کسب و کار محلیمجله عمومی

افزایش بهره‌وری و امنیت در کسب‌و‌کار خود با ویندوز 10 اورجینال

برخی تصور می‌کنند که برای افزایش بهره‌وری و امنیت در کسب‌وکار خود باید هزینه‌های گزافی پرداخت کنند، اما بهتر است بدانید که شما می‌توانید تنها با خرید ویندوز 10 اورجینال از کار خود محافظت کنید؛ زیرا سیستم عامل، پایه کارهای کامپیوتری شما است و شما با استفاده از ویندوز 10 پرو، اینترپرایز یا هوم اورجینال از ایجاد حفره‌های امنیتی جلوگیری کرده‌اید.

برخی از تنظیمات سفارشی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای افزایش کارایی و سرعت پیاده‌سازی دستورها بسیار کاربردی هستند که در این مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تنظیمات کاربردی پایه ویندوز 10

تنظیمات پایه‌ی نواروظیفه

نواروظیفه برای اکثر کاربران ویندوز ۱۰ کارایی حیاتی دارد. دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و فرمان‌ها و اضافه و حذف‌کردن آن‌ها، به‌صورت پیش‌فرض کارایی را در ویندوز افزایش می‌دهد. با برخی تنظیمات ساده نیز می‌توان کارایی را تا حدودی افزایش داد. دو پیکربندی اولیه برای نواروظیفه بدین ترتیب پیشنهاد می‌شوند: ابتدا روی نواروظیفه (Taskbar) کلیک‌راست و پس از ورود به بخش Taskbar Settings، گزینه‌های زیر را فعال کنید.

  • Lock the taskbar
  • Use small taskbar buttons

در بخش Taskbar location، گزینه‌ی ‌Bottom را انتخاب کنید تا نواروظیفه همیشه در همان موقعیت پیش‌فرض باقی بماند. تجربه‌های متعدد نشان می‌دهد که جابه‌جایی نواروظیفه به کنار یا بالای نمایشگر، تأثیر مثبتی روی بهره‌وری کاری نمی‌گذارد. گزینه‌ی کاربردی دیگر هم در بخش تنظیمات به‌نام Combine Taskbar Buttons وجود دارد. پیشنهاد می‌شود این گزینه را در حالت When taskbar is full قرار دهید. تمامی گزینه‌های دیگر تنظیمات نواروظیفه را در حالت غیرفعال قرار دهید. درواقع، باید گزینه‌های اضافی همچون Show taskbar on all displays را غیرفعال کنید.

آیکن‌های بزرگ کارایی آن‌چنانی در ویندوز ۱۰ ندارند. فضای زیادی از نمایشگر را اشغال می‌کنند و تقریبا بی‌فایده هستند. تنظیمات Combine Taskbar Buttons هم به این دلیل تغییر کرد که جابه‌جایی بین فایل‌های متعدد باز در اپلیکیشن را آسان می‌کند. تصویر زیر، نوار ابزاری را با تنظیمات بهره‌وری مناسب نشان می‌دهد. در این پیکربندی، هر فایل بازی به‌خوبی دیده می‌شود و به‌سرعت می‌توان فایل‌ها را پیدا کرد. نوار ابزار نیز بسیار کوچک است و کمتر از ۳ درصد از فضای نمایشگر را اشغال می‌کند.

تصویر پایین، تنظیمات مناسبی برای نوار ابزار ویندوز ۱۰ نشان نمی‌دهد. آیکن‌ها بسیار بزرگ هستند و نام فایل‌های باز را نمایش نمی‌دهند. همان‌طورکه می‌بینید، فضای اضافه‌ی زیادی در صفحه دیده می‌شود و نوار ابزار نزدیک به ۱۰ درصد از فضای نمایشگر را اشغال می‌کند.

اگر از پیکربندی بالا برای نوار ابزار استفاده کنید، در زمان بازکردن فایل‌های متعدد در اپلیکیشن واحد (اتفاقی که احتمالا زیاد رخ می‌دهد)، ابتدا باید روی آیکن اپلیکیشن کلیک و پس از نمایان‌شدن پیش‌نمایشی از فایل، باید فایل مدنظر خود را انتخاب کنید.

تنظیمات کاربردی بیشتر برای نواروظیفه

  • مخفی‌کردن آیکن‌های بی‌فایده در نواروظیفه ویندوز ۱۰: وقتی آیکن‌های بدون کاربرد را از نواروظیفه حذف کنید، فضای بیشتری دراختیار خواهید داشت. از آیکن‌های کاربردی می‌توان به تنظیمات باتری و صدا و وایرلس یا اپلیکیشن‌های کاربردی ذخیره‌سازی ابری مانند گوگل درایو اشاره کرد.
  • حذف اپلیکیشن‌های اضافی از نواروظیفه: کاربر عادی ویندوز به‌احتمال زیاد در نوار ابزار بسته به شغلش به میان‌بر اپلیکیشن‌هایی همچون اکسپلورر و کروم و چند اپلیکیشن کاربردی نیاز دارد. پیشنهاد می‌شود که به‌جز این اپلیکیشن‌ها، موارد اضافی دیگری را در نواروظیفه ثابت نکنید تا از شلوغی آن جلوگیری شود. درنهایت فراموش نکنید که با فشاردادن دکمه‌ی ویندوز و یک عدد، می‌توانید به‌سرعت اپلیکیشن‌های چسبانده‌شده در نواروظیفه را اجرا کنید.
  • مخفی‌کردن مخاطبان: نمایش نام مخاطبان کاربرد چندانی در نواروظیفه ندارد. با راست‌کلیک کردن روی نواروظیفه و غیرفعال‌کردن گزینه‌ی Show People on the taskbar، فضای بیشتری در نواروظیفه فعال کنید.

پیکربندی‌های کاربردی و حرفه‌ای در ویندوز ۱۰

  • تغییر تصویر پس‌زمینه به خاکستری تیره: شاید در نگاه اول رنگ و طرح تصویر پس‌زمینه تأثیری روی کارایی و بهره‌وری شما نداشته باشد؛ اما فراموش نکنید که ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها خصوصا در خسته شدن در هنگام کار تأثیر زیادی خواهد داشت. برای تنظیم تصویر پس‌زمینه روی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید. سپس در بخش Background گزینه‌ی Solid را پیدا کرده و رنگ خاکستری تیره را انتخاب کنید. شاید ترجیح بدهید که تصاویر جذابی را در پس‌زمینه‌ی دسکتاپ مشاهده کنید؛ اما همین تغییر احتمالا تأثیر زیادی روی بهره‌وری شما خواهد داشت.
  • حذف تمامی آیکن‌ها از دسکتاپ: برخی کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند که دسکتاپ ویندوز ۱۰ را تاحدممکن خلوت کنید. اکثر ما آیکن‌های بسیار زیادی روی دسکتاپ داریم و فایل‌های متعدد خود را هم در همان محل ذخیره می‌کنیم. اگر به خلوت و خالی بودن دسکتاپ عادت کنید، مجبور می‌شوید از ابزارهای کاربردی‌تر ویندوز ۱۰ استفاده کنید که بهره‌وری بسیار زیادی هم دارند. در بخش‌های بعدی، برخی از قابلیت‌های حرفه‌ای اکسپلورر را معرفی می‌کنیم که در ایجاد این عادت جدید کاربرد زیادی دارند.
  • فعال‌کردن تم تاریک: استفاده از تم تاریک، خصوصا برای کاهش حواس‌پرتی در فعالیت‌های روزمره، بسیار کاربردی خواهد بود. برای فعال‌کردن تم تاریک، از منو راست‌کلیک دسکتاپ وارد بخش Personalize شوید و Colors را انتخاب کنید. سپس از منو کشویی Choose your color، گزینه‌ی Dark را فعال کنید.
  • تنظیم مقیاس نمایشگر: یکی از گزینه‌هایی که احتمالا تجربه‌ی کاربری شما را در نمایشگرهای کوچک بهبود می‌دهد، مقیاس‌دهی آیکن‌ها و صفحه‌ها است. در اغلب لپ‌تاپ‌ها، مقیاس‌دهی ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد برای بهبود تجربه‌ی کاربری پیشنهاد می‌شود. برای این کار پس از راست‌کلیک روی دسکتاپ و ورود به بخش Display settngs، مقیاس مدنظر خود را از Scale and layout انتخاب کنید.

مطلب پایانی

لایسنس ویندوز 10 به عنوان سنگ بنای زیرساخت فناوری اطلاعات کسب و کار شما عمل می‌کند و دسترسی به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های طراحی شده برای ساده‌سازی عملیات و توانمندسازی نیروی کار شما را فراهم می‌کند. خواه ادغام یکپارچه با سرویس‌های ابری، پروتکل‌های امنیتی قوی باشد یا ابزارهای بهره وری پیشرفته، ویندوز 10 راه‌حل جامعی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیازهای پویا مشاغل مدرن است.

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری برای خرید لایسنس ویندوز 10 اورجینال، رعایت قوانین است. فعالیت در محدوده مقررات قانونی نه تنها خطر جریمه‌ها و مجازات‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ صداقت و پاسخگویی را در سازمان شما پرورش می‌دهد. با دانستن اینکه استفاده از نرم‌افزار شما مشروع و غیرقابل سرزنش است، با رعایت کردن، آرامش خاطر به دست می‌آید.

فراتر از این مبحث قانونی بودن آن، دسترسی به به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی حیاتی را تضمین می‌کند و از سیستم‌ها و داده‌های شما در برابر تهدیدات سایبری در حال تکامل محافظت می‌کند. در چشم انداز سایبری امروزی، که نقض داده‌ها و حملات سایبری بیداد می‌کند، به روز نگه داشتن نرم افزار بسیار مهم است. با سرمایه گذاری برای خرید لایسنس ویندوز 10 اورجینال، تعهد خود را به بهترین شیوه‌های امنیت سایبری نشان می‌دهید و از کسب و کار خود در برابر نقض‌های امنیتی مخرب بالقوه، محافظت می‌کنید.

علاوه بر این، لایسنس ویندوز 10 اینترپرایز، پرو وهوم، تعداد زیادی از ویژگی‌های بهره‌وری را باز می‌کند که می‌تواند نیروی کار شما را تقویت کند و رشد کسب‌وکار را افزایش دهد. از ابزارهای همکاری داخلی مانند مایکروسافت تیمز گرفته تا قابلیت‌های چندوظیفه ای پیشرفته و تجربیات کاربری شخصی شده، ویندوز 10 ابزارها و قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد که برای بهینه‌سازی گردش کار و افزایش بهره وری طراحی شده‌اند.

هنگامی که نوبت به خرید لایسنس ویندوز 10 اینترپرایز می‌رشد، چندین گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مایکروسافت برنامه‌های صدور لایسنس مختلفی را ارائه می‌کند که متناسب با نیازهای مختلف کسب‌وکارها هستند؛ از جمله لایسنس‌های والیوم برای شرکت‌های بزرگ، مدل‌های مبتنی بر اشتراک برای SMB‌ها و طرح‌های تخصصی برای صنایع یا بخش‌های خاص. انتخاب مدل لایسنس مناسب به عواملی مانند اندازه سازمان شما، محدودیت های بودجه و الزامات خاص IT بستگی دارد.

همان‌طورکه در توضیحات مقاله گفته شد، پیکربندی‌ها و تنظیمات همگی حکم پیشنهاد را دارند. هر کاربر باید بسته به نیاز خود، تنظیمات بهینه‌ای را در ویندوز ۱۰ اجرا کند تا بهره‌وری خود را افزایش دهد. بااین‌حال، تغییر تنظیمات پیش‌فرض برای اکثر کاربران الزامی می‌شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا