مجله عمومی

فرآیندهای سنتی و قدیمی در دستگاه‌های اجرایی کنار گذاشته شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان بر شناسایی چالش‌های حوزه مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران باید برای مشکلات راهکاری را ارائه دهند و پس از حل شدن مشکل نیز آن را به مردم منعکس کنند.

وی نسبت به وجود افراد منفعت طلب در اطراف مدیران، پیمانکاران انحصار طلب و شکل‌گیری حیاط خلوت‌ها در برخی دستگاه‌های اجرایی هشدار داد و گفت: تعارف با هیچ شخصی در ادارات نباید وجود داشته باشد و مدیران به محض مواجه با چنین مسائلی باید برخوردهای قانونی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خوزستان به موضوع برکناری نیروهای ناکارآمد اشاره کرد و گفت: تیم مدیریتی و کاری در خوزستان باید تیمی تحول‌گرا، پاک و شجاع برای اجرای برنامه‌ها باشد.

وی با اشاره به راهبرد و استراتژی مدیریت خوزستان تصریح کرد: هیچ گونه اختلاف دو صدایی از میان مدیران نباید بیرون بیاید؛ همچنین هیچ دستگاه اجرایی نباید برای فرار از پاسخگویی تقصیر را به گردن دستگاه دیگر بیندازد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه مدیران برای رفع مشکلات باید به کف میدان و میان مردم بروند، توضیح داد: دولت حرکتی را برای رفع مشکلات مردم شروع کرده که باید با جدیت به موضوعات ورود کرد تا چالش‌ها و مشکلات رفع شوند.

حسینی محراب بر استفاده از دستگاه‌ها در ارائه خدمات الکترونیک به مردم تاکید کرد و گفت: مدیران سامانه‌های اطلاعاتی دستگاهای خود را کامل کنند و از فرآیندهای سنتی و قدیمی پرهیز کنند چرا که جامعه جوان، کارمندان و ارباب رجوع دیگر شیوه سنتی را نمی‌پذیرد.

استاندار خوزستان افزود: مدیران کل و فرمانداران برای رشد و توسعه استان باید تعامل بیشتری داشته باشند؛ فرمانداران توجه داشته باشند که خروج از محدوده محل مأموریت پذیرفتنی نیست و تنها یک روز در هفته را برای مراجعه به مرکز استان برای پیگیری امور از دستگاه‌های استانی تعیین کنند.

لزوم آمادگی خوزستان برای برگزاری رویداد اربعین حسینی

وی با بیان اینکه اربعین حسینی در پیش است، گفت: همه مدیران استان برای رویداد عظیم جهانی باید آماده خدمت باشند و زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم را برای این موضوع فراهم کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق برخی مناطق استان بیان کرد: شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب و سازمان آب و برق استان در تلاش هستند که ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، مشکلات را رفع کنند.

حسینی محراب ادامه داد: اگر خدمات رسانی دستگاه‌ها به واسطه بروز حوادث و اتفاقات ناخواسته دچار اختلال می‌شود باید اطلاع رسانی‌های لازم به مردم انجام و با سرعت نسبت به رفع مشکلات پیش آمده اقدام کرد.

وی تحقق مصوبات سفر اول و دوم ریاست جمهوری به خوزستان را بخش مهمی از مأموریت دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان عنوان کرد و افزود: هیچ مصوبه‌ای در استان نباید از برنامه زمانبندی خود عقب بماند و مدیران باید طرح‌های بزرگ، ملی و اثرگذار در چهره استان را پیگیری کنند.

استاندار خوزستان، بهره‌گیری از تجربیات و تعامل با نخبگان در پیشبرد اهداف دولت را ضروری دانست و ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی طرح شهرهای ساحلی را در دولت مطرح کرده و در استان چند نقطه برای ما تعیین شده که باید آن را پیگیری و متناسب با ظرفیت استان کار شهرهای ساحلی استان را شروع کنیم.

وی، وجود منطقه ویژه پتروشیمی و منطقه آزاد اروند را از جمله مزیت‌های مهم خوزستان برشمرد و گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند یک هاب بانکی، ترانزیتی یا حمل و نقلی یا یک مرکز خرید بزرگ برای مردم باشد. متولیان امور در استان باید برای کاربردی کردن این ظرفیت‌ها به نفع مردم، برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی و بهره‌مندی از پیشنهادات آنان چهارشنبه هر هفته در استانداری و فرمانداری‌ها نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد تا مدیران ضمن شنیدن صحبت‌های فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

کارگاه‌های تولیدی نباید تعطیل شوند

وی با اشاره به ضرورت احیای صنایع و واحدهای تولیدی راکد در خوزستان گفت: بنا به دستور رئیس جمهور هیچ نهاد، دستگاه اجرایی و یا بانکی حق تعطیلی کارگاه‌های تولیدی را ندارد و خواسته‌ام از مدیران استان توجه به این موضوع است.

حسینی‌محراب با اشاره به اینکه مرزها فرصتی برای خوزستان به شمار می‌روند و باید به سمت اقتصادی شدن حرکت کنند، ادامه داد: مبادلات مرزی با کشورهای همسایه باید تقویت شود.

وی با اشاره به انتخاب دبیری کمیسیون‌های مشترک کشورها از میان استانداران بیان کرد: برای کشورهایی همچون عراق، کویت، قطر، بحرین و عربستان طرح‌های اقتصادی باید داشته باشیم. دستگاه‌های متولی خوزستان در این زمینه می‌توانند پیش قدم باشند؛ همچنین برای مبادلات مرزی با کشورهای همجوار و کشورهای دور دست نیز نقشه راه تدوین و ارائه شود تا با اجرایی شدن برنامه‌ریزی ها، کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی استان را شاهد باشیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا