اقتصادی

تصفیه‌خانه کلاردشت اجرایی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد برارزاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین از شروع عملیات اجرایی پروژه ارتقای تصفیه خانه کلاردشت و بیرون بشم با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به زودی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با هدف ارتقای کیفیت و کمیت تصفیه آب شرب، رفع کمبود آب و نیز بهره مندی مردم بیشتری از این نعمت بی بدیل الهی با احداث یک باب مخزن هزار متر مکعبی، ساخت واحد لخته سازی تصفیه خانه، احداث واحد فیلتراسیون تندرو باز ثقلی، نصب واحدهای زلال سازی همچنین احداث حوضچه‌های بتنی، حوضچه مقسم بتنی و بازسازی ۲۰۰ متر جاده دسترسی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با بهره برداری از پروژه ارتقای تصفیه خانه کلاردشت و بیرون بشم بیش از ۵۰ هزار نفر مردم منطقه از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران با تشریح عملیات اجرایی پروژه ارتقا و افزایش ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابلسر، از بهره مندی ۶۴ هزار نفر از مزایای این تصفیه خانه خبر داد.

وی با اشاره به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و نیاز این استان در راستای حفظ محیط زیست سالم اظهار داشت: ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهر بابلسر با عملیاتی شامل احداث دو واحد کانال دانه گیری با هوادهی، دو واحد حوض‌های بیولوژیک، یک واحد تانک ته نشینی ثانویه به همراه حوضچه شیر تلسکوپی، ساخت واحد تلمبه خانه برگشت داخلی فاضلاب، پکیج سیستم تزریق ماده شیمیایی، مخزن ذخیره لجن و واحد تغلیظ کننده همچنین احداث ایستگاه پمپاژ جهت انتقال لجن تغلیظ شده، دو واحد هاضم هوازی لجن، ایستگاه پمپاژ لجن هضم شده به بلت فیلتر پرس، ایستگاه پمپاژ و پکیج فیلتراسیون و نیز ذخیره پساب برای تأمین آب شست و شوی سیستم‌های تغلیظ کننده و آبگیری لجن، محوطه سازی و تأسیسات ساختمان‌های جنبی و فرایندی در دست اجراست.

وی فرآیند تصفیه خانه فاضلاب بابلسر را لجن فعال با قابلیت حذف ازت (MLE) در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار با متوسط تولید سرانه فاضلاب ۲۳۳ لیتر به ازای هر نفر در روز بیان کرد و گفت: این پروژه با تخصیص اعتبارات ملی به مبلغ اولیه ۴,۷۷۰ میلیارد ریال شروع شده و تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌طلبد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، ظرفیت تصفیه خانه قبل از اجرای پروژه را ۴۸۶۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: پس از تکمیل پروژه ظرفیت این تصفیه خانه به ۱۶ هزارمتر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت و ۶۴ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا