برسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Z Fold4 512GB

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Z Fold4 512GB
هستید با مجله رز همراه باشید.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Z Fold4 512GB

مرور
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی زد فولد 4 512 گیگابایتی

صفحه نمایش

7.6 اینچ

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل

برند سامسونگ یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین شرکت هایی است که در زمینه ساخت انواع گوشی های هوشمند فعال است. سامسونگ به لطف تنوع محصولات خود توانسته است توجه عموم مردم را به خود جلب کند. گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 4 یکی از جدیدترین محصولات این برند است که در مطلب بعدی به طور کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی، در بازارهای جهانی با محصولات جدید و متنوعی روبرو هستیم و گوشی گلکسی زد فولد 4 اینجاست تا ثابت کند در آینده شاهد دستگاه های تاشو بسیاری با قابلیت های منحصر به فرد خواهیم بود. سامسونگ با طراحی یک گوشی هوشمند قدرتمند که می تواند نقش تبلت را نیز برای شما ایفا کند، توانسته تحولی عظیم در این صنعت ایجاد کند؛ از آنجا که ویژگی تاشو، پنج دوربین و دو صفحه نمایش باید به شما بگوید که این گوشی معمولی نیست و آن را به یکی از گران ترین گوشی های سامسونگ تبدیل می کند.

طراحی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

ظاهر کلی این گوشی موبایل مشابه اولین نسخه عرضه شده در سال گذشته است اما با پیشرفت هایی نیز همراه است. در گوشی گلکسی زد فولد ۴، کناره‌های فلزی صاف‌تر و با روکش ممتاز و براق طراحی شده‌اند و گفته می‌شود که لولای آن نازک‌تر است. کوچک کردن لولاها صفحه نمایش را بزرگتر می کند. همچنین این لولا می تواند گوشی را در زاویه 75 تا 115 درجه نگه دارد. در واقع باید گفت که سامسونگ در تولید این محصول سعی کرده بر جزئیات بیشتری تاکید کند. وقتی این گوشی را باز می کنید با صفحه نمایش OLED منعطف 7.5 اینچی روبرو می شوید و می توانید از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. صفحه نمایش بسیار صاف و روشن است و به گفته سامسونگ، 45 درصد دوام بیشتری نسبت به سال گذشته دارد. می توانید از صفحه اصلی برای تماشای فیلم، بازی، خواندن مقاله و کتاب و بسیاری از فعالیت های دیگر به طور همزمان استفاده کنید.

درست مانند Z Fold3، Samsung Galaxy Z Fold4 با استفاده از یک سپر آلومینیومی ساخته شده است. پنل های بیرونی این گوشی از Gorilla Glass Victus که فرمول انحصاری سامسونگ است و از جدیدترین شیشه محافظ Corning استفاده شده است. سامسونگ همچنین موفق شد قاب ها را تیز کند تا نتیجه بهتری نسبت به مدل های قبلی بگیرد. همچنین شاهد افزایش 3 میلی متری عرض این گوشی هستیم. Galaxy Z Fold4 دارای یک دوربین سلفی در صفحه نمایش و یک دوربین مخفی در طرف دیگر صفحه نمایش است.

سری Flip و Fold تنها گوشی های تاشوی هستند که دارای استاندارد IPX8 هستند. وجود این استاندارد باعث می شود که Samsung Galaxy Z Fold فقط ضد آب باشد، اما ضد گرد و غبار نباشد. ابعاد این محصول در حالت تا شده 155.1 x 67.1 x 14.2 x 15.8 میلی متر است که به گفته برخی کاربران کمی بزرگ و ضخیم است. وزن این موبایل نسبت به مدل های قبلی از 271 گرم به 263 گرم کاهش یافته است. یک حسگر اثر انگشت در سمت راست گلکسی زد فولد 4 وجود دارد و به دلیل قرار گرفتن آن در زیر دکمه‌های تنظیم صدا، دسترسی به آن بسیار آسان است. در طرف دیگر یک شیار سیم کارت وجود دارد. بلندگوهای آن نیز در بالا و پایین دیده می شوند که می توانند صدا را به خوبی در محیط پخش کنند. میکروفون های آن نیز برای دریافت بهتر صدا، یکی در پایین و سه میکروفون در بالا نصب شده اند. همچنین یک پورت USB-C در پایین آن وجود دارد که برای شارژ دستگاه استفاده می شود. یکی از مواردی که در این محصول حذف شد، پورت جک 3.5 میلی متری است و کاربران مجبور به استفاده از هندزفری بلوتوث هستند.

صفحه نمایش Samsung Galaxy Z Fold4

صفحه نمایش این محصول در واقع آن را به یک گوشی موبایل عالی تبدیل کرده است. صفحه نمایش گوشی گلکسی زد فولد 4 در حالت بسته 6.2 اینچ است و با باز کردن آن اندازه آن به 7.2 اینچ تغییر می کند. این صفحه نمایش با استفاده از فناوری Dynamic AMOLED 2X ساخته شده و وضوح تصویر آن 1812*2176 پیکسل است. شایان ذکر است که پنل این گوشی بر خلاف پنل نسل قبل با نام Eco2 Plus شناخته می شود و نوید بهبودهای چشمگیر در مصرف انرژی را می دهد. روشنایی صفحه نمایش گوشی تاشو Z Fold4 در حالت روشنایی خودکار برابر با 1200 نیت است که نسبت به Z Fold3 کمی بهبود یافته است. فناوری حالت روشنایی اضافی که امسال در دیگر سامسونگ های رده بالا دیده بودیم، به این گوشی نیز راه پیدا کرده است و 800 نیت متوسطی را در لبه سمت راست نوار لغزنده ارائه می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک دوربین سلفی در نمایشگر درب و یک دوربین دیگر در صفحه داخلی وجود دارد که به صورت مخفی طراحی شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از قلم نوری است که کار را برای کاربر بسیار آسان می کند.

شما می توانید از این صفحه در هر دو حالت باز و بسته استفاده کنید و می توانید تنظیمات مختلفی را برای هر کدام در نظر بگیرید. این نمایشگر گزینه های مختلفی دارد که یکی از آن ها حالت Adaptive است که فرکانس تصویر را روی 120 هرتز تنظیم می کند و حالت دیگر که «Standard» نام دارد، نرخ رفرش را به 60 هرتز محدود می کند. طبق گفته سازنده، ویدیوها معمولاً نرخ تازه سازی مربوط به نرخ فریم را دریافت می کنند که چیزی در حدود 24، 30، 48 و 60 فریم در ثانیه است. در مجموع می توان گفت در ساخت این نمایشگر از فناوری های خاص زیادی استفاده شده است و همین امر آن را به یکی از خاص ترین محصولات بازار تبدیل کرده است.

مشخصات فنی Samsung Galaxy Z Fold4

Galaxy Z Fold4 اندروید 12L را با رابط کاربری One UI 5 سامسونگ اجرا می کند. از آنجایی که دو صفحه نمایش برای این محصول در نظر گرفته شده است، ویژگی هایی مانند استایل ساعت و اعلان ها بین دو صفحه نمایش به اشتراک گذاشته شده و تنها تفاوت آن ها تصویر پس زمینه است که می توان آن را به صورت جداگانه برای دو پنل انتخاب کرد. سامسونگ به کاربر این امکان را می دهد که تنظیماتی را برای هر صفحه به طور جداگانه، برای حالت باز و بسته، برای صفحه اصلی و کشوی برنامه انجام دهد. این تنظیمات شامل برنامه ها، انتخاب ویجت و چیدمان کلی است و حتی می توانید میانبرهای کاملا متفاوتی در دو پنل داشته باشید. با این حال، اگر ترجیح می دهید که چیدمان بین این دو یکسان باشد، به راحتی می توانید با فعال کردن گزینه screen mirroring این کار را انجام دهید تا تغییرات در هر دو پنل به یک شکل انجام شود.

گوشی موبایل Samsung Galaxy Z Fold4 به جدیدترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است و پیش از این شاهد استفاده از این پردازنده در سایر گوشی های سامسونگ بوده ایم. حافظه داخلی این محصول 512 گیگابایت ظرفیت دارد که فضای زیادی را برای ذخیره سازی اطلاعات فراهم می کند. رم آن نیز 12 گیگابایت ظرفیت دارد که تاثیر بسزایی در سرعت موبایل دارد.

دوربین گلکسی زد فولد 4

Samsung Galaxy Z Fold4 در مجموع دارای پنج دوربین است. یک دوربین سه گانه جدید در پشت، یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی اضافی که در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش داخلی پنهان شده است. دوربین های عقب اساساً در گلکسی اس 22 نصب شده اند، اما با ارتقاءهای زیادی. دوربین اصلی دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است و برای عکس های واید استفاده می شود، در حالی که دوربین های دیگر 10 و 12 هستند که هر کدام به ترتیب برای عکس های تله فوتو و اولترا واید استفاده می شوند. یکی از ویژگی های قابل توجه این دوربین زوم اپتیکال 3 برابری است که به کاربر اجازه می دهد عکس های منحصر به فردی را ثبت کند. در ضمن فیلمبرداری با این دوربین با کیفیت 8K انجام می شود و می تواند 24 فریم بر ثانیه ضبط کند.

برای دوربین سلفی آن از لنز 10 مگاپیکسلی روی صفحه استفاده شده و از قابلیت HDR نیز بهره می برد. همچنین به دوربین سلفی دیگری در زیر صفحه نمایش مجهز شده است. با استفاده از این دوربین می توانید فیلم هایی با کیفیت 4K و با سرعت هایی معادل 30 و 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

اگر Z Fold4 را تا شده نگه دارید، رابط برنامه دوربین اساساً مانند هر گوشی دیگر سامسونگ است و ممکن است منوها کمی متفاوت به نظر برسند. با کشیدن انگشت خود به چپ و راست بین تمام حالت های موجود فیلم و عکس سوئیچ می شود و می توانید با توجه به شرایط موجود حالت مناسب را انتخاب کنید. کشیدن انگشت به صورت عمودی در هر جهتی بین دوربین‌های عقب و دوربین سلفی، باعث جابه‌جایی کاور می‌شود. نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه است و هیچ صفحه تنظیمات جداگانه ای برای عکس ها و فیلم ها وجود ندارد.

سایر مشخصات گوشی سامسونگ Z Fold 4

یک باتری لیتیوم پلیمری 4400 میلی آمپر ساعتی برای این موبایل در نظر گرفته شده است و طبق گفته های این برند، سامسونگ گلکسی زد فولد 4 در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می شود. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به وای فای و بلوتوث نسخه 5.2 اشاره کرد که برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها استفاده می شود.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Z Fold4 512GB

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا