اقتصادیکسب و کار محلی

بهترین سایت خرید و فروش NFT

با محبوب‌شدن روزافزون ان اف تی و پیوستن هنرمندان و افراد مشهور به این دنیای هیجان‌انگیز، تعداد مارکت پلیس‌های NFT روزبه‌روز بیشتر می‌شود. هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بوده و امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به ویژگی‌های بهترین سایت خرید و فروش NFT پرداخته و سپس بهترین پلتفرم‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید در دنیای ان اف تی گشت‌وگذاری داشته باشید و اطلاعات مفیدی در رابطه با آن به دست آورید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مارکت پلیس‌های NFT چه ویژگی‌هایی دارند؟

پس از تحقیق درباره بازارهای مختلف ان اف تی، چندین ویژگی برجسته را شناسایی کردیم که در بهترین مارکت پلیس‌های NFT وجود دارند. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

رابط کاربری آسان

رابط کاربری ساده جزو مهم‌ترین ویژگی‌های هر مارکت پلیس NFT است. رابط کاربری ساده به خصوص در فرایند ثبت‌نام بسیار مهم است. طراحی رابط کاربری باید به گونه‌ای باشد که تنها با چند کلیک، کاربران بتوانند به ثبت‌نام پرداخته و فعالیتشان را شروع کنند.

ویترین جذاب

داشتن یک ویترین و جلوه زیبا برای سایت بسیار مهم است. مشتریان در نگاه اول به ویترین فروشگاه نگاه کرده و جذب آن می‌شوند. یک مارکت پلیس هم برای جذب کاربر باید ویترین جذابی داشته باشد.

فیلترهای جستجوی پیشرفته

امکان جستجوی درست NFTها اصل مهمی در بازار خریدوفروش آن است. کاربران باید بتوانند کلیدواژه‌های موردنظرشان را جستجو کرده و به ان اف تی موردعلاقه‌شان دست پیدا کنند. فیلترهای جستجوی پیشرفته می‌تواند این امکان را تا حدودی برای کاربران فراهم کند.

ویژگی‌های کامیونیتی

NFTها، جامعه‌ای پرجنب‌وجوش از کریتورها و کالکتورهاست. یک بازار بزرگ ان اف تی باید ویژگی‌های کامیونیتی را ارائه داده و از این طریق به کاربران امکان اتصال، اشتراک‌گذاری و یادگیری از همدیگر را فراهم کند. این موضوع می‌تواند شامل انجمن‌ها، ادغام رسانه‌های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر باشد. این بازار همچنین باید با حمایت مالی از رویدادها و طرح‌هایی که به نفع کریتورها و کالکتورهاست، جامعه NFT را ترویج و حمایت کند.

بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد، NFT موردنظر را خریداری کند. کریتورها همچنین می‌توانند زمان و تاریخ انقضای پیشنهاد را تعیین کنید تا مناقصه هیجان‌انگیزتر شود و شرکت‌کنندگان بیشتری را جذب کنند.

کیف پول

سایت خرید NFTای که دارای کیف پول اختصاصی برای محافظت از ان اف تی کاربران باشد، در نظر کاربران جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع، هیچ‌چیز نمی‌تواند برای کاربران رضایت‌بخش‌تر از داشتن کیف پول جهت محافظت از NFTها در برابر خطرات امنیتی باشد. از این رو، بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT باید دارای کیف پول اختصاصی باشند. البته بازاری بهترین است که علاوه بر کیف پول آنلاین خود، از سایر انواع کیف پول نیز پشتیبانی کند.

امنیت

ایجاد بازاری امن برای NFT ضروری است؛ زیرا حملات تهاجمی به طور فزاینده‌ای اتفاق می‌افتد. هر بازار خرید و فروش ان اف تی باید دارای سطح بالایی از امنیت باشد. توجه داشته باشید که اگر تدابیر امنیتی کافی برای دفع حملاتی مانند DDOS، CSRF و SSRF وجود داشته باشد، اعتماد کاربران نسبت به بازار افزایش پیدا می‌کند.

نحوه کار بهترین سایت خرید و فروش NFT

سایت‌های خرید و فروش NFT عملکردهای مختلفی داشته و رویکردهای متفاوتی را برای ارائه خدمات به کار می‌برند؛ اما در اکثر آن‌ها می‌توان مراحل مشترکی را برای استفاده پیدا کرد. در زیر، به صورت اجمالی، چگونگی استفاده از بهترین سایت خرید و فروش NFT آورده شده است:

ثبت‌نام: ابتدا باید در سایت مورد نظر ثبت‌نام کنید. برخی سایت‌ها نیاز به اطلاعات شخصی و احراز هویت دارند تا امنیت بیشتری را ارائه دهند. در این مرحله، به احتمال زیاد لازم است تا نام کاربری و رمز عبوری را انتخاب و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

اتصال کیف پول: برای خرید و فروش NFT، شما باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که بتوانید از آن برای انجام تراکنش‌ها استفاده کنید. برخی سایت‌ها امکان اتصال به کیف پول‌های شخصی را می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از کیف پول‌های اختصاصی خود برای مدیریت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

خرید یا فروش NFT: اگر مایل به خرید NFT هستید، می‌توانید به صفحه محصول مورد نظر بروید و گزینه خرید را انتخاب کنید. در این مرحله اطلاعات مربوط به تراکنش و هزینه‌های مربوطه نمایش داده می‌شود. با پرداخت مبلغ موردنظر، ان اف تی از آن شما خواهد شد. در مقابل، اگر می‌خواهید ان اف تی خود را بفروشید، باید به صفحه مدیریت NFTهای خود رفته و گزینه فروش را انتخاب کنید. در این مرحله باید قیمت مورد نظر خود را تعیین کرده و سایر جزئیات فروش را مشخص کنید.

تأیید تراکنش: پس از ارسال درخواست خرید یا فروش، باید تراکنش را تأیید کنید. بسته به وب‌سایتی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است برای تأیید تراکنش نیاز به وارد کردن رمز عبور یا امضای دیجیتالی باشد.

پیگیری تراکنش: بعد از تأیید تراکنش، حتماً آن را پیگیری کنید. وب‌سایت موردنظر ممکن است ابزارهایی را برای مشاهده وضعیت تراکنش، آمارها و جزئیات مربوطه ارائه دهد. همچنین، شما می‌توانید از کیف پول خود برای پیگیری تراکنش استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر آموزش رایگان NFT را ببینید.

معرفی بهترین سایت خرید و فروش NFT

تا بدین جا از ویژگی‌هایی که بهترین سایت خرید و فروش NFT باید دارا باشد، صحبت کردیم. حالا نوبت آن است که به معرفی بهترین آن‌ها بپردازیم. کدام وب‌سایت‌ها در حوزه خرید و فروش NFT عملکرد بهتری دارند؟ در زیر ۲۳ وب‌سایت را معرفی می‌کنیم:

بازار راریبل () ساده‌ترین و بهترین سایت خرید و فروش NFT است. تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا یک حساب کاربری ایجاد کرده و شروع به خرید و فروش ان اف تی در این پلتفرم کنید.

رابط کاربری این پلتفرم به‌قدری آسان است که هر کسی می‌تواند NFT‌ها را در این بازار ایجاد کند. برای این منظور برخی از محدودیت‌های ساخت NFT حذف شده است؛ برای مثال، نیازی به واریز یک‌سری رمزارزها نیست. در واقع، این بازار یکی از بهترین پلتفرم‌های NFT برای تازه‌واردان است.

جالب است بدانید که هر پانک ان اف تی دارای رنگ پس‌زمینه‌ای است که معانی مختلفی دارند. برای مثال، رنگ آبی پس‌زمینه پانک‌ها، نشان می‌دهد که این پانک برای فروش در دسترس نیست و در حال حاضر هیچ پیشنهاد فعالی ندارد. از سوی دیگر، پانک‌هایی با پس‌زمینه قرمز نشان‌دهنده مواردی است که برای فروش گذاشته شده‌اند. در نهایت، پانک‌هایی با پس‌زمینه بنفش نشان‌دهنده فرایند مناقصه است؛ خریداران برای خرید آن رقابت کرده و کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد، مالک پانک موردنظر خواهد شد.

مانند بسیاری از بازارهای ان اف تی، بایننس تنها از ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی راه پرداخت پشتیبانی می‌کند. خبر خوب این است که وقتی NFT خریداری می‌کنید، می‌توانید به راحتی آن را به کیف پول NFT بایننس خود منتقل کنید، سپس در صورت تمایل آن را به کیف پول آفلاین خود انتقال دهید.

این پلتفرم یک بازار مدیریت هنری است که توسط Gemini پشتیبانی می‌شود و آن را به یکی دیگر از سایت‌های NFT که پیوندی با صرافی ارز دیجیتال دارند، تبدیل می‌کند. NFTهای موجود در این پلتفرم، Nifties نامیده می‌شوند و در بلاک چین اتریوم قرار دارند.

Crypto.com NFT

بازار بعدی‌ای که در لیست بهترین سایت‌های خرید و فروش ان اف تی قرار دارد، Crypto.com NFT است. Crypto.com NFT صرافی معروفی است که حالا در زمینه ان اف تی نیز فعالیت می‌کند. این پلتفرم بازار NFT خود را در سال 2021 راه‌اندازی و NFTها را در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله آثار هنری، موسیقی، بازی‌ها، ورزش‌ها و افراد مشهور ارائه کرد.

کاربران می‌توانند NFT‌ها را در بازار Crypto.com با استفاده از دبیت کارت یا کارت اعتباری با قیمتی ثابت یا از طریق یک حراج خریداری کنند. علاوه‌بر‌این، گزینه پرداخت کریپتویی را از طریق درگاه پرداخت خود ارائه می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های موجود در بازار خرید و فروش ان اف تی کریپتو دات کام، عدم پرداخت کارمزد تراکنش در هنگام خرید کلکسیونی توسط کاربران است.

بازار Crypto.com NFT رابط کاربری ساده و آسانی دارد و افراد علاقه‌مند می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. نکته قابل‌توجهی که در رابطه با این پلتفرم وجود دارد، این است که قبلاً با افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ (Snoop Dogg) همکاری کرده است. علاوه‌بر‌این، این پلتفرم اخیراً برای پشتیبانی از NFTهای مستقر در بلاک چین اتریوم گسترش یافته است، که یک پیروزی بزرگ برای آن به شمار می‌رود.

OKX

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند هنگام خرید NFT، کمیابی ان اف تی‌ها را در یک دسته رتبه‌بندی کرده و اطلاعات لحظه‌ای آن‌ها را مشاهده کنند. این ویژگی در تصمیم‌گیری درباره خرید NFT به کمک کاربران می‌آید. OKX علاوه بر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از بلاک چین‌ها، NFT‌ها را در دسته‌های مختلف از جمله آثار هنری، ورزش، دنیای مجازی، ابزارهای کاربردی، کارت‌های تریدینگ، موسیقی و غیره ارائه می‌کند.

Bybit

علی‌رغم این‌که Bybit آن‌قدر محبوب نیست، بااین‌حال، بیش از شش میلیون کاربر از سراسر جهان دارد. هر کسی که می‌خواهد در بازار Bybit NFT شرکت کند، می‌تواند یک حساب کاربری ایجاد کرده و در عرض چند دقیقه شروع به کار کند. کاربران می‌توانند NFT‌ها را با استفاده از توکن‌های BIT، USDT و ETH خریداری کنند.

KnownOrigin

KnownOrigin یک بازار NFT است که به هنر دیجیتال اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و بیشترین و بهترین آثار هنری را ارائه می‌کند، ولی حجم معاملات در مقایسه با رقبا بسیار کم است. میزان کارمزد این سایت خرید و فروش ان اف تی 3 درصد بوده و حق امتیاز برای هنرمند در فروش ثانویه، 10 درصد در نظر گرفته شده است. باید اشاره کرد که پذیرفته‌شدن در KnownOrigin کار آسانی نیست و ضرورتی ندارد طرفداران زیادی داشته باشید، اما یک نمونه کار درجه یک برای ورود ضروری است و اگر تازه‌کار هستید، بهتر است به سراغ بازارهای دیگر بروید!

Minxie

آخرین پلتفرمی که در می‌خواهیم در لیست بهترین سایت خرید و فروش NFT معرفی کنیم، Minxie است. این پلتفرم محتوا برای کریتورهایی که می‌خواهند از NFT‌های خود کسب درآمد کرده و در عین حال بر توسعه جامعه‌ای شخصی در بازار تمرکز داشته باشند، ایده‌آل است.

Minxie کریتورهای خود را وادار می‌کند تا ترکیبی از NFT‌های رایگان و پولی ارائه کنند تا به فرایند کسب درآمد آن‌ها کمک کند. از طرفی، سعی می‌کند تا ان اف تی‌های شما به راحتی توسط کاربرانی که به دنبال NFT‌های ارزان‌قیمت هستند، کشف شوند. این ویژگی به کریتورها اجازه می‌دهد تا به جای صرف زمان برای بازاریابی، زمان خود را صرف خلق آثار منحصربه‌فرد کنند.

مقایسه بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT با یکدیگر

در جدول زیر مقایسه کاملی از ۲۳ سایت برتر خرید و فروش NFT که در بالا به شما معرفی کردیم، آورده شده است. در صورتی که قصد استفاده از چنین پلتفرم‌هایی را دارید، بهتر است جدول زیر را به خوبی مطالعه کرده و در نهایت بهترین سایت خرید و فروش NFT را برای خود انتخاب کنید.

سایت خرید NFT

تعداد NFT

انواع NFT

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

بلاک چین

Opensea

 +80 میلیون

هنر، موسیقی

150+

اتریوم، پالیگان، سولانا

Rarible

300,000+

هنر

ETH, XTZ, FLOW, MATIC

اتریوم، سولانا، تزوس، پالیگان، Flow، ImmutableX

Binance

100,000+

هنر، موسیقی

BNB, BUSD, ETH

اتریوم

NiftyGateway

هنر، موسیقی

ETH

اتریوم

Gamestop

In-game items

اتریوم

SuperRare

39,000+

هنر، موسیقی، عکاسی

ETH

اتریوم

Coinbase NFT

100,000+

هنر

ETH

اتریوم

Larva Labs (CryptoPunks)

10,000

شخصیت‌های کلکسیونی

ETH

اتریوم

Crypto.com NFT

200,000+

هنر

BTC, ETH, CRO

Crypto.org Chain، Cronos، اتریوم، پالیگان، سولانا

NBA Top Shot

ورزش

BTC, ETH, USDC

Flow

Mintable

۱٫۳ میلیون

هنر، موسیقی، دامنه‌ها، کلکسیون

ETH

Ethereum

Solanart

700,000+

هنر، کلکسیون

SOL

Solana

LooksRare

ETH

اتریوم

Axie Infinity

283,000+

بازی

ETH

اتریوم با زنجیره جانبی Ronin

DraftKings

300+

هنر

فیات

پالیگان

SolSea

هنر و کلکسیون

SOL

Solana

OKX

13+ میلیون

هنر، موسیقی، Utilities، ورزش

ETH, SOL, BSC, AVAX+

اتریوم، سولانا، پالیگان، ImmutableX، آوالانچ، آربیتروم

Bybit

هنر، بازی، کلکسیون

ETH(خریدوفروش و ماینینگ)، SOL (خریدوفروش)

اتریوم

DappRadar

اتریوم، سولانا و پالیگان

Minxie

موسیقی، هنر، کلکسیون

ETH, MATIC

اتریوم

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا