این شاسی‌بلند جیلی به ایران می‌آید؟/ عکس

Boyue برندی فعال در مجموعه جیلی است که از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار دارد و محصولات آن شامل کراس اوورهای کامپکت می‌شوند. بویو یا بویوئه در واقع نمایشی از پیشرفت جیلی در زمینه طراحی کلاس شاسی بلند محسوب می‌شود.

به گزارش عصر ایران، جیلی از نام “ازکارا” و اطلس برای نمونه صادراتی این محصول در بازارهای خارجی استفاده می‌کند که سابقه حضور مدل‌هایی از آن در بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

یکی از جدیدترین محصولات این برند، بویو ال (L) است که در بازار چین از ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. بویو ال با توجه به طراحی و کیفیت ارائه شده یک محصول بسیار ارزنده محسوب می‌شود.

طراحی قسمت دماغه به سبک خودروهای مطرح بازار جهانی مانند کادیلاک انجام شده و الگو L در چراغ‌های اصلی جلو و عقب مشاهده می‌شود. شیب سقف نیز به سبک خودروهای کوپه انتخاب شده تا معجونی دلچسب شکل بگیرد.

جیلی بویو ال از منظر ابعاد برابر با ۴۶۷۰ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۷۷۷ میلیمتر است.

وزن خالص براساس تریم ۱۵۷۱ و ۱۶۱۱ کیلوگرم محاسبه شده است.

این مدل طراحی و حالت فناورانه‌ای که دارد بیشتر برای یک شاسی بلند الکتریکی مناسب است، اما بویو ال میزبان تپنده بنزینی است که در دو تریم ارائه می‌شود.

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

(تصاویر) جیلی بویو L؛ شاسی بلند جدید و ارزنده چینی

Geely Boyue L

نسخه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۸۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر که متوسط مصرف این پیشرانه حدود ۶.۸ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی محاسبه شده است. بیشینه سرعت ۱۹۵ کیلومتر برساعت گزارش شده است.

تریم دیگر از تپنده ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۱۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. متوسط مصرف این موتور حدود ۷.۴ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی برآورد شده است. بیشینه سرعت نیز ۲۱۵ کیلومتر برساعت است.

ظرفیت باک در تمامی تریم‌ها ۵۴ لیتر است.

در بخش جعبه دنده تمام تریم‌ها از نمونه ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است و رینگ‌های آلومینیومی در اندازه ۱۹ اینچی ارائه می‌شوند.

کابین جیلی بویو ال جز مهمترین دلایل ارزندگی این خودرو نسب به قیمتی است که همراه خود دارد. کیفیت مناسب مواد اولیه و طراحی جالب کنسول میانی که حالت دو طبقه دارد از جمله شاخص‌های کابین محسوب می‌شوند.

از امکانات کابین می‌توان به نمایشگرهای دیجیتال سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، یو اس بی A و تایپ-سی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی‌ها با حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز ۲ ردیف، اسکای روف الکتریکی پانورامیک، آینه‌های الکتریکی مجهز به گرم کن/ریورز اتوماتیک/تاشوی خودکار/حافظه، سنسور باران، برف پاک کن عقب و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز بویو ال خودرویی قابل است، زیرا به کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک،‌ای بی اس، ئی بی دی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نورپایین اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ کامل غیر از جانبی ردیف عقب و… مجهز شده است.

۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا