مجله اجتماعی

مدارس معارف با چه هدفی در سمای دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شوند؟

رئیس دانشگاه آزاد فارس تشریح کرد؛

محمدرضا قائدی عنوان کرد: زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متفکر در حوزه فرهنگ اسلامی و آگاه به زمان برای تصدی مشاغل در کشور از اهداف تأسیس مدارس معارف در سمای دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدرسه معارف «سعادت» با حضور محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی رئیس هیئت امنای دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، سهراب نظری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید، امام جمعه، فرماندار، مدیر مدارس معارف سعادت کشور و مدیر آموزش وپرورش به همراه شورای معاونین اداره در محل حوزه‌ علمیه خواهران شهرستان اقلید آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این مراسم اظهار کرد: مدارس ویژه علوم و معارف اسلامی که با عنوان «سعادت» شناخته می‌شوند، مدارسی هستند که وابسته به سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی است و برای تربیت نسل جوان مؤمن در رشته علوم و معارف اسلامی تلاش می‌کنند.

قائدی، مجموعه سمای دانشگاه آزاد اسلامی اقلید را دارای ظرفیت عالی برای ایجاد مدارس سعادت برشمرد و بیان کرد: وجود نیرو‌های متعهد، مؤمن و برخوردار از حمایت مجموعه‌های علمی و مذهبی شهرستان اقلید ازجمله حوزه علمیه خواهران اقلید مؤلفه مهمی بود تا دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مصمم شود که نخستین شعبه مدارس سعادت در فارس را در این شهرستان تأسیس کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی یا مدارس سعادت اهداف و سیاست‌ها و خطی‌مشی‌هایی را دنبال می‌کنند که شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام یکی از این اهداف مدنظر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد: هدف دوم از راه‌اندازی این مدارس برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی مؤثر برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و ایجاد علاقه و توانایی در آنها برای برعهده گرفتن نقشی فعال و ممتاز در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به‌خصوص در سه عرصه تبلیغ دین، ساماندهی فرهنگ عمومی و تحول‌آفرینی در علوم انسانی است.

قائدی در ادامه توضیح داد: رشد بینش اسلامی، تربیت  هویت دینی و تقویت آن، استحکام مکارم اخلاقی و تربیت دینی نسل جوان، پاسخ به نیاز نسل جوان ایران اسلامی در گرایش به دینداری و ولایتمداری و تربیت دانش‌آموزان مستعد از حیث علمی و اخلاقی برای ورود به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور به‌منظور تبلیغ حکیمانه دین و درنهایت تربیت عالمان ربانی آگاه به مسائل روز نیز از دیگر اهدافی است که مسئولان دانشگاه آزاد با راه‌اندازی این مدارس دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متفکر در حوزه فرهنگ اسلامی و آگاه به زمان برای تصدی مشاغل در کشور از دیگر اهداف تأسیس مدرسه سعادت است.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا