نوه برقی زانتیا آمد/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله رز و به نقل از پدال، نسل تازه سیتروئن C۴ و C۴X با چهره تازه، پیشرانه‌ به‌روزرسانی‌شده و گستره‌ای از تجهیزات تازه هوشمند دردسترس خریداران قرار گرفته‌ است. نسخه تازه C۴ هم مانند C۳ جدید به‌جلوپنجره تازه سیتروئن مزین شده که حال میزبان لوگوی جدید این خودروساز است. زبان طراحی تازه سیتروئن امکان بهره‌وری از چراغ‌هیای LED تازه، رینگ‌های زیباتر و فرم‌پردازی آینده‌نگرانه را به محصولات این شرکت، به‌ویژه C۴ و C۴X داده است.

نوه برقی زانتیا آمد/ عکس

این خودروساز اروپایی درکنار عرضه دو کراس‌اوور کوچک خود با رنگ‌بندی متنوع، آن‌ها را به رینگ‌های ۱۸ اینچی بازطراحی شده و فنربندی هیدرولیکی عرضه می‌کند تا پکیجی مناسب را برای خانواده‌ها عرضه کرده باشد. سیتروئن برای تکمیل این روند، امکان انتخاب از میان چند پیشرانه هم در اختیار خریدارانش قرار داده است؛ به این ترتیب، علاقه‌مندان می‌توانند از میان یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری ۱۳۱ اسب بخاری، دو نسخه هیبریدی و دو نمونه تماما برقی یک را انتخاب کنند.

سیتروئن C۴ و C۴X هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژر استفاده می‌کند که به‌تنهایی توان تولید ۱۰۰ تا ۱۳۷ اسب بخار قدرت را دارد و با کمک الکتروموتور، حداکثر ۲۹ اسب بخار دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تفاوت دو نمونه هیبریدی این خودرو در باتری‌ها آن‌ها است؛ یکی از یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و دیگری از یک نمونه ۵۴ کیلووات ساعتی که به‌ترتیب امکان پیمایش مسافتی ۳۵۷ و ۴۱۶ کیلومتری را فراهم می‌کنند. امکان شارژ هر دو مدل با شارژ ۱۰۰ واتی دوجهته سریع هم وجود دارد تا خیال خریداران از بابت سرعت شارژ، راحت باشد.

اما تفاوت اصلی میان دو نسخه عادی C۴ و C۴X، به فضاسازی آن‌ها بر می‌گردد. سیتروئن تصمیم گرفته تا نسخه X را ۲۴۰ میلی‌متر کشیده‌تر طراحی کند؛ درحالی‌که فاصله محوری آن با نسخه عادی یکسان و برابر ۲,۶۷۰ میلی‌متر است. خریداران C۴X به ۵۱۰ لیتر فضای بار دسترسی دارند؛ درحالی‌که فضای صندوق C۴ به ۳۸۰ لیتر محدود شده است.

از جمله تغییرات اصلی نسل تازه C۴، بهبود فضای داخلی و طراحی دوباره آن به شمار می‌رود. صندلی‌ها در مقایسه با نسل گذشته ضخیم‌تر شده‌اند و راحتی بیشتری را در حین سواری تامین می‌کنند. نمایشگرهای کابین C۴ هم کاملا به‌روزرسانی‌ شده‌اند تا مالکان این سیتروئن از فناوری روز عقب نباشند. نمایشگر ۱۰ اینچی مرکزی این خودرو به امکانات مفیدی چون سیستم‌ رهیاب کاربردی و سیستم کنترل صوتی «سلام سیتروئن» مجهز شده است. سیتروئن در اطراف بدنه C۴، روی‌هم‌رفته ۲۰ حسگر و دوربین را کار گذاشته است تا با تکیه‌بر آن‌ها، امکان دسترسی به کروزکنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک را فراهم کند.

این خودروی تازه از امکانات هوشمندی چون ترمزهای ایمنی فعال و سیستم هشدار ریسک برخورد هم مجهز شده است که می‌توانند در اعتلای ایمنی رانندگی به راننده کمک کنند و محصولات این خودروساز فرانسوی را به سطحی تازه‌ای برسانند. سیتروئن هنوز قیمت نهایی C۴ و C۴X را اعلام نکرده است اما امید دارد که با ارائه ویژگی‌های پایه مناسب، طراحی به‌روز و راحتی مناسب در برابر رقبای ژاپنی، چینی و اروپایی خود دوام بیاورد. نظر شما درباره مدل‌های C۴ و C۴X چیست؟ چرا سیتروئن در بازارهای جهانی، شهرت خوب رقبایش را ندارد؟

۲۲۷۳۲۳

خروج از نسخه موبایل