داشتن پایگاه اجتماعی قوی معادلات دشمن را به هم می‌ریزد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت اسلام اصفر صفری در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: حکمت قیام امام علیه کاپیتولاسیون به آن جهت بود که مبارزات امام سه اصل را هدف قرار داده بود؛ مبارزه با استعمار خارجی، مبارزه با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور که هر سه اصل در طول مبارزه حفظ شد.

وی اضافه کرد: پدیده کاپیتولاسیون رویداد شومی بود که اضلاع سه گانه فلاکت یعنی استعمار خارجی، استبداد داخلی و وابستگی کشور را با خود داشت به همین دلیل امام این گونه خروش برآورد که ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، عزت ما پایکوب شد و عظمت ایران از بین رفت.

امام جمعه موقت اهرم تاکید کرد: مسئله استقلال به قدری برای امامین انقلاب مهم و محوری است که حتی رهبر معظم انقلاب در تقابل با سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو محور اصلی مخالفت خود را مبتنی بر استقلال قرار دادند و فرمودند غیر از محتوای سند ۲۰۳۰ که در آن مسائل انحرافی وجود دارد.

وی افزود: تردیدی در آن نیست اگر همه آن هم درست بود معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران با این فرهنگ با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی نامه‌ها و سند آموزش و پرورش خود را از دیگران بگیرد که با اغراض گوناگون تهیه کرده‌اند.

صفری تصریح کرد: اینجا جمهوری اسلامی است معنا ندارد نظام آموزشی ما را چهار نفر در یونسکو یا سازمان ملل بنشینند بنویسند این همان مسئله استقلال است.

امام جمعه موقت اهرم با گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بیان کرد: جوانان و نوجوانان عزیز امروز با تاسی از شهید حسین فهمیده در نقش‌های دیگر در زمینه مسائل دینی مسائل فرهنگی مسائل سیاسی مسائل اخلاقی با آینده نگری و امید بخشی و نشاط دادن به محیط پیرامون خود و با تعبد و تقید و پایبندی به شریعت اسلامی مجاهدت کنند.

وی افزود: جوان زنده و با نشاط و پاکدامن می‌تواند یک تاریخ را بیمه کند به همین جهت است که صهیونیست‌ها و استعمارگران سال‌ها تلاش کردند تا شاید بتوانند نسل‌های جوان را فاسد کنند.
صفری اضافه کرد: از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی اتکای جمهوری اسلامی به تکیه‌گاه بسیار قوی و مستحکم مردمی است که به حمدالله در نمایش جمعه نصر نمونه عینی و دقیقی از نقش پشتوانه‌های مردمی در نمایش توان بازدارندگی ایران شد.

امام جمعه موقت اهرم افزود: داشتن پایگاه اجتماعی قوی بسیاری از معادلات دشمن را به هم می‌ریزد دنیا بار دیگر مشاهده کرد که ایران عزیز ما با داشتن رهبری حکیم شجاع و انقلابی همچنین برخورداری از نعمت ملتی هوشمند و با غیرت، قوی و سربلند است نیروهای مسلح نیز به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند مقتدرانه ایفای نقش می‌نمایند.

وی ادامه داد: خدای متعال به ما موهبت نماز جمعه را داده است و درایت رهبر معظم و حضور در صحنه ملت وفادار ایران این فرصت ناب را فراهم آورد تا اقتدار و امنیت ملی خود را به نمایش جهانیان بکشانیم این تصویر زیبا مظهر یدالله و محصول اتحاد امام و امت بود که خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شاکریم.

صفری اضافه کرد: اینکه یکی از وظایف و فرایضی که بر دوش همگان و مؤمنان راستین است به عنوان یک تکلیف به آن عمل کنند مسئله انفاق در راه خداست مسئله جهاد با اموال است اقدامی که این روزها برای ما امکان پذیر نیست که اگر بود بی درنگ در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردیم اما مقدم تر از جهاد در میدان جنگ جهاد با نفس و جهاد با مال است.

خروج از نسخه موبایل