده گرفت و مین ساده انگاری‌ها باعث ابتلا به یک روزه از سه هزار نر شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تأثیر زیادی در کاهش و میرها دارد،: واکسیناسیون علیه افزایش تعداد زیادی از مرگ و میرها را کاهش می دهد، اما اگر بگوییم مرگ و میر کاهش می یابد. وجود نمی‌آید، استدلال منطقی نیست و در ولانی مدت زمان افزایش بیماران را می‌بینیم.

وهی: اومیکرون جدا افته نیست و باید گفت که سویه های قبلی با آن مصرف شود و فقط احتمال کشندگی نا .

مدت مان قرنطینه مبتلایان به اومیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه اومیکرون تاکید کرد: در آمریکا به دلیل رانندگی بیش از یک میلیون در روز، تعداد روزهای مورد نیاز قرنطینه را با علائم خفیف 5 روز و با علائم شدید 10 روز اعلام کردند و برای این است که حضور افراد در محل را داشته باشند. کار را مدیریت کند اما نمی توانم چند روز برای قرنطینه کافی باشد، بنابراین باید افراد تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند تا از این بیماری جلوگیری و انتقال قطع شود.

متخصصان بیماری های عفونی با اشاره به اینکه نباید جان مردم را به بازی گرفت گفت: شاید درصد از بیماران مبتلا به ویروس سرماخوردگی گرفتار اومیکرون نباشند اما برای قطع رابطه به همه توصیه ها می توان گفت که با کوچکترین علائم سرماخوردگی خود را قرنطینه کنند و نیازی به تست کنند. ندارند.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به گزارش به طور حتم چند برابر آمار اعلام شده چرا که این آمار فقط مربوط به افراد است که تست می شود مثبت است و با در نظر گرفتن 50 درصد خطای تست ها می توانم بگوییم آمار خیلی بیشتر از اینهاست.

وهی اکید کرد: طی و هفته آینده یک انفجار آمار ری‌ها می‌شویم و از این روزها و ماه بدی را در م پی خاشت.

تعداد بیماران عفونی لقمان حکیم: تعداد مرگ و میرها در این سویه کمتر از دلتاست اما تعداد مبتلایان برابر دلتا می شوند بنابراین آمار مبتلایان و بیمارانی که می توانند وحشتناک شوند.

رورت از سرگیری‌ها

شکوهی در خصوص کودکانی نیز گفت: کودکان و دانش‌آموزان بزرگترین منشأ در خانواده هستند بنابراین باید دانش‌آموزان حتماً حضوری در مدرسه بروند اشتباه کنند. مه می‌دانیم که موزش حضوری خیلی خوب است اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی درباره واکسیناسیون کودکان نیز عنوان کرد: توصیه می‌شود والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

و هیأت لمی دانشگاه لوم پزشکی شهید بهشتی اکید کرد: مگر ر آمریکا و اروپا کسی واکسن نزده! آنها هم واکسن زده اند اما تعداد مبتلایان به اومیکرون در این کشور بسیار بالاست و این ماست آینده است که باید با تمهیدات، سطوح پایین و سطوح لازم با شیب کمتر به این آینده برسیم تا سیستم درمانی ممکن نباشد. ما نمی‌توانیم لوی مبتلایان را بگیریم اما می‌شود شیب را کمتر کرد.

شکوهی در ویژه پیک ششم نیز گفت: در پیک 4 و 5 همه موارد این را زودتر گفتیم قبل از اینکه به پیک بر روی پیک و برای پیک ششم نیز صحبتهای علمی لازم انجام شود و امیدوارم تصمیم زودتر درستی درباره محدودیت ها داشته باشد چرا که در غیر این صورت می شود. ورت ساده انگاری‌ها، ماه‌های را در پیش واهیم داشت.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا