مجله علمی و پزشکی

۲ برنامه سازمان غذا و دارو برای ارتقای سلامت و ایمنی فرآورده‌های گوشتی و لبنی

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای ارتقای برنامه‌های سلامت و ایمنی شیر و فراورده‌های لبنی و گوشتی، اداره کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی دو برنامه عملیاتی شامل پیاده‌سازی الزامات سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی در واحدهای تولیدی محصولات لبنی، گوشتی و دریایی و پایش شاخص‌های سلامت و ایمنی محصولات مذکور را در سطح عرضه اجرا می‌کند.

به گزارش مجله رز، دکتر عبدالعظیم بهفر با بیان این مطلب اظهار کرد:  سامانه ثبت فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی در دست بررسی است که پس از تحویل و انجام پایلوت و رفع نواقص و ایرادات، طی سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: با توجه‌ به قانون احکام دائمی کشور و تکالیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امور اجرایی اداره کل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی به‌صورت سامانه‌ای و الکترونیک راه‌اندازی شده و در حال انجام است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی افزود: در راستای ارتقای برنامه‌های سلامت و ایمنی شیر و فراورده‌های لبنی و گوشتی، اداره کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی دو برنامه عملیاتی شامل پیاده‌سازی الزامات سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی در واحدهای تولیدی محصولات لبنی، گوشتی و دریایی و پایش شاخص‌های سلامت و ایمنی محصولات مذکور را در سطح عرضه اجرا می‌کند تا از انطباق ویژگی‌های این محصولات با معیارها و ضوابط بهداشتی سازمان غذا و دارو اطمینان حاصل کند.

سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح ملی شیر مدارس، واحدهای برتر تولیدکننده محصولات لبنی را به کمیته ملی شیر مدارس معرفی کرده و به طور ویژه تحت کنترل نظارت دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا