مجله ورزشی

نتیجه گرایی پرسپولیس با تقلید از فرهاد مجیدی

آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی پرسپولیس پس از تساوی یک بریک خانگی تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان، در هفته سوم لیگ برتر فوتبال گفت: “همه بازی‌هایی که انجام می‌دهیم احتمال اینکه مساوی شود، زیاد است. چون شرایط برای بازی‌کردن نیست و نمی‌توان در این زمین بازی کرد. هفته اول هم خدا پدر علی نعمتی را بیامرزد. نمی‌دانم از کجا پیدایش شد یک گل زد و بازی یک بر هیچ تمام شد. از همه بازی‌هایی که قرار است در این زمین انجام شود، هشت بازی مساوی است، دو تا مسابقه هم یک بر هیچ است یا ما می‌بریم یا حریف. این وضعیت چمن، نورافکن‌ها، برق و سکو‌ها را ببینید! مجبور نیستیم برگزار کنیم. “

در اینکه کیفیت زمین چمن ورزشگاه آزادی افت کرده شکی نیست، اما به نظر می‌رسد بخشی از این مصاحبه در خصوص انتقاد برخی کارشناسان و پیشکسوتان به نحوه و شکل بازی پرسپولیس برمی گشت. دو برد یک برصفر مقابل آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز، برخی‌ها را وادار به واکنش کرد که پرسپولیس زیبا بازی نمی‌کند! یحیی گل محمدی، اما بحث برد و باخت‌های یک برصفر را هوشمندانه وسط کشید تا بگوید زمین چمن ایراد دارد! فراموش نمی‌کنیم همین یحیی گل محمدی در لیگ بیست و یکم مغلوب استقلال فرهاد مجیدی شد که خیلی کم گل می‌خورد و کم هم گل می‌زد، اما با برد‌های اقتصادی و یک برصفر به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید.

پس از پایان لیگ بیست و یکم و ناکامی مطلق یحیی گل محمدی در کسب جام‌ها بود که سرمربی پرسپولیس به حرف آمد و اعتراف کرد: ” در چند سال اخیر هر تیمی که قهرمان شده کمتر گل خورده است. شرایط تیم ما به گونه‌ای است که به حریف کمتر موقعیت می‌دهیم. بازیکنان جدیدی هم که به ما اضافه شدند تأثیر خود را نشان دادند. ما کیفیت خوبی داریم و این گل نخوردن باید عادت شود. هرچند که گل نخوردن هدف اصلی همه تیم‌ها است. “

یحیی گل محمدی با همین ترفند و کپی برداری از روی دست فرهاد مجیدی و تیمش با پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم رسید. حالا سرمربی پرسپولیس دوست دارد با همین حربه قهرمان لیگ بیست و سوم شود و باید ذهن هوادارانش را برای برد‌های اقتصادی آماده کند. برای سرمربی پرسپولیس مهم نیست با اختلاف یک گل برنده شود یا بیشتر بلکه هدف اصلی گل نخوردن یا کم گل خوردن است ولو آن که با زدن فقط یک گل حریفان را از پیش رو بردارد.

یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از بازی با ذوب آهن اصفهان به نوعی تاکتیک و استراتژی پرسپولیس در فصل جدید را برای طرفداران و حتی کارشناسان تشریح کرد تا همه بدانند برای او هدف مهم‌تر است. یحیی گل محمدی ترجیح می‌دهد همه تیم‌ها را یک برصفر ببرد، اما تیمش در پایان فصل، قهرمان لیگ برتر شود.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا