تحصیل در ترکیه چگونه است؟

تحصیل در ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران و هزینه های زندگی نسبتا پایین متقاضیان زیادی دارد. به طور کلی پذیرش در دانشگاه های ترکیه نسبت به سایر کشورها راحت تر است. بسیاری از متقاضیانی که با ما تماس می گیرند نگران هزینه پذیرش در دانشگاه های ترکیه، قبولی در آزمون و هزینه زندگی در ترکیه هستند.

ترکیه استودیار

مطالعه در ترکیه به خصوص در زمینه پزشکی در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، تحصیل در ترکیه را به عنوان یک گزینه ممکن انتخاب می کنند.

در ترکیه در تمامی رشته ها امکان تحصیل در ترکیه و دریافت بورسیه از سازمان ها و موسسات آموزشی آمریکایی و اروپایی وجود دارد. دانشگاه های ترکیه بسیار معتبر هستند و معمولا با دانشگاه های معتبر بین المللی مرتبط هستند.

به عنوان مثال دانشگاه حیات تپه ترکیه ارتباط مستقیمی با دانشگاه هاروارد در آمریکا دارد و سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه کاملا بر اساس استانداردهای سیستم آموزشی آمریکا است که دروس را به صورت یک ترم ارائه می کند.

مزایای تحصیل در ترکیه

ترکیه دارای فرهنگ بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور نیز مزایای بسیاری دارد.

متقاضیان می توانند با بررسی مزایای تحصیل در ترکیه با ویژگی های این کشور بیشتر آشنا شوند. سیستم آموزشی دانشگاهی ترکیه دارای سبکی مدرن است که ترکیه را به رسمیت شناخته است. زبان انگلیسی و ترکی نیز در دانشگاه های ترکیه تدریس می شود.

استانداردهای آموزشی برای تحصیل در ترکیه شهرت جهانی دارد و استانداردهای آموزشی ارائه شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر این، دانشجویان با وجود اساتید موفق و سیستم آموزشی یکپارچه، از استانداردهای بالایی در دانشگاه های این کشور برخوردار هستند.

مدرک آکادمیک برای فارغ التحصیلی بین المللی در دانشگاه های ترکیه در بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه های ترکیه، دانشگاه های مدرن را با تجهیزات مناسب برای دانشجویان و دسترسی آسان به اطلاعات و محیط آموزشی وسیع، مناسب و خوب در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی فراهم کرده اند. این دانشگاه ها دارای آزمایشگاه های خوب، کتابخانه های جامعی هستند که دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در مکانی جدید در ترکیه تکمیل کنند و در گروه های دانشجویی، هنری و سایر فعالیت های دانشجویی شرکت کنند.

ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است که علاوه بر امنیت بالا آن را مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی می کند.

ترکیه مردمان بسیار دوستانه ای دارد که روابط بسیار خوبی با خارجی ها دارند که به مهمان نوازی معروف هستند.

آنها دارای محل اقامت و کلاس های آموزشی مجهز برای دانش آموزان هستند و همچنین خدمات ویژه ای را برای دانش آموزان ارائه می دهند تا دانش آموزان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن خود را با زندگی در ترکیه وفق دهند. علاوه بر این، همه دانشگاه ها دارای غذاخوری های خوبی هستند که دانشجویان می توانند در آن غذا با قیمت مناسب تهیه کنند.

سیستم حمل و نقل عمومی در ترکیه بسیار پیشرفته است و به راحتی پیدا می شود. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی مشترک (کورسی) و سیستم اتوبوس سریع از یک نقطه به نقطه دیگر در ترکیه آسان است. همچنین برای دانشجویان کارت های تخفیف برای تحصیل در ترکیه و حمل و نقل شهری وجود دارد که سفر را مقرون به صرفه تر می کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه

متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود، با ارسال مدارک لازم به سفارت ترکیه برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. بنابراین، دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارسال به سفارت ترکیه آماده کنند:

ارائه پاسپورت معتبر

دو قطعه عکس 3*4 وارد کنید

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در ترکیه

ارائه مدرک بیمه دانشجویی برای فرد متقاضی تحصیل در ترکیه

ارائه مدارک نشان دهنده عملکرد تحصیلی دانشجو در حین تحصیل در ترکیه

پرداخت ویزای تحصیلی ترکیه

ارائه مدرکی مبنی بر نداشتن سابقه کیفری

پرونده سلامتی دانش آموز را تنظیم کنید

شرایط یادگیری در مدارس ترکیه

تحصیل در ترکیه از سن 6 سالگی شروع می شود. تحصیل در ترکیه در مدارس خصوصی و دولتی ارائه می شود و مدارس خصوصی بسته به سطح تحصیلات نیاز به شهریه دارند.

زبان آموزشی در مدارس ترکیه معمولا ترکی و زبان دوم انگلیسی است که از سال چهارم ابتدایی شروع می شود اما در برخی مدارس خصوصی ترکیه دو زبان به طور همزمان تدریس می شود. مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه 4 سال و مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز 4 سال به طول می انجامد.

مدارس متوسطه ترکی آناتولی و دولتی هستند، لیسه های دولتی آموزش استاندارد ارائه می دهند و زبان های خارجی در لیسیوم های آناتولی در ترکیه تدریس می شود. مدارس متوسطه در ترکیه پس از فارغ التحصیلی دارای امتحانات جامع هستند و در صورت قبولی دانش آموزان در امتحانات و کسب نمره قبولی می توانند به دانشگاه بروند. برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه با شرکت مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که نمرات کسب شده در آزمون های جامع در تحصیل آنها در دانشگاه موثر بوده است، یعنی کسانی که در ترکی و ریاضی نمره بالایی کسب کرده اند می توانند در رشته های روابط بین الملل، حقوق، آموزش و بازرگانی تحصیل کنند. ، اقتصاد، تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه ها.

همچنین کسانی که در دروس علوم نمرات بالایی دارند می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته کامپیوتر، پزشکی، مهندسی و غیره انجام دهند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا