مجله اجتماعی

پزشکیان: علت نارضایتی‌ها این است که ما حقشان را می‌خوریم/ تلاش می‌کنیم در شش ماه نخست استیفای حقوق شود

پزشکیان: علت نارضایتی‌ها این است که ما حقشان را می‌خوریم  تلاش می‌کنیم در شش ماه نخست استیفای حقوق شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علت نارضایتی‌ها این است که ما حقشان را می‌خوریم. حق را باید به حق دار داد. تلاش می‌کنیم در شش ماه نخست این استیفای حقوق رخ بدهد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه در برنامه «بدون تعارف» شبکه دو سیما در رابطه با علت حضور خود در انتخابات اظهار داشت: مردم عزیز ما بدانند من به عنوان فردی که در این آب و خاک زندگی می‌کنم آبروی خود و مسیر زندگی خود را هر جا نیاز باشد در طبق اخلاص گذاشته و با آنها به شتراک خواهم گذاشت.

وی عنوان کرد: ما در ساختارهایی که درست کردیم خیلی‌ها اسمی کارشناس هستند اما کارشناس نیستند و ما باید هوشیار باشیم تا از کارشناس استفاده کنیم نه اسم کارشناس.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افراد ناتوان که مراحل را طی نکردند و امروز حضور دارند باید به عقب برگردند و این مراحل را طی کنند و کسانی که حقشان خورده شده در هر حزب و جناحی که باشد باید حقوقش گرفته شود. جابجایی باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: علت نارضایتی‌ها این است که ما حقشان را می‌خوریم. حق را باید به حق دار داد. تلاش می‌کنیم در شش ماه نخست این استیفای حقوق بر اساس ارزیابی‌ها و شاخصه‌ها رخ بدهد.

وی در خصوص خانواده، اموال و دارایی‌ها اضافه کرد: به خانواده خود افتخار می‌کند. علی رغم اینکه نزدیک به سی سال است همسر خود را از دست دادم، خانواده ام نه تنها باعث بی آبرویی من نشدند که به من آبرو دادند. سالم و صادق هستند و نعمتی است که خدا به ما داده و خیلی‌ها این‌طور نیستند. کاری که خلاف قانون باشد نه خودم انجام دادم نه آنها. یادم هست وزیر بودم پسرم اجازه نمی‌داد و می‌گفت ما حق نداریم از ماشین دولتی وزارت که سمند بود استفاده کنم و باید از پژوی خود استفاده کنیم. هیچ وقت از موقعیت من استفاده نکردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: از معرفی خود به نام من اجتناب کردند. نه جایی سهام و امتیاز دارم و حتی مجبور مطب هم نگرفتم. یک روز دوستانی گفتند سهم بگیریم که بعد از بازنشستگی سهم داشته باشیم، گفتم نمی‌خواهم. باغی در ارومیه گرفتم تا بعد از بازنشستگی آنجا کارگری کنم. زندگی راحت در طبیعت و با مردم. خانه‌ای هم در تهران و تبریز هم دارم.

پزشکیان در رابطه با اینکه تا کنون در سابقه مدیریتی و سیاسی خود بین دو راهی سخت و محبوبیت میان مردم رسیده‌اید؟ با بیان اینکه تصمیم سخت ما جایی بود که باید بین مردم و قوانین تصمیم می‌گرفتیم، تصریح کرد: در دوره آیت الله رفسنجانی رییس دانشگاه بودم و تصمیم بر کوچک کردن دولت بود، گفتند باید ۳۰۰ نفر را بیرون بریزیم. گفتم این کار را نمی‌کنم. من را بیرون بیاندازید یا اینکه بگویید بعد از بیرون انداختن چه سرنوشتی خواهند داشت. گفتم حکم من را لغو کنید. سعی کردیم طرف مردم و با مردم باشیم نه با قدرت.

وی ادامه داد: زمان وزارت کارمندان اعتراض داشتند و شعار می‌دانند. حراست می‌گفتند اجازه اعتراض ندهیم. معترضان را جمع کردیم که در نهایت ما طرف مردم بودیم و از آنها معذرت خواهی کردم. به من حقوق نمی‌دانند ما توانستم دو ماه زندگی کنم اما زندگی کارگر متفاوت است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه «فکر می‌کنید کردم در مورد شما چه فکری می‌کنند؟» بیان کرد: این را باید از مردم بپرسید اما آنچه هست هرگز به آنها دروغ نگفتم و اکنون هم راحت می گویم هر چه در زندگی ام بوده همان است که شفاف بوده و چیزی پنهان ندارم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید چه ویژگی‌ای از شما در ذهن مردم برجسته است؟» اظهار داشت: گمان می‌کنم صداقت ما و دروغ نگفتن ما. من حتی به بچه‌های خود دروغ نگفتم و امکان ندارد وعده‌ای داده باشم و به وعده خود عمل نکرده باشم.

وی در پاسخ به این سوال که «اگر بخواهید شبهه‌ای که از شما در ذهن مردم شکل گرفته برطرف کنید چه می‌کنید؟» گفت: مردم بالاخره سوال و شک دارند از ما بپرسند و ببینند ما شفاف جواب می‌دهیم. زمانی در مجلس گفتند دخترت فلان جا، فلان کاره است. گفتم بیایید ببینید در هیچکدام از خانواده من، حضور در بنگاه‌ها و زد و بندهای اقتصادی دیده نمی‌شود. اما ببینید آدم‌هایی که انتخاب می‌شوند چه تعداد آدم را با خود به ناحق جابجا می‌کنند؟ در حالی که در خانواده من خواهر زاده و برادرزاده‌هایم بیکار هستند و می‌توانستم توصیه کنم کاری به آنها بدهند. همه هم لیسانس و فوق لیسانس هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که «آیا قومیت گرا هستید؟» تصریح کرد: اگر قومیت گرا بودم هیچ وقت نمی‌گفتم ایران برای همه، یا برای ایران تا پای مرگ در جبهه‌ها نمی‌جنگیدم و امروز نمی‌گفتم حق همه مردم را باید بدهیم.

پزشکیان افزود: خیلی وقت‌ها با نوه‌های خود گردش می‌رویم و بازی می‌کنیم. آنها به دنبال نوآوری، علم و تازگی هستند. ما تلاش کردیم آنچه حق آنها است و باید شکوفا شود نادیده نگیریم و بستری برای شکوفایی و رشد و بالندگی آنها ایجاد کنیم. آنها با ما مشکل دارند که با ذهن بسته خود مانع رفتن آنها بشویم.

طبق قانون هر زمان لازم باشد بازنشسته می‌شوم

وی در پاسخ به این سوال که «چه زمانی بازنشسته می‌شوید؟ برای فراغت بعد از آنچه می‌کنید؟» گفت: به همان باغی که گفتم می‌روم کارگری می‌کنم. کارگری که نه بالاخره زندگی راحتی با گل و گیاه و زمین و درخت خواهم داشت. طبق قانون هر زمان لازم باشد بازنشسته می‌شوم.

این موارد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که «اگر رییس جمهور شوید فکر می‌کنید اختیارات قانونی کافی برای رییس جمهور بودن دارید؟» تاکید کرد: اگر قصد داریم در این کشور به جایی برسیم باید اصولاً بین قوا و سیاست گذاری ها تعامل سازنده برای رسیدن به هدف داشته باشیم. اگر بگوییم هر چه ما کی گوییم انجام شود طبیعتاً نمی‌شود. عین این تعامل را باید با مردم و دنیا داشته باشیم. بدترین مدیریت این است که ما بگوییم مردم من رییسم و هر چه ما می‌گوییم باید انجام شود. ما با تعامل و گفت و گو می‌توانیم پیش رویم نه امر و نهی. برای رفتن باید با تعامل قوا در جهت منویات و سیاست‌های کلی پیش رفت. با تعامل نه تقابل می‌توان پیش رفت و ما قصد تقابل با هیچکس ندارم نه در درون دولت، نه مردم و نه سیاست‌های جهانی.

پزشکیان در پاسخ به جمله «بدون تعارف به هواداران» گفت: با هم، برای ایران و با ایرانیان.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مخالفان خود بیان کرد: اگر حق با آنها است و باعث پیشرفت ما خواهد بود ما قطعاً صدای آنها را خواهیم شنید و اعمال خواهیم کرد.

وی در پایان «بدون تعارف با مردم» اذعان داشت: ما موظف نیستیم مردم را ناراضی کنیم و ما باید نارضایتی‌ها را برطرف کنیم. دغدغه مردم چیزی است که باید در ذهن مدیران و مسئولان باشد تا راحت زندگی و ارتقا پیدا کنند و حقشان بی دلیل ضایع نشود.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا