مجله عمومی

ذخیره خوبی از کالاهای اساسی در خوزستان وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: مسئولان تعزیرات برای نظارت و کنترل قیمت‌ها تلاش زیادی دارند، در عین حال بخشی از تغییرات قیمتی به دلیل تورم و تحولات و برنامه‌ها در سطح کشور است اما برخی موارد به استان مربوط است، باید قیمت‌ها کنترل شود و نباید در نقاط مختلف سطح شهر قیمت‌ها متفاوت باشد.

استاندار خوزستان افزود: تغییرات ارز نیز موجب سو استفاده برخی افراد برای افزایش قیمت‌ها می‌شود و لازم است اقداماتی صورت گیرد تا بر دلاریزه شدن قیمت‌ها دامن زده نشود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز وضعیت مرغ، برنج، شکر و دیگر کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با آمارهایی که از سوی جهاد کشاورزی اعلام شد خوشبختانه ذخیره مناسبی از نظر کالاهای استراتژیک داریم و با توجه به در پیش بودن ماه محرم و ایام اربعین انشاالله با توزیع صحیح اقلام اجازه افزایش کاذب قیمت‌ها داده نشود.

استاندار خوزستان پیگیری‌های نظارتی دستگاه‌ها را موضوع دیگر جلسه خواند و عنوان کرد: گروهی به نام اقدام مشترک داریم که بر اساس مصوبه کشوری از نهادهای مختلف تشکیل شده و وظیفه کنترل و نظارت بر بازار و مقابله با گران‌فروشی را دارد.

حسینی محراب ادامه داد: همکاری مردمی موضوع مطرح شده دیگر این جلسه بوده و ما از گروه‌های جهادی و مردمی دعوت می‌کنیم تا به عنوان بازرس بازار در امر کنترل قیمت‌ها، تحت نظارت سازمان صمت و دیگر نهادهای مسئول مشارکت کنند.

وی افزود: دستورکار دیگر جلسه در خصوص استفاده از سامانه‌های هوشمند در کنترل بازار بود، هم اکنون از سامانه‌های مختلفی برای مدیریت بازار استفاده می‌کنیم که با مرتبط ساختن سامانه‌ها می‌توان نظارت قوی‌تری بر بازار داشته باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مطلب دیگری که توصیه شد استفاده از تجربیات سایر استان‌ها مانند میادین میوه و تره بار در تهران بود که اجناس را مستقیماً از تولید به مصرف با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و شهرداری با کمک سازمان صمت و جهاد کشاورزی با مدیریت فرمانداری باید زمینه این کار را فراهم کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا