اقتصادیکسب و کار محلی

Core Scientific پیشنهاد خرید ۱ میلیارد دلاری Core Weave را رد می‌کند

Core Scientific، یکی از معتبرترین اپراتورهای زیرساخت دیجیتال برای استخراج بیت‌کوین و خدمات میزبانی در شمال آمریکا، پیشنهاد خرید Core Weave را رد کرده است. این اقدام نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به رشد آن در آینده است.

Core Scientific، یکی از معتبرترین اپراتورهای زیرساخت دیجیتال برای استخراج بیت‌کوین و خدمات میزبانی در شمال آمریکا، پیشنهاد خرید Core Weave را رد کرده است. این اقدام نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به رشد آن در آینده است.

Core Scientific پیشنهاد پایین Core Weave را رد کرد

Core Weave پیشنهاد خود را در 28 مارس 2023 مطرح کرد و  ارزش هر سهم Core Scientific را 5.75 دلار ارزیابی کرد. این مبلغ توسط هیئت مدیره شرکت رد شد و عنوان کرد ارزش آن به طور قابل‌توجهی کمتر از پتانسیل آن است. این اقدام جسورانه از سوی هیئت مدیره شرکت چشم‌انداز استراتژیک شرکت را برای متنوع‌سازی و تقویت مدل کسب‌وکار خود در میان چشم‌انداز دنیای دیجیتال در حال تحول، نشان می‌دهد.

این تصمیم با استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه شد. این خوشحالی سرمایه‌گذاران باعث شده که قیمت سهام شرکت در هفته گذشته 15.2 درصد افزایش پیدا کند و به 8.30 دلار برسد. این رشد نشان می‌دهد که قیمت سهام از زمانی که پیشنهاد اولیه خرید شرکت ارائه شده، ۷۰ درصد بیشتر شده است.

 

با این وجود، Core Scientific و Core Weave یک اتحاد استراتژیک را از طریق قراردادهای 12 ساله ایجاد کرده اند که در آن CS بیش از 200 مگاوات زیرساخت را برای پشتیبانی از عملیات محاسباتی با کارایی بالای (HPC) شرکت CoreWeave تامین خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که این معامله عظیم به ارزش 3.5 میلیارد دلار، میانگین درآمد سالیانه 290 میلیون دلاری ایجاد کند و Core Scientific را در موقعیتی قرار دهد تا سبد خود را بین استخراج بیت‌کوین و خدمات محاسباتی جایگزین متعادل کند. این استراتژی متنوع سازی برای شرکت بسیار مهم است زیرا شرکت در حال بیرون آمدن از وضعیت ورشکستگی است و این استراتژی نشان می‌دهد که شرکت توانایی بازسازی و برنامه‌ریزی برای آینده را دارد.

هیئت مدیره شرکت Core Scientific پیشنهاد خرید را رد کردند و به این نکته اشاره کردند که شرکت پتانسیل رشد زیادی دارد و ارزش استراتژیک بالایی دارد. آنها تأکید کردند که این پیشنهاد قیمت شرکت را بسیار کمتر از ارزش واقعی آن ارزیابی کرده است، به‌ویژه با توجه به ابتکارات و همکاری‌های استراتژیک اخیر شرکت.

توسعه‌های اخیر شرکت‌های Core Scientific و CoreWeave در حالی رخ می‌دهند که در صنعت کریپتو، ادغام و جابجایی استراتژیک به شدت در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، Bakkt، پلتفرم دارایی دیجیتالی که توسط Intercontinental Exchange (ICE) راه‌اندازی شده، در حال بررسی فروش احتمالی است.

این شرکت که در سال 2021 به بورس عرضه شده بود، یک مشاور مالی را برای ارزیابی گزینه‌های استراتژیک مثل فروش یا تحلیل، استخدام کرده است. مدیران با اعلام زیان 20 میلیون دلاری در سود 850 میلیون دلاری در سه ماهه اول سال روبرو شده‌اند،، اما سهام شرکت Bakkt با 15٪ افزایش به 22.33 دلار رسید که این امر نشان دهنده امید بازار درباره مزایای احتمالی ادغام است.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/bitcoin-miner-core-scientific-says-no-to-coreweave-1-billion-buyout-offer/

نمایش بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا