اقتصادی

۲۰۰ نفر عوامل اجرایی فرایند انتخابات بخش شبانکاره را برعهده دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابراهیم حسینی یکشنبه شب در نشست با مسئولان و منتخبان اقشار مختلف مردم بخش شبانکاره و دست اندر کاران انتخابات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی و تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: مهم‌ترین رویداد امسال، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است.

وی گفت: با حادثه ناگواری که پیش آمد و به دلیل شهادت شهید آیت الله رئیسی، انتخابات زودهنگام باید برگزار شود و دولت جدید با رأی مردم انتخاب شود که امید است در دولت جدید نیز مسیر خدمات‌رسانی به مردم ادامه یابد. و حضور پررنگ مردم در مراسم بدرقه شهیدان خدمت، نشان داد که مسیر دولت سیزدهم مورد قبول مردم است.

بخشدار شبانکاره با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر ویژگی‌های یک انتخاب اصلح اظهار اظهار داشت: بر اساس بخش‌هایی از «صحیفه حضرت امام (ره)» ایشان در یکی از سخنرانی‌های آن زمان خطاب به مردم، ویژگی‌هایی مانند از همه متعهدتر به اسلام، متصل نبودن به هیچ طرف نه غرب‌زده و نه شرق‌زده، زهد و ساده زیستی، دلسوز و خدمتگزار به ملت و نداشتن پیوند و گرایش به رژیم سابق و دشمنان اجنبی را برای رئیس جمهورِ شایسته عنوان فرمودند.

حسینی افزود: حضرت امام (ره) سال ۵۸ در یک سخنرانی با به کار بردن تعبیر «از خودتان باشد برای خودتان»؛ برخورداری از روحیه مردمی را ویژگی تعیین کننده برای رئیس جمهور عنوان فرمودند.

تلاش برای افزایش مشارکت مردم

حسینی ابراز داشت: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان معیار رئیس جمهور اصلح، در سخنان اخیرشان بیان فرمودند در شرایط کنونی کشور به یک رئیس جمهور فعال، پُر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.».

حسینی در ادامه به اهمیت چهار راهبرد مدنظر مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات تاکید و بیان کرد: ضرورت تحقق چهار راهبرد «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت» همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مورد تاکید ما است.

حسینی گفت: اولویت ما بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشارکت بالا با حضور همه سلایق در انتخابات است.

وی بیان داشت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی تهدیدات و نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

شرایط برگزاری انتخابات پرشور فراهم است

حسینی از فعالیت‌های انجام شده در راستای انتخابات هشتم تیر ماه مطالبی را بیان داشت و افزود: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بخش شبانکاره آماده است، آخرین اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حال پیگیری و انجام است. هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مطابق جدول زمانی تشکیل شده است و همچنین شعب اخذ رأی با ملاحظه گرمای هوا و رفاه مردم تعیین شده و بازدید از تمامی شعب انجام شده. با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ماه‌های اخیر آمادگی کافی و لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بخش وجود دارد.

بخشدار شبانکاره در ادامه از تعداد شعب اخذ رأی و عوامل اجرایی، افزود: ۱۸ شعبه اخذ رأی در بخش تدارک دیده شده که ۹ شعبه ثابت و هفت شعبه در شهر شبانکاره و یک شعبه روستای دهداران سفلی و یک شعبه روستای گلدشت، و مابقی سیار است.

آمادگی شعب اخذ رأی

حسینی افزود: نزدیک به ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی فرایند انتخابات این بخش را برعهده دارند و در هر شعبه تقریباً ۱۵ نفر حضور دارند تا انتخاباتی سالم، پر شور و بر اساس معیارهای رهبر معظم انقلاب انجام شود.

حسینی در پایان به نقش برجسته معتمدین، نخبگان و نمایندگان اقشار مردمی در افزایش مشارکت اشاره و بیان داشت: شما نمایندگان اقشار مختلف پل ارتباط با مردم هستید و این رابطه مؤثر و دعوت شما از عموم مردم در افزایش مشارکت در انتخابات گذشته مهم و تأثیر گذار بود و این اقدام ارزشمند در میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: با نقش آفرینی مؤثر شما منتخبان مردمی و با حضور پرشور مردم انقلابی ایران در انتخابات هشتم تیرماه از حادثه فقدان رئیس جمهور شهید حماسه ماندگاری به ثبت خواهد رسید.

حسینی گفت: هدف از برگزاری نشست با اقشار مختلف که در سطح شهرستان و توسط فرماندار در حال انجام است این است که توانایی همه عزیزان را برای حضور پرشور مردم در تعیین سرنوشتشان و آبادانی ایران اسلامی به کمک بطلبیم و ان‌شاءالله این امر مهم تحقق خواهد یافت و مردم ایران اسلامی راه رسیدن به قله‌های پیشرفت را با سرعت بیشتر خواهند پیمود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا