جذب قضات اولویت است/ کمبود شدید کادر قضایی در مازندران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرهاد افشارنیا بعدازظهر یکشنبه در نشست رئیس کل دادگستری مازندران هدف از سفر به استان مازندران را بررسی دغدغه‌ها ومشکلات در حوزه منابع انسانی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: اولویت اصلی ما جذب قضات، متناسب با میزان ورودی پرونده به دادگستری استان مازندران است.

وی اظهارکرد: در این سفر و بازدیدهایی که انجام می‌شود، دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با کارکنان اداری و قضائی شناسایی، بررسی و تا حد امکان از مشکلات گره گشایی خواهد شد.

افشارنیا همچنین به مشکلات و موانع در مسیر جذب قضات و کارکنان نیز اشاره کرد و افزود: بحث گزینش کارکنان بسیار مهم و زمان بر است و با افتتاح دادگاه‌های صلح در سراسر کشور، با محدودیت‌هایی نیز روبه رو هستیم؛ اما با همفکری و هم اندیشی همه، تلاش خود را برای جذب و بکار گیری قضات و کارکنان، متناسب با نیاز دادگستری استان مازندران خواهیم داشت.

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: استان مازندران به واسطه موقعیت استراتژیک و دارا بودن ۳۳ حوزه قضائی، باید در تصمیم گیری های کشوری با نگاه ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: از ۳۳ حوزه قضائی استان، ۱۰ حوزه قضائی مربوط به بخش و بقیه درشهرستان ها فعال هستند در حالی که برخی از بخش‌های استان مازندران مانند سرخرود و کجور به اندازه شهرستان دارای پرونده‌های سنگین حقوقی و پیچیده هستند که کار در این بخش‌ها را با دشواری‌های خاصی همراه می‌کند.

کمبود شدید کادر قضائی

پوریانی تصریح کرد: با توجه به میانگین ورودی پرونده‌ها به محاکم بدوی و تجدید نظر با کمبود شدید کادر قضائی روبه رو هستیم و تعداد قضات استان از چارت سازمانی درنظر گرفته شده نیز بسیار کم‌تر است که در حال حاضر جوابگوی این حجم از ورودی پرونده‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان، اهمیت ملک و افزایش دعاوی ملکی، شناور بودن جمعیت استان، ورود میلیونی مسافر در بسیاری از زمان‌ها و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد و مرتبط با این موضوع، امید است توجه ویژه به حل مشکلات وکمبود کادر قضائی صورت گیرد.

خروج از نسخه موبایل