مجله عمومی

کلاف سردرگم اخذ مالیات بر خانه‌های خالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله رز

مهدی طغیانی – یکی از اعضای مجله رز کمیسیون اقتصادی معظم له در خصوص برنامه مالیاتی امشب از خانه های خالی، گفت: مردم گلایه دارند که چرا برای تنظیم روند افزایش قیمت مسکن در کشور، خانه های خالی ارائه نمی شود.
وی افزود: در گذشته مالیاتی برای ممانعت از خانه های خالی وجود نداشت به همین دلیل مجلس یازدهم به دنبال شناسایی و جلوگیری از خانه های خالی به عنوان مالیات بود.
طغیانی گفت: متن ساماندهی خانه های خالی است و دولت به دنبال درآمدزایی از خانه های خالی نیست.
مهدی طغیانی گفت: سامانه املاک و مسکن و ثبت نام ها جدی گرفته نشده است. یافتن خانه های خالی دشوار است مگر اینکه همه مردان در این سیستم توصیف شوند. زیرا اساس قانون یک اعلامیه از خود است.
یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برای این قانون اقدامات اجرایی پیش بینی شده است اما مبنای خوداظهاری است.

مالک و دارایی های فردی باید مشمول مالیات شوند
علی رستم پور – مدیرکل دفتر مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی گفت: 3 هزار و 700 واحد خالی گزارش شده و به وزارت راه و شهرسازی دستور تغییر مصوبه داده شده است.
وی افزود: تعداد مالیات های خالی در منازل یکی از مشکلاتی است که اجرای این قوانین را با مشکل مواجه کرده است.
رستم پور گفت: قوانین عملی مانع از اخذ مالیات از خانه های خالی نشد و همین موضوع باعث تصویب قانون جدید شد.
رگولاتوری و مدیرکل امور مالیاتی سازمان افزود: برای دریافت مالیات باید مشخصات مالک و ملک مشخص شود و زمانی که این دو قسمت تعریف شد، فرم های مالیاتی می دهیم.

به خانه های خالی رسیدیم / پایه و اساس خوداظهاری است
اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصادی مسکن نیز در خصوص اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: بر اساس قانون مصوب دولت در پایان آذرماه اخطار موقت صادر شد. اساس خوداظهاری است. طبق قانون قبلی، پیام هایی برای صاحبان خانه ارسال می شد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: سازمان امور مالیاتی بنا به دلایلی نمی تواند اطلاعات استفاده لحظه ای و بیکاری موجود در سامانه املاک و مسکن را تایید کند.
وی افزود: ده ها هزار و 170 میلیون خانه خالی را به اداره مالیات ارسال کرده اند که این موضوع به دلیل اینکه اطلاعات ارسالی بر اساس اظهارات خود مالکان نبوده است.
مدیرکل دفتر اقتصادی فعلی گفت: خانه‌های خالی ظرف چند هفته آینده اطلاعات مشخصی دریافت خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا