کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

آموزش نصب فتوشاپ بصورت تصویری در 5 گام ساده

فتوشاپ یکی از نیازهای بسیاری از کاربران حوزه طراحی گرافیک و ویرایش تصویر است که در ادامه به آموزش نصب فتوشاپ میپردازیم. فراموش نکنید یادگیری نرم‌افزار فتوشاپ به عنوان برترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار پردازش تصویر، یکی از اولین قدم‌های شما در تبدیل شدن به یک گرافیست حرفه‌ای است. اگر به دنبال یک آموزش حرفه ای در این زمینه هستید، دوره آموزش فتوشاپ دانشجویار را از دست ندهید. بعد از گذراندن دوره آموزش فتوشاپ و انجام تمرین‌های گفته شده، تسلط کافی به فتوشاپ پیدا می‌کنید و می‌توانید در هرکجا که نیاز به طراحی با فتوشاپ دارد، مشغول به کار شوید.

6 مرحله نصب فتوشاپ

در ابتدا باید نرم‌افزار فتوشاپ را دانلود کنید. با مراجعه به سایت‌های معتبر نسخه‌ی موردنظرتان را انتخاب و دانلود کنید.

1-بعد از دانلود باید به محل ذخیره سازی فایل های دانلودی خود بروید. فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

2_بعد از اینکه فایل را از حالت فشرده خارج کردید، آن را باز کنید و روی فایل Setup.exe یا Set-up.exe دابل کلیک کنید. این کار باعث اجرای نصب فتوشاپ می‌شود.

3_در این مرحله شما باید توافقنامه مجوز استفاده از نرم افزار را بپذیرید خواندن شرایط و موافقت با آن الزامی است

4_ صفحه‌ای با گزینه‌های نصب ظاهر خواهد شد. شما می‌توانید مسیر نصب، زبان برنامه و دیگر تنظیمات را انتخاب کنید. بهتر است تمام گزینه‌ها را با دقت بررسی کنید و سپس بر روی دکمه‌ی “ادامه” کلیک کنید.

5_پس از تأیید گزینه‌های نصب، فرآیند نصب فتوشاپ آغاز خواهد شد. شما باید صبور باشید و صبر کنید تا فتوشاپ به طور کامل نصب شود.

6_پس از اتمام نصب، فتوشاپ برای استفاده نیاز به فعالسازی دارد.شما باید شماره سریال خود را وارد کنید تا Adob ID معتبر یا اکانت فتوشاپ فعال شود حال می‌توانید برنامه را اجرا کنید و از ویژگی‌های قدرتمند آن بهره‌برداری کنید.

نکات مهم قبل نصب فتوشاپ

  1. محتوای لازم: قبل از نصب فتوشاپ، مطمئن شوید که سیستم شما شرایط لازم برای اجرای نرم‌افزار را داراست. این شامل پردازنده قدرتمند، حافظه RAM کافی، فضای دیسک مناسب و سیستم عامل سازگار با نسخه فتوشاپ است.
  2. منبع نرم‌افزار: شما می‌توانید فتوشاپ را از منبع رسمی Adobe، که وبسایت Adobe را می‌تواند شامل شود، دریافت کنید. به دلیل وجود نسخه‌های قدیمی و ناامن فتوشاپ در اینترنت، توصیه می‌شود از منابع معتبر و رسمی دریافت کنید.
  3. نسخه بروز: فتوشاپ به صورت مداوم به روزرسانی می‌شود و نسخه‌های جدیدتر امکانات و بهبودهای بیشتری را ارائه می‌دهند. حتماً از آخرین نسخه موجود استفاده کنید تا از قابلیت‌ها و بهبودهای جدید بهره‌برداری کنید.

توجه داشته باشید که نصب فتوشاپ ممکن است در سیستم عامل های مختلفی متفاوت باشد و مراحل دقیق ممکن است بسته به سیستم عامل و نسخه فتوشاپ متفاوت باشد. بهتر است همواره راهنمای نصب را به دقت مطالعه کنید و در صورت نیاز، به منابع رسمی و پشتیبانی Adobe مراجعه کنید.

نکات مهم بعد از نصب فتوشاپ

*اگر از Creative Cloud برای نصب Photoshop استفاده کرده‌اید، بعد از نصب، برنامه Creative Cloud را اجرا کنید. در قسمت “Apps” یا “نرم‌افزارها”، فتوشاپ را پیدا کرده و بر روی دکمه “نصب” یا “Install” کلیک کنید. پس از نصب، فتوشاپ به طور خودکار فعال خواهد شد.

*اگر Photoshop را مستقیماً از وبسایت Adobe دانلود و نصب کرده‌اید، بعد از نصب، برنامه را اجرا کنید. در پنجره‌ی ظاهر شده، گزینه‌ی “Sign In” یا “ورود” را انتخاب کنید و با استفاده از Adobe ID خود وارد شوید. با ورود به حساب کاربری، Photoshop به طور خودکار فعال خواهد شد.

*اگر یک کد لایسنس (License Key) برای Photoshop دارید، پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید. در پنجره‌ی ظاهر شده، گزینه‌ی “License This Software” یا “فعال‌سازی این نرم‌افزار” را انتخاب کنید و کد لایسنس خود را وارد کنید. پس از تأیید، Photoshop فعال خواهد شد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا